1
Vraag
2
Reacties
Depeterdus

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

4k uitzending kijken via Chromecast

Hallo, 

 

Ik heb sinds kort een Chromecast in gebruik voor mijn tv op de slaapkamer. Alle zenders werken verder prima. Nu wil ik ook graag love nature 4k kijken. Dit lukt niet. Ik heb me laten vertellen dat dit komt omdat het dus een 4k uitzending is. Is er ook een mogelijkheid dat ik dit lager zet? Ik kan trouwens wel gewoon deze zender kijken via de ziggo go app op android. Maar wanneer ik hem dus via de Chromecast wil kijken lukt dit niet. De Chromecast is geen nieuw model. En de tv al helemaal niet. Dus 4k kijken gaat hem ook zeker niet worden. Iemand een idee? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Depeterdus 

Gaat het om terug kijken of om 'live' kijken?

Screenshot_20220331-082259_Chrome.jpg

 

De Ziggo Go app geeft zoals al gemeld hoe dan ook de lineaire kanalen enkel in 720P door.

Dat staat verder volledig los van de UHD stream die de Next gebruikers wordt aangeboden.

 

Gebaseerd op je schermafbeelding gaat het ergens bij Ziggo of bij de aanbieder Love Nature fout. Als je het via de app kan afspelen is er behalve afspraken tussen Ziggo en Love nature geen reden waarom je dat kanaal niet kan of mag casten.

 

 

Ter herhaling vergeet het 4K stuk dat heeft er niks mee te maken!!

De app haalt deze streams van een ander platform binnen.

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Volgens mij is alles met chromecast nog beperkt tot 720p bij Ziggo.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Welke Chromecast versie heb je de 4K Ultra of heb je de Witte uit 2020 en heb je internet van Ziggo, want de Chromecast 2020 is Android TV.

 

Maar omdat alle zenders het wel doen, kan het zijn dat Love Nature niet altijd 4K uitzend. kanaal 14 Ziggo Sport is ook een 4K kanaal voor de Next. 

 

Maar ben als eerste benieuwd welke Chromecast je hebt en als je resolutie op 50Hz ipv 60hz kan dit wel.

 

Ik zie dat de TV al ouder Model is, is hij wel 4K geschikt want zonder 4K TV kan je geen 4K uitzendingen kijken, dan worden ze gedownscaled naar 1080i/p 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

De 4k stream gaat via internet. De HD via de coax. Dat zal misschien uitmaken.

Depeterdus
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik hoef love nature dus niet in 4K te zien. Het gaat me er puur om dat ik de zender kan kijken. Ziggo sport (kanaal 14) kan ik wel gewoon kijken. Ik heb even screenshots toegevoegd van Ziggo sport en love nature daar kun je zien dat de hele knop ontbreekt voor het afspelen via de Chromecast op de go app. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Depeterdus 

Gaat het om terug kijken of om 'live' kijken?

Screenshot_20220331-082259_Chrome.jpg

 

De Ziggo Go app geeft zoals al gemeld hoe dan ook de lineaire kanalen enkel in 720P door.

Dat staat verder volledig los van de UHD stream die de Next gebruikers wordt aangeboden.

 

Gebaseerd op je schermafbeelding gaat het ergens bij Ziggo of bij de aanbieder Love Nature fout. Als je het via de app kan afspelen is er behalve afspraken tussen Ziggo en Love nature geen reden waarom je dat kanaal niet kan of mag casten.

 

 

Ter herhaling vergeet het 4K stuk dat heeft er niks mee te maken!!

De app haalt deze streams van een ander platform binnen.

 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Screenshot_20220331-092521_Ziggo GO.jpg

Werkt hier ook niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het is dus vanuit Love Nature niet toegestaan. Zoals ik nu zie staan op de afbeelding die @youriy deelt.

Datzelfde staat ook op de afbeelding die @Depeterdus deelt, dat is mij eerder ontgaan.Screenshot_20220331-094217_Chrome.jpg

Depeterdus
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt allemaal voor de antwoorden. Het is dus gewoon niet mogelijk begrijp ik hier uit. Dan hoop ik dat het t.z.t. nog een keer mogelijk wordt gemaakt. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Depeterdus  schreef:

Bedankt allemaal voor de antwoorden. Het is dus gewoon niet mogelijk begrijp ik hier uit. Dan hoop ik dat het t.z.t. nog een keer mogelijk wordt gemaakt. 


Klopt het mag helaas 'nog' niet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic