1
Vraag
2
Reageer en help mee
martin51

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

4k instellingen

Hallo dit heb ik al eens eerder gemeld maar ik zet mijn media next box altijd op 4k weergaven dit doe ik op allebei de next boxen , ik heb ook 2 televisies die allebei 4k zijn .

Maar na verloop van tijd minimaal 1 a 2 weken springt hij schijnbaar automatisch om terwijl ik juist hem zelf ingesteld heb op 4k en zet deze dan ook weer op 4k, kan hier eens na gekeken worden zodat deze instellingen ook blijven staan zoals ik ze instel en niet iedere 2 weken opnieuw doen.

 

 

12 Reacties 12
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat gebeurd er exact, staat de instelling ineens op automatisch of 1080i of p?

Gaan de twee boxen regelmatig van het stroom af of blijven deze standby?

martin51
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

instellingen staan ineens op automatisch en de stroom blijft er altijd op en aan oftewel standby

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@martin51  schreef:

instellingen staan ineens op automatisch en de stroom blijft er altijd op en aan oftewel standby

 


Op zich zou de Next ook dan uhd/4k beeld naar de TV's moeten sturen. Merk je op de televisie's zelf iets aan het beeld als de Next op automatisch staat?

martin51
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ja zie wat ruis in beeld als hij op 4k staat niet meer

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @martin51

 

Wat bijzonder dat jouw box een spanningsboog van ongeveer 2 weken lijkt te hebben, waarbij instellingen bewaard blijven. Daarna springt ineens de instelling om en merk je dus een kwaliteitsverschil. Het is niet verkeerd om daar wat verder onderzoek naar te doen. 

 

De ruis die je noemt in beeld, hoe ziet dat er precies uit? Zijn het blokjes, strepen of haperingen? En diezelfde ruis ervaar je met beide boxen?

martin51
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

je ziet het voornamelijk aan de ondertiteling is wat wazig en ja je ziet hele kleine blokje op beide 4k tv's helaas maar als ik hem weer terug zet de next box dan blijft hij weer ff goed. Als je die instellingen nou bleven dan was alles opgelost maar de next box zet hem iedere keer weer terug op automatisch helaas.

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Marije Schreef: “En diezelfde ruis ervaar je met beide boxen?” Dit is op zich wel een interessante vraag.
Omdat ik denk dat de Mediabox zich verslikt in het signaal (onscherp beeld), komt gelijk bij mij een vraag voor @martin51 hoe zijn beide boxen aangesloten?

martin51
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

zoals het hoort en is door ziggo monteur aangesloten destijds en alles storingsvrij en heb ook de 600mb internet verbinding dus daar ligt het niet aan zeker niet als het maar eens in de 2 weken is en het valt mij op dat dit ook gebeurt als er een update is geweest van de next boxen.

 

martin51
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vind het vreemd dat hij zich verslikt want als ik iets instel behoort toch de next box te onthouden of zie ik dat verkeerd.

 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @martin51

Het is inderdaad vreemd dat hij zich verslikt en inderdaad; de Mediabox Next hóórt dergelijke instellingen te gewoon onthouden. En dat zie je dus goed.
Maar er is een regelmatig voorkomend verschil tussen wat zou moeten en wat er gebeurt. Vandaag werkt alles als een zonnetje en morgen houdt alles ermee op, terwijl er verder niks is veranderd.

Misschien heb ik er overheen gelezen en heb je dat al gedaan, maar vaak wil het terugzetten naar de fabrieksinstellingen verfrissend werken. Je moet dan wèl opnieuw inloggen bij alle  app’s. De kans groot dat alle ingeslopen foutjes dan worden weggepoetst. 
Waarschijnlijk wist je het al, maar je hoeft niet bang te zijn dat je geplande en bewaarde opnames dan zijn verdwenen, want die worden in de Ziggo-cloud opgeslagen.

martin51
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat heb ik idd al eens gedaan al meerdere malen geprobeerd dit heb ik al sinds die next uit is helaas.

Maar bedankt voor tip.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Sorry @martin51 dat ik je niet verder heb kunnen helpen.

Wat @Marije beschrijft dat jouw mediabox  2 weken de instellingen vasthoudt is inderdaad wel bijzonder.
Elk nadeel heeft ook zo z’n voordelen; je hoeft in elk geval niet élke dag je instellingen aan te passen. 😦

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic