1
Vraag
2
Reacties
Nahpets66

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

4k signaal geeft flikkerend beeld

Hallo . Ik heb de next aangesloten op mijn reciever die 4k geschikt is maar wanneer ik tv wil kijken gaat het beeld aan en uit , instelling op 1080p geeft geen probleem . Rechtstreeks op tv gaat het wel goed op 4k . Ik heb diverse instellingen geprobeerd maar het lukt niet .
Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen om het toch via de reciever te kunnen laten werken op 4k . Reciever is denon avr x-2400h
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nahpets66
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik kon het toch niet uitstaan dat ik er niet achter kwam en heb nieuwe kabels besteld . 1 voor de next naar de reciever en 1 voor de reciever naar tv .

En ????????? Het werkt probleemloos , nu heb ik meteen 3480x2160 als vermelding van de resolutie .
Ik heb richtings gevoelige kabels van Pearl besteld die wel inwending een lus hebben ivm arc functie , heeft me even €65,= gekost maar ik heb goed beeld

deze topic kan dus gesloten worden

Bedankt voor de reacties

Bekijk in context

18 Reacties 18
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd, en staat de HDMI niet dubbel op IN/IN of OUT/OUT dat kan ook nog wel eens een oorzaak hebben.

Probeer het eens rechtstreeks op de TV en kijken hoe het dan gaat, en daarna de 4K versterker of het goed is aangesloten.

Als ik de foto bekijk zit ie dan op de laatste de meest rechter HDCP 2.3

Nahpets66
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Dave- . De hdmi naar tv zit op de arc , is de tweede van rechts en heb de hdmi van de next op alle andere ingangen geprobeerd met verschillende instellingen van de denon . Op denon ook gezocht en kwam erachter dat er geen handshake zou zijn tussen die 2 op 4k instelling , dus software matig . Beide zijn voorzien van de laatste firmware . Rechtstreeks op de tv aangesloten gaat het goed maar ik wil eigenlijk alles via de reciever laten lopen
Nahpets66
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Dave- zat nog even naar het plaatje te kijken en zie op de rechtse uitgang 4k erbij vermeld . Zou de andere uitgang dit dan niet ondersteunen ? Ga het morgen proberen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Oke, laat maar even weten wat het geworden is ?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nahpets66 wrote:
Dave- zat nog even naar het plaatje te kijken en zie op de rechtse uitgang 4k erbij vermeld . Zou de andere uitgang dit dan niet ondersteunen ? Ga het morgen proberen



Ze zijn in ieder geval niet hetzelfde, dus het is het proberen waard.

Dave- , Nahpets66 schreef in zijn eerste post:

"Rechtstreeks op tv gaat het wel goed op 4k" .

Aan de Tv lijkt het dus niet te liggen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
High-bandwidth Digital Content Protection (voor 4K). HDCP, ofwel High-bandwidth Digital Content Protection is een specificatie, ontwikkeld door Intel, voor de bescherming van digitale audio- en videoinhoud die verstuurd wordt over DVI-, DisplayPort- of HDMI-verbindingen. Het is een vorm van digitaal rechtenbeheer (DRM).

Als je hem daarop aansluit, dan heb je HDCP 2.2 actief en zou het moeten werken.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Een beetje summiere info hoor Be rt !

Kan toch wel wat uitgebreider zeker? Zoals: Wie is de bedenker va HDCP, hoe kwam deze erop, waarom heeft men dit goedgekeurd, etc. etc.

Pfffttt, alles moet tegenwoordig worden aangevuld... :thinking:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Waarom is toch leuk om te weten?
Dan vergeet je het ook minder snel.:relaxed:
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Willem-A dit topic was reeds nog een keer in de community actief met zelfde en probleem ook met de kabel, wie weet en we gaan het morgen zien ?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Wie weet Dave- , wie weet... Laat ons afwachten zegt opa dan.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Komt goed Willem ?
Nahpets66
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Dave- wrote:
Willem-A dit topic was reeds nog een keer in de community actief met zelfde en probleem ook met de kabel, wie weet en we gaan het morgen zien ?

Ik heb die niet kunnen vinden , was die opgelost of moed opgegeven ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Die was opgelost volgens mij. Nahpets66
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Zoals Be rt die was opgelost

er werd aangeraden even een andere HDMI kabel te proberen en probleem was weg.
Nahpets66
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Heb de andere poort gebruikt voor de uitgang en ingang zo dicht mogelijk bij de output gezet maar het probleem blijft , daarna andere poort op tv en daarna maar rechtstreeks op de tv en dat laatste , gaat goed .
Andere kabel was te kort maar heb de originele aangesloten die bijgeleverd was . Het rare wat ik eraan vind dat de Xbox wel een 4k signaal door kan geven want dan verschijnt automatisch op tv 3480x2140 of zo iets . Op 1080p terug gezet de instelling van next en dat gaat goed .
Jemmer dat het niet gewoon plug and play is maar dat je ervoor gestudeerd moet hebben voordat het werkt zoals het zou moeten
Dus , jammer , maar tips wil ik graag uitproberen
De combinatie is mediabox next/denon avr x-2400h/Sony kd-49xd8099/xbox one-s
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Nahpets66 is goed dat je aangeeft en nu kan dit doorgezet worden naar Ziggo toe, en hopelijk komt er een oplossing in de toekomst.

Wel bedankt voor je terugkoppeling, en hopelijk kan je nog een langere HDMI kabel vinden, die dit probleem nog kan verhelpen.

De meeste apparaten zoals je Xbox hebben vaak al de ondersteuning ingebouwd en kijken vooruit zeg maar naar de duurzaamheid en de games die erop worden gespeeld.
Nahpets66
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik kon het toch niet uitstaan dat ik er niet achter kwam en heb nieuwe kabels besteld . 1 voor de next naar de reciever en 1 voor de reciever naar tv .

En ????????? Het werkt probleemloos , nu heb ik meteen 3480x2160 als vermelding van de resolutie .
Ik heb richtings gevoelige kabels van Pearl besteld die wel inwending een lus hebben ivm arc functie , heeft me even €65,= gekost maar ik heb goed beeld

deze topic kan dus gesloten worden

Bedankt voor de reacties
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Bedankt voor je terugkoppeling Nahpets66 en is best een dure uitgave.

Blij dat het werkt en je nu wel kan genieten van je Next.

Moderator zal dit topic vanzelf opruimen en slotje, dan gaat hij naar het Community Archief toe.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic