1
Vraag
2
Reacties
HvzAvz

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

4K slechts na reset modem

Ik heb een vraag, ik heb een samsung 4 k TV gecombineerd met een next box en internet max via gigaconnectbox.

als ik naar bv kanaal 205 (love Nature 4k) wil kijken komt het regelmatig voor dat ik na de speedtest(doet ie automatisch) eerst modem en nextbox moet resetten dan pas kan ik naar dit kanaal kijken. 
na de test gaat hij naar diagnose en die geeft dan aan dat ik een traag internet heb. Doe ik op mijn mobiel een speedtest via wifi kom ik zeer regelmatig uit op 200+ dat lijkt me toch echt wel snel genoeg? Dit terwijl de nextbox bekabeld is aangesloten.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 2481Posts
  • 335Oplossingen
  • 957Likes

Zeker met de Olympische spelen is het irritant dat het 4K signaal niet goed werkt op de Next. Goed dat je dit bij ons voorlegt, @HvzAvz

Gezien dit 4K signaal via internet verloopt, heeft dit alles te maken met het internet. Zoals @Bert terecht aangeeft is het signaal veel te hoog. Hierdoor kan het modem gewoon niet optimaal presteren en dat merk je. Ik heb een monteur ingepland voor 09-02 tussen 12.00 & 18.00 om het signaal beter af te stellen en verwacht dat alles daarna goed werkt. Mocht de afspraak niet gelegen komen, mag je deze verplaatsen in Mijn Ziggo.

Laat je na woensdag even weten of het opgelost is?

Bekijk in context

19 Reacties 19
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 19809Posts
  • 908Oplossingen
  • 5854Likes

Laten we maar meteen van start gaan, zou je volgende kunnen doen.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

En als je op de Homeknop drukt en dan naar tandwiel op rechts en kiest voor Beeld en Geluid hoe staat je HDMI Resolutie op 4K of automatisch.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63169Posts
  • 4367Oplossingen
  • 16665Likes

Zit er nog een router of switch tussen de Next en het modem?

 

Zo nee, om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

HvzAvz
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Downstream

 

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
361800000011.640.4QAM2563
16020000001240.4QAM2561
261000000011.940.4QAM2562
462600000011.339QAM2564
563400000011.440.4QAM2565
664200000011.540.4QAM2566
765000000012.239QAM2567
865800000012.740.4QAM2568
966600000013.340.4QAM2569
1067400000013.340.4QAM25610
1168200000013.240.4QAM25611
126900000001340.4QAM25612
1369800000012.939QAM25613
1470600000012.839QAM25614
1571400000013.240.9QAM25615
1672200000013.740.9QAM25616
177300000001440.9QAM25617
1873800000014.240.4QAM25618
1974600000014.240.4QAM25619
2075400000013.940.4QAM25620
2176200000013.340.4QAM25621
2277000000013.140.4QAM25622
2377800000013.140.4QAM25623
2478600000013.540.4QAM25624
2579400000013.940.4QAM25625
268020000001440.4QAM25626
2781000000013.940.4QAM25627
2881800000013.239QAM25628
2982600000013.139QAM25629
3083400000012.639QAM25630
3184200000012.539QAM25631
3285000000012.539QAM25632

 

upstream

 

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
15200000043.55120 KSym/sec64QAM2
23600000043.85120 KSym/sec64QAM4
34450000043.35120 KSym/sec64QAM3
45880000043.85120 KSym/sec64QAM1



ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1US_TYPE_STDMA0020
2US_TYPE_STDMA0000
3US_TYPE_STDMA0010
4US_TYPE_STDMA001

0

 

 

HvzAvz
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Heb je hier wat aan?

HvzAvz
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Kleine aanvulling,

 

Vanaf connectbox loopt er eerst een utp naar mijn velop mesh, vanaf de router loopt er een utp terug naar een 8 poorts switch en de nextbox is aangesloten via een utp aan de switch(ook linksys)

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 19809Posts
  • 908Oplossingen
  • 5854Likes

De Connect Box UTP naar de Velop Mesh zal de Hoofd Mesh zijn maar Router verwar je deze niet met Modem Poort, Linksys switch heb ik zelf ook mijn Next zit hier ook op maar heb mijn UTP rechtstreeks Modem naar Switch gedaan.

Ik laat het voor de rest aan @Bert  over die heeft meer inzicht in de technische modem zaken dan ik.

HvzAvz
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Er loopt nu een rechtstreekse utp kapel naar 1 van de velop satellieten. Van daaruit loopt er weer een utp kabel naar de linksys switch. Dit geheel volgens gebruiksaanwijzing linksys Velop, zodat al mijn apparaten op een het het zelfde thuisnetwerk zitten. 
de nextbox is weer aangesloten via een utp kabel (buiten de coax om, die is ook aangesloten) op de switch

HvzAvz
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

3 uur verder……

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63169Posts
  • 4367Oplossingen
  • 16665Likes

CS2008 geeft aan dat de internetsnelheid te laag is die op je Next komt.

 

Ik zie een heel hoog signaal op je modem komen, dat zou oversturing op kunnen leveren met een slechte snelheid tot gevolg, maar waar de grens precies zit ? en dan zit er zelfs nog een splitter tussen, dat wil zeggen dat het signaal op je AOP mogelijk 17 dBmV is, dat zou maximaal 13 dBmV moeten zijn.

 

De router en de switch kunnen ook om de één of andere reden de internetsnelheid beperken, maar dat is een kwestie van uitproberen door tijdelijk een netwerkkabel rechtstreeks aan te sluiten tussen modem en Next.

 

Mogelijk kan een Ziggo moderator eens naar kijken in de diepere lagen van het coax netwerk en zien wat er verder op de Next gebeurt.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63169Posts
  • 4367Oplossingen
  • 16665Likes

@Dave! De Velop Mesh is een router.

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 19809Posts
  • 908Oplossingen
  • 5854Likes

@Bert  dank je wel 👍🏼

 

Had nog geen tijd om te zoeken, zit even op een plek waar je niet wilt zijn. 

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 2481Posts
  • 335Oplossingen
  • 957Likes

Zeker met de Olympische spelen is het irritant dat het 4K signaal niet goed werkt op de Next. Goed dat je dit bij ons voorlegt, @HvzAvz

Gezien dit 4K signaal via internet verloopt, heeft dit alles te maken met het internet. Zoals @Bert terecht aangeeft is het signaal veel te hoog. Hierdoor kan het modem gewoon niet optimaal presteren en dat merk je. Ik heb een monteur ingepland voor 09-02 tussen 12.00 & 18.00 om het signaal beter af te stellen en verwacht dat alles daarna goed werkt. Mocht de afspraak niet gelegen komen, mag je deze verplaatsen in Mijn Ziggo.

Laat je na woensdag even weten of het opgelost is?

HvzAvz
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dat ga ik doen!

HvzAvz
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Monteur is vandaag geweest, zal hieronder weer de gegevens uit mijn modem weer geven.

4k programma’s doen het nu goed, maar regelmatige speedtest (via velop router) geven toch vele  wisselende resultaten!

 

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

36180000005.640.4QAM2563
16020000005.840.4QAM2561
26100000005.940.4QAM2562
46260000005.239QAM2564
56340000005.240.4QAM2565
66420000005.339QAM2566
76500000005.739QAM2567
86580000006.339QAM2568
96660000006.940.4QAM2569
106740000006.940.9QAM25610
116820000006.940.4QAM25611
126900000006.640.4QAM25612
136980000006.439QAM25613
147060000006.339QAM25614
157140000006.640.4QAM25615
167220000007.340.4QAM25616
177300000007.540.4QAM25617
187380000007.840.4QAM25618
197460000007.740.4QAM25619
207540000007.440.4QAM25620
217620000006.740.9QAM25621
227700000006.440.4QAM25622
237780000006.340.4QAM25623
247860000006.740.9QAM25624
257940000007.340.4QAM25625
268020000007.440.4QAM25626
278100000007.240.4QAM25627
288180000006.539QAM25628
298260000006.239QAM25629
308340000005.739QAM25630
318420000005.839QAM25631
328500000005.939QAM256

32

 

 

 

kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

152000000445120 KSym/sec64QAM2
23600000044.35120 KSym/sec64QAM4
34450000043.85120 KSym/sec64QAM3
45880000043.85120 KSym/sec64QAM1



ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1US_TYPE_STDMA0000
2US_TYPE_STDMA0000
3US_TYPE_STDMA0000
4US_TYPE_STDMA0000

 

 

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63169Posts
  • 4367Oplossingen
  • 16665Likes

Welke speedtest gebruik je?

Deze vind ik op dit moment het meest stabiel: Speedtest Custom KPN - Test your internet speeds

HvzAvz
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik gebruik de speedtest die in de app van de linksys velop gebouwd is. 
Die link van de kpn speedtest, daar heb ik via een wifi verbinding een goede snelheid.

ik hou het in de gaten.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2045Posts
  • 165Oplossingen
  • 606Likes

@HvzAvz enkele dagen verder en wéér zijn we eventjes nieuwsgierig 😉

Hoe staat het ervoor? 

HvzAvz
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Beste Jacob,

 

4K zenders doen het na de komst van de monteur goed. Ook de snelheid ( bekabeld) is soms goed dus. 595 down 40 up na 2 x kort achter elkaar testen op de router. 

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2763Posts
  • 404Oplossingen
  • 972Likes

Beste @HvzAvz, wat fijn om te horen! Mocht er nog wat zijn dan weet je ons te vinden. Fijne dag! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic