Na update gisteravond (26-04-22) van 4.38 naar 4.39 is de 4K optie uit de HDMI resolutie verdwenen. Tv gaat bij automatisch opstarten standaard op HD staan. Dit is niet de reden waarvoor ik de Mediabox Next heb aangeschaft. Graag een oplossing hiervoor.
mvg.
Ron
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ja en daarna bij het opstarten nog geen 4K in het menu met optie automatisch. Toen een 4K film opgezocht en een stukje laten draaien. Hierna komt de 4K optie weer in het menu Beeld en geluid onder HDMI resolutie te voorschijn. Ik denk dat ik gisteren Champions League heb opgestart toe de uitzending al bezig was en dat hij kennelijk geen terugkoppeling heeft gegeven dat het 4K was.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi,
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.
Je bedoeld dat in de configuratie omgeving van de NEXt de 4 K optie weg is ?
Daar kan je zelf altijd eenmalig kiezen voor de optie automatisch of 4 K , als je de NExt daarop zet dan moet het altijd goed gaan.
Als het niet lekker wil werken kan je ( als je dat nog nooit hebt gedaan ) de Next met de schakelaar die achterop zit even uitschakelen en dan weer aan zetten dat wil ook nog wel eens helpen.
Je ziet de 4k optie alleen als de next denkt dat er een uhd tv is aangesloten.
HDMI kabel opnieuw verbinden wil wel eens helpen.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A dit is toch echt een UHD. Gisteravond op Ziggo Sport Champions League geen 4K meer. Wel met de oude versie 4.38 wel in het menu aanwezig en tijdens uitzending rechtsboven in het scherm 4K. Dus bij Beeld en Geluid en optie HDMI-resolutie geen optie 4K bij automatisch geeft hij rechtsboven HD zelfs geen UHD.
Is de 4k optie uit het instellingen menu verdwenen of zie je het 4k logo niet meer?
Als het alleen het logo is, probeer dan eens te wisselen van profiel.
Opgelost. Ik heb een half uur de mediabox next er tussen uit gehaald. De 4K optie staat nu weer in het menu.
De automatische update van 4.38 naar 4.39 moet eigenlijk ook een reset geven en een aantal instellingen op fabrieksinstellingen zetten. Misschien ook een automatische restart met een delay van 15 minuten.
@Ronald97 schreef:
Opgelost. Ik heb een half uur de mediabox next er tussen uit gehaald. De 4K optie staat nu weer in het menu.
De automatische update van 4.38 naar 4.39 moet eigenlijk ook een reset geven en een aantal instellingen op fabrieksinstellingen zetten. Misschien ook een automatische restart met een delay van 15 minuten.
Had je hem ook even uitgezet ?
Ja en daarna bij het opstarten nog geen 4K in het menu met optie automatisch. Toen een 4K film opgezocht en een stukje laten draaien. Hierna komt de 4K optie weer in het menu Beeld en geluid onder HDMI resolutie te voorschijn. Ik denk dat ik gisteren Champions League heb opgestart toe de uitzending al bezig was en dat hij kennelijk geen terugkoppeling heeft gegeven dat het 4K was.
Er wordt nog maar heel weinig in 4 K uitgezonden , probeer kan 205 dat moet altijd in 4 K zijn en streamt via IP ( internet ) en dat is geen lineair
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.