coenen
Liefhebber
  • 96Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

4k - f1 dit jaar?

Komend seizoen Formule 1 in 4K ?? Als er deze zomer niks gedaan wordt met 4K met al die sportevenementen , dan is het zo n geweldige gemiste kans . Wachten Ziggo en KPN op elkaar , wie de eerste grote stap zet !!!!!   . Zo niet , dan plakken we er nog wel een jaar of 3 bij voor er iets gebeurd !

6 Reacties 6
Willem-A
Expert
Expert
  • 14718Posts
  • 480Oplossingen
  • 2783Likes

En zou je het zien als het in 4K word uitgezonden in plaats van 1080I? Je Tv verzorgt nl. gewoon de upscaling, dus wat je ziet ís 4K. Dus ik vraag me af of men echt wel het verschil gaat zien, of dat het alleen om de term/getalletjes, en het in 4K moéten uitzenden gaat. 

Is geen kritiek hoor, maar gewoon even mijn gedachtegang. 

superaart
Gedreven Raadgever
  • 879Posts
  • 6Oplossingen
  • 722Likes

Sd wordt ook geupscaled naar 4K door je tv. Zelfs the a team wordt geupscaled naar 4K door je tv. Maar ik begrijp je redenatie hoor. 

Willem-A
Expert
Expert
  • 14718Posts
  • 480Oplossingen
  • 2783Likes

superaart wrote:

Sd wordt ook geupscaled naar 4K door je tv. Zelfs the a team wordt geupscaled naar 4K door je tv. Maar ik begrijp je redenatie hoor. 

Snap ik, maar met een resolutie van 1080I, wat een box vaak al kan de-interlacen naar 1080P, hoeft er minder te worden ge-upscaled, en gezien er tegenwoordig over het algemeen zeer goede scalers in de Tv's worden gebruikt, vraag ik me af of men het daadwerkelijk gaat zien. Natuurlijk presteert een Tv op zijn best als die resolutie word aangeboden waarvoor de Tv is gebouwd, maar met een wat grotere kijkafstand, en de actie die de F1 en voetbal brengt, denk ik dat ook dat afleid van de kwaliteit van het beeld. Natuurlijk valt het op als de kwaliteit slecht is, maar in deze situatie twijfel ik. En dat mag, denk ik. 

coenen
topicstarter
Liefhebber
  • 96Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

1080 of 4k zie je dus echt wel , wordt misschien verkeerd begrepen hier , je kunt geen 4k zien op een full hd tv .

Willem-A
Expert
Expert
  • 14718Posts
  • 480Oplossingen
  • 2783Likes

coenen wrote:

1080 of 4k zie je dus echt wel , wordt misschien verkeerd begrepen hier , je kunt geen 4k zien op een full hd tv .

Natuurlijk kun je geen 4K zien op een Full-HD Tv. Zover is wel bekend. Ik denk dat iedereen dat wel weet en niet verkeerd begrijpt. Maar als een 4K Tv een resolutie aangeboden krijgt van 1080I of 1080P zal deze dat keurig upscalen en eventueel de-interlacen. En gezien een gemiddelde 4K Tv dat heel goed doet en je er vaak ook nog te ver af zit, vraag ik me dus af of men echt ziet of de Tv 1080I/P aangeboden krijgt, of dat men het graag wil zien staan in de hoek van de Tv. Ik denk dat het net als met veel dingen vaak om de cijfertjes gaat. 

RobertoNL
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vraag ik me eigenlijk ook af , in omliggende landen hebben ze wel sport in 4K . ( Duitsland en Engeland bv) 
De Duitse rtl laat F1 ook zien in 4K( HLG) in subliem kwaliteit

men dan niks upscaled shit .. maar real deal 

. Tis dat ik een gruwelijke hekel heb aan het Duitse commentaar. 
Dus de bron is wel degelijk voor handen , snap als bezitter van F1 rechten niet zo goed . 
waarom hier zolang mee word gewacht . 
daar pakken ze echt veel liefhebbers mee. 

Uitgelicht topic