1
Vraag
2
Reageer en help mee
Gerrit Imbos

Level 6
  • 169Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes

4K tekst op Ziggo Sport, 29 oktober 2022

Op Ziggo Sport rare text via Mini

Mijn mini geeft in het menu geen 4K weer.

Toch kan ik kijken. Veel kanalen werken!

Ik heb een Ultra HD TV van Samsung 

ue50ku6000

Nu vanavond dit even…

GerritImbos_0-1667134655787.jpeg

GerritImbos_1-1667134655796.jpeg

 HDMI 1 in gebruik. Als de mini al aan staat, daarna inschakelen TV, UHD en 3840x2160 zichtbaar. Alleen zichtbaar als de versterker Marantz SR6007 is ingeschakeld. Is de versterker uitgeschakeld dan alleen maar HD 1920x1080 resolutie zichtbaar.

14 Reacties 14
Ronihd

Level 18
Super Expert
  • 7934Posts
  • 304Oplossingen
  • 2966Likes

@Gerrit Imbos 

Heb je de mini toevallig via HDMI aangesloten via de versterker ? zo ja moet je niet doen !

Als het is zoals ik net opperde probeer dan de mini op de 1e HDMI poert van je TV aan te sluiten en de versterker op de port waar je de arc optie op de TV hebt zitten.

Steefb

Level 19
Expert
  • 13129Posts
  • 2567Oplossingen
  • 5097Likes

Dat van die Marantz had je in je vorige topic even vergeten te melden.

Op Ziggo Sport rare text via Mini - Ziggo Community

Pasi

Level 18
Expert
  • 6721Posts
  • 389Oplossingen
  • 3259Likes

@Gerrit Imbos  schreef:
.....HDMI 1 in gebruik. Als de mini al aan staat, daarna inschakelen TV, UHD en 3840x2160 zichtbaar. Alleen zichtbaar als de versterker Marantz SR6007 is ingeschakeld. Is de versterker uitgeschakeld dan alleen maar HD 1920x1080 resolutie zichtbaar.

Grote kans dat de versterker standaard alleen maar 1920x1080 in standby doorgeeft, terwijl 3840x2160 mogelijk is als de versterker aanstaat. Soms hebben versterker een "Standby pass-through", maar die moet je vaak wel aanzetten, want dan gebruikt de versterker in standby mode iets meer stroom.

Edit : Bij de Marantz SR6008 heet dit blijkbaar :  Pass Through Source

Ronihd

Level 18
Super Expert
  • 7934Posts
  • 304Oplossingen
  • 2966Likes

@Pasi  schreef:

@Gerrit Imbos  schreef:
.....HDMI 1 in gebruik. Als de mini al aan staat, daarna inschakelen TV, UHD en 3840x2160 zichtbaar. Alleen zichtbaar als de versterker Marantz SR6007 is ingeschakeld. Is de versterker uitgeschakeld dan alleen maar HD 1920x1080 resolutie zichtbaar.

Grote kans dat de versterker standaard alleen maar 1920x1080 in standby doorgeeft, terwijl 3840x2160 mogelijk is als de versterker aanstaat. Soms hebben versterker een "Standby pass-through", maar die moet je vaak wel aanzetten, want dan gebruikt de versterker in standby mode iets meer stroom.

Dan moet TS wel een redelijk nieuwe versterker hebben die het idd doorgeeft , mijn persoonlijk ervaring is dat dit met de oudere versterkers ook niet lukt.

Pasi

Level 18
Expert
  • 6721Posts
  • 389Oplossingen
  • 3259Likes

@Ronihd  schreef:

.....Dan moet TS wel een redelijk nieuwe versterker hebben die het idd doorgeeft , mijn persoonlijk ervaring is dat dit met de oudere versterkers ook niet lukt.

Mijn jaren oude Yamaha RX-V481D, heeft die functie wel. Maar die kan natuurlijk wel de uitzondering op de regel zijn....

En die functie werkt prima, maar gebruik ik nu niet meer, aangezien ik nu een CI+ module gebruik en dus geen Humax meer heb. Maar die Humax ging via de versterker naar de tv en daarom ook die functie gebruikt.

Gerrit Imbos
Topicstarter
Level 6
  • 169Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes

Klopt Steefb

Gerrit Imbos
Topicstarter
Level 6
  • 169Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes

Ronihd

Jou idee opgevolgd en ik heb nu UHD 4K vanaf de mini en 4K in het menu staan. Op alle drie de HDMI poorten nu UHD 4K 3840x2160

Maaarrr… Geen geluid via de Marantz nu.

Hopelijk leest Anne dit ook. 

Ronihd

Level 18
Super Expert
  • 7934Posts
  • 304Oplossingen
  • 2966Likes

@Gerrit Imbos  schreef:

Ronihd

Jou idee opgevolgd en ik heb nu UHD 4K vanaf de mini en 4K in het menu staan. Op alle drie de HDMI poorten nu UHD 4K 3840x2160

Maaarrr… Geen geluid via de Marantz nu.

Hopelijk leest Anne dit ook. 

Oke dus dat is opgelost.

Hoe zit de Marantz nu aangesloten dan ? 

Heb je een optie dat je een glasvezel audio kan aansluiten op de TV/Marantz ? zo ja en je hebt het niet gebruik zou ik dat doen.

Gerrit Imbos
Topicstarter
Level 6
  • 169Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes

SPDIF kabeltje geprobeerd, TV Audio op de Marantz ingesteld maar de Dolby signalen worden dan kennelijk niet doorgegeven. Alles blijft stereo. Ook in Netflix zie je nu geen Atmos, Dolby of iets dergelijks meer staan.

Ik denk dat ik weer terug moet naar de situatie met ARC en dat Ziggo de zaak moet aanpassen. Immers mijn ATV 4K geeft in die situatie alles goed weer. Apple TV 4K geeft meer mogelijkheden, welke ik ingesteld heb op 4K SDR. Ook wordt dan Atmos bij sommige films weergegen. De Marantz kan echter Atmos niet meer decoderen maar maakt daar dan Dolby Digital + van. Prima geluid trouwens

Ronihd

Level 18
Super Expert
  • 7934Posts
  • 304Oplossingen
  • 2966Likes

De manier van Ziggo is de mini rechtstreeks aansluiten op de tv.

Als je de versterker aansluit op de arc zou dat moeten werken. 

Zo heb ik dat ook en werkt top , ik heb ipv versterker een sonos arc soundbar

RoWi.

Level 20
Expert
  • 15705Posts
  • 674Oplossingen
  • 4937Likes

Wie ook nog radio wil luisteren zal toch Mini- versterker- TV kiezen, ik zal dat zelf ook altijd zo aansluiten daar koop je namelijk een AV systeem voor. 

Het verbaasd mij eigenlijk te lezen dat de Marantz niet altijd aanstaat als er TV wordt gekeken.

Pasi

Level 18
Expert
  • 6721Posts
  • 389Oplossingen
  • 3259Likes

@RoWi.  schreef:

Wie ook nog radio wil luisteren zal toch Mini- versterker- TV kiezen, ik zal dat zelf ook altijd zo aansluiten daar koop je namelijk een AV systeem voor. 

Het verbaasd mij eigenlijk te lezen dat de Marantz niet altijd aanstaat als er TV wordt gekeken.

Inderdaad, Next/Mini/Humax - versterker - TV zou de beste manier van aansluiten zijn. Echter, de Next en Next Mini geven dan vaak problemen, o.a. met beeld/geluid synchronisatie.
Dat er zo misschien geen 4K wordt doorgeven aan de versterker en/of tv is dan jammer. Maar die paar 4K tv uitzendingen, zijn qua inhoud toch niet top kwaliteit ( behalve het beeld dan misschien ).

Tevens kan een moderne 4K televisie de upscaling beter zelf doen, dan een Ziggo apparaat van een paar tientjes.

Maar ook hier staat de versterker niet altijd aan. Alleen bij goede films/series gaat de Yamaha aan.

Gerrit Imbos
Topicstarter
Level 6
  • 169Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes

Hier word even vergeten dat er al voldoende 4K video’s Netflix en YouTube beschikbaar zijn. Wij kijken Netflix via de app in de Mini. Ziggo biedt te weinig resolutie en fps instellingen aan in de Mini. Er is meer dan alleen maar 4K, wat in het menu van de Mini staat.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 15705Posts
  • 674Oplossingen
  • 4937Likes

@Gerrit Imbos  schreef:

Hier word even vergeten dat er al voldoende 4K video’s Netflix en YouTube beschikbaar zijn. Wij kijken Netflix via de app in de Mini. Ziggo biedt te weinig resolutie en fps instellingen aan in de Mini. Er is meer dan alleen maar 4K, wat in het menu van de Mini staat.

Welke resolutie of fps instellingen mist u dan? Een goede mediabox kiest bij de instelling automatisch de resolutie van de bron, en geeft deze onveranderd door.

De instelling automatisch in de Mini heeft daarom weinig meerwaarde, dit gedraagt zich hetzelfde als de optie 4K.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic