1
Vraag
2
Reageer en help mee
elbreaky

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

4K word niet ondersteund Alle Ziggo Sport MotoGP opnames

Al maanden krijg ik bij de serie opnamen van alles van de MotoGP van ZiggoSport zender enkel bij de MotoGP hoofdrace zelf de volgende melding op de Next box:

"4K word niet ondersteund

Check of je tv en kabels 4K-video ondersteunen. En check in de instellingen van je mediabox of de 4K-optie aanstaat."

Dit fenomeen van enkel de hoofdrace niet kunnen kijken met bovenstaande melding was enkel op de Mediabox Next, ik kon dan nog wel de opgenomen uitzending kijken in de ZiggoGo app op de telefoon.

Allereerst heb ik geen 4K tv maar een FullHD tv, namelijk de Panasonic Viera TX-P50VT60E uit 2013. 

De instellingen op de Mediabox Next staan op automatic (kan geen 4K instelling selecteren is nergens beschikbaar en niet nodig ivm met FullHD TV), alle overige uitzendingen van de MotoGP, zoals de vrije trainingen, qualificatie en de Moto2 en Moto3 races kon ik wel afspelen via de opnames en in de ZiggoGo app.

Sinds afgelopen week was er een software update op de Mediabox Next, deze heb ik uitgevoerd in de hoop dat ik van deze vervelende melding af ben, maar het is erger geworden. Nu krijg ik dezelfde melding bij alle opnamens van ZiggoSport zender voor de MotoGP series.

Tevens is er een update geweest op de ZiggoGo app, deze uitgevoerd en nu kan ik daar nog steeds alles afspelen op de MotoGP hoofdrace na uit de hele opname series (zelfde issue als ik voorheen had op de Nextbox). De Hoofdrace in de MotoGP is in de vernieuwde ZiggoGo APP wel zichtbaar in de opnamen maar kan ik niet meer afspelen, dit is niet beschikbaar. 

Ik gebruik de ZiggoGo app op een android telefoon van Samsung, de S22Ultra. Ook de ZiggoGo website online op een Windows Laptop in Google Chrome browser geeft hetzelfde resultaat als op de telefoon. Alles is via opnamen af te spelen behalve de MotoGP race, geen afspeelmogelijkheid, wel beschikbaar in de lijst van opnamen geen foutmelding aangezien er geen afspeelknop of mogelijkheid is.

Wat is er aan de hand met de opnamen van ZiggoSport? Waarom is dit in 4K en krijg ik hier een melding over dat ik niet kan afspelen? Ben ik nu verplicht om een 4K televisie te kopen Ziggo?? kan toch niet waar zijn, en waarom werkt het ook niet in de ZiggoGo app op mobiel en Windows laptop in browser?

Heb reeds 3 maal gebeld met klantenservice maar die weten het ook niet, Mediabox Next terug gezet naar fabriek instellingen, maar melding blijft bij opnemen van deze zender, en deze is aangesloten op de FullHD TV met de originele 4K HDMI kabel die geleverd is door Ziggo. Staat los van afspelen via ZiggoGo app omdat dit op verschillende apparaten werkt en ook problemen heeft.

Wie o wie heeft hier een antwoord en/of oplossing voor? 

Alle hulp is welkom 🙂

20 Reacties 20
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 19857Posts
  • 909Oplossingen
  • 5871Likes

Als je gebruik wil maken van 4K ondersteuning dan heb je ook een 4K TV nodig de TV die jij hebt is een Full HD Plasma TV.

Als je opname's wilt afspelen ga naar de Ziggo Go App en dan naar onder het mapje Bewaard daar staan de Opnames - Kijklijst - Verder Kijken - Gehuurd - Downloads 

IMG_1457.PNG

Als je op een opname klikt dan kan je kiezen Kijk en dan speelt ie hem af,

IMG_1459.PNGIMG_1458.PNG

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 19857Posts
  • 909Oplossingen
  • 5871Likes

Even terug te komen op de MotoGP als deze opgenomen kan worden dan zou je die dus moeten terug kunnen kijken, maar kan zijn dat sommige programma's van Ziggo alleen geschikt zijn voor de Next en niet voor opname om af te spelen op de Ziggo Go App op telefoon of Tablet, tenzij programma is opneemt dan kan je wel terug kijken op alle device's. Als er niet beschikbaar staat, dan heeft de app geen toestemming, dan zou je even in de App via de Playstore moeten kijken of alles goed staat ingesteld.

elbreaky
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Davel,

Het opnemen is geen probleem, de opnamen zijn er, enkel het afspelen is een probleem, dit werkt dus niet, via Ziggo App op mobiel of laptop browser.

Allereerst is het via de Mediabox Next geprobeerd af te spelen van de opname, enkel die geeft dus aan dat het 4K niet ondersteund wordt.

Nogmaals mijn vraag, de opname is in 4K gedaan volgens mij (waar ik geen invloed op heb) en er is geen afspeel mogelijkheid op een FullHD TV via de Mediabox Next, klopt dat?

2e vraag, ook op een 4K telefoon met de ZiggoGo app kan de Race niet worden afgespeeld, de overige races in de serie wel (denk hierbij aan de vrije trainingen de qualificatie en de hoofdrace van de Moto2 en Moto3), enkel de hoofdrace opname van de MotoGP nooit?

Lijkt me dat er iets niet goed is met de opname en het afspelen voor elk gewenst apparaat via ZiggoGo?

En als laatst het volgende:

Ik kan wel live kijken naar alle uitzendingen van deze zender via de Mediabox Next op mijn FullHD TV, waarom wordt er dan toch in 4K opgenomen? en kan ik die niet terug kijken? hoe zit dat dan? 

P.S. alles behalve de Hoofdrace MotoGP kan wel via ZiggoGo en opnames terug gekeken worden, niet op FullHD TV via Mediabox Next, dan komt de 4K niet ondersteund melding.

betekend dit dat zodra jullie alles naar 4K zetten qua opnamen, wat nu niet is, ik niets meer kan terugkijken van de opnamen, maar ik kan wel alle uitzendingen live kijken?

Graag toelichting hoe e.e.a. werkt want ik begrijp dat ik er niets van snap.

Mocht ik nog niet duidelijk zijn hoor ik het graag 😉

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 19857Posts
  • 909Oplossingen
  • 5871Likes

Opname afspelen is nog een issue, niet alles werkt nog naar behoren, maar 4K werkt alleen als je een Next hebt en geld niet voor de App op de telefoon die is 1080i/p dat is op zich jammer, maar wie weet in de toekomst.

elbreaky
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb dus de Next en werkt dus niet met FullHD TV, en afspelen in APP is inderdaad een probleem.

Is er zicht op wanneer 4K opnames via Next afgespeelt kunnen worden op FullHD TV of komt hier geen oplossing voor?

En is er zicht wanneer er een oplossing komt van het afspelen van de 4K opnames (1080i/p) in de APP welke een probleem geven?

Visser_17

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen atw en/of oplossing. Bij ziggo heen ze er weer gewoon een puinhoop van gemaakt! Ben benieuwd hoeveel opzeggingen er komen van het abonnement . Eerst Formule 1 weg, toen het storende Viaplay en nu een zielige App die niet werkt! Puinhoop 😡

RoWi.

Level 20
Expert
  • 15708Posts
  • 676Oplossingen
  • 4937Likes

Mijn eerste advies is zet de Next niet op automatisch maar op 1080p. Blijkbaar is de Next zo 'dom' dat deze ook met een aangesloten HD TV de genoemde melding toont

. @elbreaky het gaat om kanaal 14 neem ik aan? Dan speelt er een technisch achterliggend geval mee. Jij hoort het gewone HD signaal aangeboden te krijgen, niet de UHD stream die helaas in het geval van de Next geen apart kanaal nummer heeft. Er zijn achterliggend twee DVB-C streams de gewone HD variant en de door Ziggo opgeschaalde variant.

Letterlijk nemen we niks op we reserveren uitgebreide terugkijk recht. Dat je de MotoGP op de verschillende apparaten niet kan/mag terugkijken is een los staand geval. Daar mag het hele UHD/4K verhaal geen invloed op hebben. Ziggo geeft zover ik weet de MotoGP niet eens in Native uhd door.

Stel je via de Next de terugkijk rechten(opnames)  in moet dat in jouw geval voor de HD variant gebeuren. Daarom herhaal ik mijn advies stel de Next in op 1080p dan hoop ik voor je dat je van deze ellende af bent. Zo niet dan moeten de software engineers aan het werk. Dit mag namelijk niet.

De Ziggo app geeft bij lineair kijken maximaal 720p door bij mijn weten is dat nog niet veranderd. Ondemand aanbod is 1080i dat zal ook voor de 'opnames' kunnen gelden dat kan ik niet bevestigen.

elbreaky
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hi RoWi,

Ik ga de instelling op 1080p zetten vanavond, dan kan ik over 2 weken zeggen of het gewerkt heeft.

Als ik namelijk binnen 1 week iets wil terug kijken werkt het wel en gaat het niet via de opname. Helaas zijn alle opnamen van de afgelopen 2 weken mislukt zie ik vandaag, enkel de uitzending van afgelopen weekend kan ik terug kijken (mogelijk is de opname na zondag ook mislukt, aangezien we dan na de 7 dagen terugkijk termijn zitten) er is meer aan de hand dan voorheen en Ziggo is weldegelijk iets aan het aanpassen, anders had ik geen mislukte opnamens, en ja er is ruimte genoeg vrij 😉 30% gebruikt.

De ziggo app zal ik tegen die tijd ook opnieuw proberen, omdat ik nu enkel de terugkijk functie van afgelopen weekend wordt voorgeschoteld i.p.v. de opname ouder dan 7 dagen terug te willen kijken. Opnames van de 2 weken ervoor hebben dus nu de status mislukt, nog steeds vreemd dat dit nu zo is, benieuwd wat er gebeurd met de opnames van afgelopen weekend na de 7 dagen terugkijk periode?

Hou jullie op te hoogte van het verloop en resultaat van de omzetting op de mediabox Next van automatisch naar 1080P.

elbreaky
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Wat extra info, instelling staat nu niet meer op automatisch maar 1080P.

Zit nu de live uitzending op kanaal 14 te kijken van de GP in Assen, de vrije training op de Mediabox next. Kan gewoon met FullHD tv.

Als ik bij de opnames kijk staat deze er netjes tussen, en ik dan kies voor kijk live, gaat dat niet, fout 4k wordt niet ondersteund.

Toch echt een dikke fout Ziggo, los het eens op!! En de uitzendingen van ouder dan 7 dagen staan nu tussen de opnames als mislukt? Gaat niet lekker ziggo...

Wilde dit even delen, iemand nog suggesties hoe ziggo dit kan oppakken, lijkt erop dat ziggo self niets doet.

Fijn weekend!

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 2884Posts
  • 337Oplossingen
  • 876Likes

Hallo @elbreaky en welkom op de Ziggo Community! Ontzettend frustrerend dat je al geruime tijd kampt met dit probleem! Ik kan me voorstellen dat je er goed zat van bent. Zeker nu dit weekend de TT van Assen verreden wordt. 

Ik heb nog enkele vragen voordat ik het intern doorzet. Speelt het probleem ook als je het op 1080i instelt? Speelt het probleem ook als je de opname 'vanaf begin' afspeelt in plaats van 'live'? Hoe draait het nu via je Ziggo Go App? 

RoWi.

Level 20
Expert
  • 15708Posts
  • 676Oplossingen
  • 4937Likes

@elbreaky  schreef:

Als ik bij de opnames kijk staat deze er netjes tussen, en ik dan kies voor kijk live, gaat dat niet, fout 4k wordt niet ondersteund.

Een ding begrijp ik nu even niet.

Je wil live naar een 'opname'  kijken via het menu bewaard? Dan zou ik inderdaad kiezen voor kijken vanaf begin. 

Zolang de Next is ingesteld op 1080i of 1080p mag die 4K melding niet verschijnen dat staat voor mij wel vast. Zeker niet als je geen 4 tv hebt aangesloten.

Ronihd

Level 18
Super Expert
  • 7934Posts
  • 304Oplossingen
  • 2966Likes

Is toch niet zo moeilijk ? zet in het menu van de Next de video instelling op 1080 en dan is alles opgelost.

Geen 4 K tv ook niet kunnen kijken in 4 K net wat @RoWi.  zegt

RoWi.

Level 20
Expert
  • 15708Posts
  • 676Oplossingen
  • 4937Likes

@Ronihd  schreef:

Is toch niet zo moeilijk ? zet in het menu van de Next de video instelling op 1080 en dan is alles opgelost.

Geen 4 K tv ook niet kunnen kijken in 4 K net wat @RoWi.  zegt

@Ronihd dat heeft de topic starter gedaan en toch komt die foutmelding in beeld bij de keuze live kijken, de Next detecteert blijkbaar niet eens dat er geen 4K TV is aangesloten. Een deel van het probleem ligt bij ziggo door HD en UHD op hetzelfde kanaal nummer aan te bieden. Dat is vragen om problemen dat blijkt regelmatig het geval te zijn met Ziggo Sport kanaal 14.

elbreaky
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Daar staat het dus op, maar eerder op automatisch en ook dan geen 4k tv dus geen 4k fout verwacht. Het werkt niet zoals we denken😉

elbreaky
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Klopt voor de opnames, live kijken rechtstreeks op de zender geen probleem, via de lopende opname deze proberen love te kijken ook het probleem 4k niet ondersteund.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 15708Posts
  • 676Oplossingen
  • 4937Likes

@elbreaky  schreef:

Klopt voor de opnames, live kijken rechtstreeks op de zender geen probleem, via de lopende opname deze proberen love te kijken ook het probleem 4k niet ondersteund.

Dat is dus vreemd dan zou de lopende 'opname' worden gemaakt van de door Ziggo opgeschaalde stream. Dan klinkt die melding nog enigzins logisch.

Ps we hebben het over de 'gewone' Next niet de Mini versie dan wordt het vermoedelijk nog complexer.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 15708Posts
  • 676Oplossingen
  • 4937Likes

@elbreaky je noemt specifiek moto GP opname's en het 'live' kijken van die geplande opname's, hoe zit het met andere programma's die je via dat kanaal reserveert, ik verwacht daarmee hetzelfde probleem.

elbreaky
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hi Rowi,

Ik heb gisteren Volleybal en hockey opgenomen. Ik kijk deze zojuist via de mediabox next terug vanaf de opnames. Ik was best verbaast, dus naar de MotoGP opnames, en wat zie ik , deze zijn allemaal uit de opname lijst verdwenen, enkel nog de GP race van gisteren middag, welke ik live heb gekeken overigens. En tot mijn verbazing kan ik deze nu ook af spelen.

Ziggo heeft dus alle opnamen verwijderd en iets veranderd waardoor het nu eindelijk werkt. Maar....... 

Voor de zekerheid wil ik testen of ik deze opnamen (GP, Hockey en Volleybal) ook nog kan afspelen nadat de 7 dagen terug kijken is verstreken.

Volgende week weer een update.

Bedankt allen tot zover voor het meedenken!

RoWi.

Level 20
Expert
  • 15708Posts
  • 676Oplossingen
  • 4937Likes

Kijk, dat is zoals het hoort, wel jammer dat je opnames weg zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic