Ik heb een 4k abbo maar als ik in 4k naar de EK of F1 kijk dan is het beeld flets, donker, grauw, onscherp.
Ik zoek hier een oplossing voor en heb al gelezen over bt2020 en bt709 (geloof ik) maar daarmee is het niet opgelost. Kunt u ook mij helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo Jos. Hierbij de instellingen voor UHD.
Dankjewel, @Boris de Kat hoe vertaalt zich dit voor jou, staat dit zo goed?
@Jos schreef:Dankjewel, @Boris de Kat hoe vertaalt zich dit voor jou, staat dit zo goed?
Geen idee eigenlijk, ik zie "Beeldmodus HDR Video" staan, ik zou willen weten wat voor andere keuzes er zijn.
HDR Video kan ook voor HDR10 zijn en niet goed voor HLG.
@Govinda Wat is de software versie van je TV, is dat PKG5.457.xxxx?
Op de tv staat de allerlaatste firmware update. Deze update ondersteunt ook HLG.
Zodra de uitzending van npo1 start (of een film in het) dan schakelt de tv automatisch naar deze beeldmodus.
Ik kan dan niet een andere beeldmodus selecteren. Wel kan ik de het beeldmodus aanpassen maar dat zou onlogisch zijn omdat andere hdr content er prima uit ziet.
Dan weet ik het ook niet, je zou nog even contact met Sony op kunnen nemen, misschien kunnen zij je verder helpen.
Ik heb zelf een Samsung en ken de Sony TV's verder niet.
Ik kan dit niet lezen @Boris de Kat . Heb je misschien de link naar de website?
Dankjewel Boris. Dit staat al goed ingesteld bij mij. Ik heb geen enkel probleem met 4k hdr kijken als ik dit bijvoorbeeld via Netflix doe of en film afspeel. Het probleem doet zich echt voor bij een uitzending van npo1 via Ziggo.
Dank voor.het meedenken!
@Govinda Als je de Youtube app op je tv opent en zoekt op HDR HLG en dan zo'n filmpje afspeelt, is het beeld dan nog steeds niet goed?
BV. Dubai Marina-boottocht 4K Ultra HD HDR HLG 10 BIT?
@Boris de Kat hallo Boris. Dat is een slimme van je! Het beeld is ook hier niet echt lekker. Ik vind het onrustig en het lijkt alsof je in de bioscoop zit met een verouderd projectiescherm. Wanneer ik in 4k hdr kijk dan is het schitterend om te zien maar het is de hlg die bij mij dus niet lekker loopt. Is het beeld bij jou wel scherp en crispy?
@Govinda schreef:@Boris de Kat hallo Boris. Dat is een slimme van je! Het beeld is ook hier niet echt lekker. Ik vind het onrustig en het lijkt alsof je in de bioscoop zit met een verouderd projectiescherm. Wanneer ik in 4k hdr kijk dan is het schitterend om te zien maar het is de hlg die bij mij dus niet lekker loopt. Is het beeld bij jou wel scherp en crispy?
@Govinda Ja mijn beeld is perfect, lijkt wel of je tv geen HDR HLG doet, wat is je software versie?
@Boris de Kat PKG5.457.0193EUB
@Boris de Kat deze is ook wel interessant denk ik. https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/kd-55xd9305/articles...
@Govinda schreef:@Boris de Kat PKG5.457.0193EUB
Dat zou de nieuwste moeten zijn...
HLG icm de YouTube app op de tv gaat dus niet werken op je tv, met de Nextbox trouwens ook niet.
Voor de rest zou ik het niet meer weten, misschien Sony mailen of bellen?
@Boris de Kat ga ik doen. Wel vraag ik mij af waarom het signaal in hlg moet zijn als dit bij veel mensen problemen opleverd. Wat is dan de meerwaarde van hlg? Dan "gewoon" maar in hdr. Is ook prachtig.
Dankjewel voor de hulp Boris en ik ga de topic sluiten. Meer halen we er voor nu niet uit.
Goeie groet, Gōvinda
@Govinda schreef:Wel vraag ik mij af waarom het signaal in hlg moet zijn als dit bij veel mensen problemen oplevert. Wat is dan de meerwaarde van hlg?
Wat is HDR? - high dynamic range uitgelegd | FWD
HLG (Hybrid Log Gamma) is een standaard die vooral bedoeld is voor broadcasting (live tv). Hetzelfde signaal bevat zowel de HDR- als de SDR-weergave, wat voor tv-zenders een groot voordeel is.
Standaarden als Dolby Vision en HDR10 zorgen voor een vele hogere belasting voor de omroepen aangezien ze extra bandbreedte vereisen en niet compatibel zijn met SDR tv’s waardoor er twee signalen verstuurd moeten worden.
Hybrid Log Gamma voor HDR tv-uitzendingen: wat is het? | FWD
Hybrid Log Gamma is dus een ‘vereenvoudigde’ manier om een HDR-look mee te geven aan tv-uitzendingen. Een look die op zowel HDR- als SDR-tv’s een toegevoegde waarde moet hebben. Natuurlijk haalt de kwaliteit het niet bij een HDR10- of Dolby Vision-signaal met specifieke metadata dat geoptimaliseerd is voor high dynamic range-tv’s, maar het maakt het wel relatief eenvoudig om tv-uitzendingen met een groter dynamisch bereik weer te geven op elke tv.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.