1
Vraag
2
Reageer en help mee
marzso

Raadgever
  • 63Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

4K instellingen: 'automatisch' niet goed geïnterpreteerd

Ik heb dit reeds in een ander topic aangesneden: in het menu van de Mediabox Next bij instellingen/beeld en geluid/ HDMI-resolutie is de instelling 'Automatisch'  in mijn ogen niet goed geinterpreteerd. Dit moet zijn dat de Mediabox Next het signaal zoals het door de zender wordt aangeboden 1 op 1 doorgeeft en NIET zoals dat nu wordt geïnterpreteerd als zijnde 'als de TV 4K is wordt alles naar 4K omgezet door de Mediabox Next. Er is immers al een instelling in dat zelfde menu '4K' waarbij de Mediabox Next het door de zender aangeboden signaal omzet naar 4K dus is het dubbel het zelfde terwijl mijn interpretatie ruimte geeft aan het 1 op 1 doorgeven van het signaal dat door de zender wordt aangeboden (meestal 1080i). Vooral bij het kijken naar Ziggo Sport is dit vervelend als je de beeldinstelling op 1080i hebt en je weer in het menu moet om '4K' in te stellen zodat ik de zender kan zien. Graag zsm veranderen

5 Reacties 5
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61443Posts
  • 4183Oplossingen
  • 15606Likes

Dat gaat niet veranderd worden, dat wordt al meer dan 4 jaar gevraagd, want het is, zoals dat heet, as designed, zoals ontworpen.

Als er telkens een wijziging is van de resolutie, dan zal er ook telkens een moment zwart zijn om de resolutie aan te passen van de Next en de TV en dat ervaar je b.v. in Netflix als Framesnelheid op aan staat, dan vind er een aanpassing plaats van 50 Hz/frames naar 24 Hz/frames.

Automatisch wil alleen zeggen dat de Next de maximale resolutie van het beeldscherm overneemt tot een maximum van 4K en alles wordt opgeschaald naar 4K als TV 4K is.

Als je TV 1080p is, dan zal alles in 1080p doorgegeven worden.

marzso
topicstarter
Raadgever
  • 63Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Dank je voor de uitleg van mijn eigen inbreng want dat had ik zelf al geschreven. Mijn punt is dat er al een instelling '4K' is en er geen doorgifte is van het originele signaal in het menu. Met andere woorden: de instelling 'Automatisch' en 4K zijn dezelfde instelling en dat gaat dan ook op voor 1080 TV's uiteraard waarbij je zelf het zelf in het menu op 1080 kan zetten. Wat ontbreek in dit menu is dus om een signaal zoals het door de zender wordt aangeboden (meestal 1080i) door je eigen TV te laten opwaarderen naar '4K' waarbij je geen last hebt van Ziggo Sport die je steeds handmatig op '4K' moet zetten. De reden die je noemt als zijnde zo 'designed' is weinig zeggend voor mij als je er voor je klanten bent

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61443Posts
  • 4183Oplossingen
  • 15606Likes

"Wat ontbreek in dit menu is dus om een signaal zoals het door de zender wordt aangeboden"

En dat is bewust niet mogelijk, als er telkens een wijziging is van de resolutie van de Next, dan zal er ook telkens een moment/ een paar seconden zwart zijn om de HDMI uitgang resolutie aan te passen van de Next en dat is niet fijn als je aan het scrollen bent.

Of dat technisch ooit mogelijk is met de Next zonder zwarte periodes, geen idee.

Mogelijk kan een Ziggo moderator meer informatie vinden over de toekomst.

marzso
topicstarter
Raadgever
  • 63Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

ik heb helemaal geen last van 'zwart' beeld als de Next naar een andere resolutie gaat want de Next doet toch zelf niet opwaarderen in dat geval. Want daarom gaat de Next even op zwart omdat de box zelf opwaardeert als je hem handmatig verandert in het menu.. Als hij gewoon de resolutie doorgeeft zoals die binnenkomt gebeurt er niks in de box en neemt de TV het opwaarderen van 1080i naar 4K over

RoWi.
Expert
Expert
  • 14704Posts
  • 646Oplossingen
  • 4256Likes

@marzso Ziggo kan dit niet veranderen om de simpele reden dat dan eerst kanaal 400 Ziggo Sport UHD en een extra kanaal voor Love Nature UHD moet worden vrijgegeven voor de Mediabox Next en Next Mini. 

Het echte probleem zit bij de werking wie de box op 1080 zet krijgt een melding op Ziggo Sport kanaal 14 terwijl dan gewoon de HD Stream moet worden doorgegeven. In dit geval maakt Ziggo het de klant mischien wel makkelijker er hoeft geen ander kanaal nummer te worden gekozen voor het nep 4k kanaal. De klanten met een CI module krijgen op hun 4K tv op kanaal 14 de HD variant en op 400 de UHD variant.

Wat dat betreft kan de optie automatisch inderdaad weg, en moet de software hoe dan ook verbeterd worden dat al hangt er een 4k tv aan bij de instelling 1080 moet gewoon de HD variant worden doorgegeven en niet die melding die je nu krijgt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic