Al maanden krijg ik bij de serie opnamen van alles van de MotoGP van ZiggoSport zender enkel bij de MotoGP hoofdrace zelf de volgende melding op de Next box:
"4K word niet ondersteund
Check of je tv en kabels 4K-video ondersteunen. En check in de instellingen van je mediabox of de 4K-optie aanstaat."
Dit fenomeen van enkel de hoofdrace niet kunnen kijken met bovenstaande melding was enkel op de Mediabox Next, ik kon dan nog wel de opgenomen uitzending kijken in de ZiggoGo app op de telefoon.
Allereerst heb ik geen 4K tv maar een FullHD tv, namelijk de Panasonic Viera TX-P50VT60E uit 2013.
De instellingen op de Mediabox Next staan op automatic (kan geen 4K instelling selecteren is nergens beschikbaar en niet nodig ivm met FullHD TV), alle overige uitzendingen van de MotoGP, zoals de vrije trainingen, qualificatie en de Moto2 en Moto3 races kon ik wel afspelen via de opnames en in de ZiggoGo app.
Sinds afgelopen week was er een software update op de Mediabox Next, deze heb ik uitgevoerd in de hoop dat ik van deze vervelende melding af ben, maar het is erger geworden. Nu krijg ik dezelfde melding bij alle opnamens van ZiggoSport zender voor de MotoGP series.
Tevens is er een update geweest op de ZiggoGo app, deze uitgevoerd en nu kan ik daar nog steeds alles afspelen op de MotoGP hoofdrace na uit de hele opname series (zelfde issue als ik voorheen had op de Nextbox). De Hoofdrace in de MotoGP is in de vernieuwde ZiggoGo APP wel zichtbaar in de opnamen maar kan ik niet meer afspelen, dit is niet beschikbaar.
Ik gebruik de ZiggoGo app op een android telefoon van Samsung, de S22Ultra. Ook de ZiggoGo website online op een Windows Laptop in Google Chrome browser geeft hetzelfde resultaat als op de telefoon. Alles is via opnamen af te spelen behalve de MotoGP race, geen afspeelmogelijkheid, wel beschikbaar in de lijst van opnamen geen foutmelding aangezien er geen afspeelknop of mogelijkheid is.
Wat is er aan de hand met de opnamen van ZiggoSport? Waarom is dit in 4K en krijg ik hier een melding over dat ik niet kan afspelen? Ben ik nu verplicht om een 4K televisie te kopen Ziggo?? kan toch niet waar zijn, en waarom werkt het ook niet in de ZiggoGo app op mobiel en Windows laptop in browser?
Heb reeds 3 maal gebeld met klantenservice maar die weten het ook niet, Mediabox Next terug gezet naar fabriek instellingen, maar melding blijft bij opnemen van deze zender, en deze is aangesloten op de FullHD TV met de originele 4K HDMI kabel die geleverd is door Ziggo. Staat los van afspelen via ZiggoGo app omdat dit op verschillende apparaten werkt en ook problemen heeft.
Wie o wie heeft hier een antwoord en/of oplossing voor?
Alle hulp is welkom 🙂