Darkness2019

Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Geen 4K bij Formule 1

Ik ontvang geen 4k bij F1 

36 Reacties 36
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Gebruik je een profiel? Zet hem dan eens op gedeeld.

De native 4k uitzending is overigens nog niet begonnen, is alleen met de (live) uitzending van het circuit.

Darkness2019
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

de uitzending is nu live f1 maar geen 4k

Darkness2019
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik heb de nextbox op gedeeld gezet maar geen 4k

Darkness2019
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik kan via het menu van de nextbox het hoogst op 1080p of automatisch zetten

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als er geen UHD instelling beschikbaar is dan heeft de Next een fout. Het is geen Mediabox XL met nieuwe software? 

Darkness2019
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

kan het aan de hdmi kabel liggen?

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ja, dat is de eerste verdachte, ook een receiver ertussen kan.

Heb je al eens 4k gehad?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een standaard HDMI kabel, kan geen UHD doorgeven, daar is een Highspeed kabel voor nodig, deze is als het goed is mee geleverd.

Dat lijkt mij los te staan van de instellingen.

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Darkness2019. Formule 1 in 4K kwaliteit zien is wel zo mooi natuurlijk.
Fijn dat er hier al met je is meegedacht om dat alsnog voor elkaar te krijgen.

Afgelopen maandag is een 4K HDMI-kabel bezorgd. Heb je die al getest?
De serie The Handmaid's Tale of zender Love Nature wordt bijvoorbeeld ook in 4K-kwaliteit uitgezonden 🙂

Darkness2019
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo, ik heb de hdmi kabel ontvangen maar nee, ik heb vandaag woensdag 5 mei contact gehad met ziggo, of de next box omgeruild kon worden of dat er een monteur langs kon komen ,maaar geen van beide.

Nu ben ik bij de buren geweest die hebben ook ziggo en de ziggo nextbox, en die ontvangt wel 4k, en dat staat ook bij instellingen (beeld en geluid, daarna hdmi resolutie instellen).

Nu dacht ik als laatste optie de versterker (ik heb meerdere tv's) of die 4k ondersteunt type Tratec FRA-752/N en die ondersteunt 4k, dus op dit moment weet ik het niet meer wat ik kan doen.

Darkness2019
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ja, maar helaas, nu heb ik vandaag 5 mei contact gehad met ziggo voor een monteur of ruilen nexbox maar nee geen van beide.

Ik ben vandaag bij de buren geweest die hebben ook ziggo en de ziggo nextbox en daar werkt 4k wel, het staat ook in instellingen (beeld en geluid, daarna Hdmi resolutie).

Als laatste optie dacht ik mogelijk legt het aan de versterker (Ik heb meerdere tv's) type Tratec FRA-752/N maar die is geschikt voor 4K. dus op dit moment weet ik niet wat ik verder kan doen om 4K te krijgen.

hukem016

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hoi beste Darknes2019, ik heb exact het zelfde probleem en heb de max abonnement voor 4K speciaal voor F1 genomen,

En krijg ook bij resolutie alleen maar automatisch in plaats van 4K te zien terwijl dat in de eerste halfjaar wel het geval is geweest

Maar ik kan F1 en crashen in de keuken in 4K helaas niet bekijken en ook gebeld en krijg ook geen nieuw kastje of monteur,🙄 wel word het probleem doorgezet.

Hopen maar dat ziggo dit snel oplost, want dit is knap waardeloos!

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@all Heb je de Next al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Geen resultaat, probeer de fabrieksinstellingen, alles wordt weer opgepakt, wel even Instellingen Beeld en geluid nalopen en opnieuw inloggen in de apps.

 

Gaat de next via een receiver naar de TV?

 

Geen resultaat, laat het hier weten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@RoWi.  schreef:

Een standaard HDMI kabel, kan geen UHD doorgeven, daar is een Highspeed kabel voor nodig, deze is als het goed is mee geleverd.

Dat lijkt mij los te staan van de instellingen.

 


Er wordt zelfs een Premium High Speed HDMI kabel meegeleverd en die is ook echt nodig voor de UHD HDR die via de Next doorgegeven kan worden, nu al via de Netflix app.

hukem016

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hoi beste Bert topper,

Ook dat is al meermalen gedaan door de tijd heen en vandaag ook al meerdere malen.

k heb de Philips 650led934/12 met een Yamaha CX-5200 en MX-5200 en de nextbox is aangesloten door de ziggo monteur.

De HDMI kabel is van Audioquest uit de Vodka serie van 60 cm en koste ruim 200 euro en heb deze special er voor gekocht.

Het vreemde is dat ik de 4K optie bij de resolutie instelling in het begin een lange tijd wel had en hem daar ook op had staan.

Na een update van Ziggo was opeens de 4K optie keuze verdwenen en in plaats daarvan kwam automatisch te staan.

Waardoor ik niet meer de keuze had om hem op 4K te zetten.

En daar zit volgens mij het euvel in, want de foutmelding geeft ook aan dat ik de box op 4K moet instellen.

Amazon primevideo en netflix doet hij wel in HDR weergeven want daar krijg je melding van op je tv dat het HDR is maar bij ziggo sport niet?

Hoe weet ik dan dat het in 4K uitgezonden word?

Ik snap hier helemaal niks meer van??

Waarom doet hij deze twee kanalen wel in 4K, maar de sportkanalen van ziggo niet?

Zelfs terug kijken op kanaal 14 bij crashen in de keuken gaat niet lukken omdat ik dan een melding krijg van geen 4K ondersteuning.

Ik moet dan bij vermelding van ziggo zelf de resolutie instelling de instelling op 4K zetten die er niet bij staat???

Dat is toch raar?

 

Maar wel erg bedankt voor uw reactie.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Na een update van Ziggo was opeens de 4K optie keuze verdwenen en in plaats daarvan kwam automatisch te staan.

Waardoor ik niet meer de keuze had om hem op 4K te zetten."

 

Wat gebeurt er als je op de rechter knop druk naast OK als je op HDMI resolutie staat in Beeld en Geluid Instellingen?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als je de next rechtstreeks op de tv aansluit wat gebeurt er dan?

Dat is dus niet met de yahama ertussen.

 

Hdr is wat anders dan 4k of uhd, Ziggo sport4k geeft geen hdr door.

 

De next controleert welk signaal hij kan doorsturen, bijvoorbeeld bij een hd tv krijg je de 4k optie niet te zien.

Dit kan ook gebeuren met een receiver die niet (helemaal) de 4k specs aankan.

Darkness2019
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb alles gedaan, en mijn tv is 4k geschikt

Darkness2019
Topicstarter
Level 3
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb hem 30 seconden van het stroom gehaald maar nee. Ik heb hem opnieuw naar fabriekinstellingen gezet maar nee.

De next gaat niet via een receiver naar de tv.

Wel heb ik een surroud set aangesloten via de optische aansluiting.

Uitgelicht topic