1
Vraag
2
Reageer en help mee
Flitskikker

Level 10
  • 490Posts
  • 17Oplossingen
  • 553Likes

4K-films en -series niet in 4K

Hallo! Ik heb onlangs eindelijk de overstap gemaakt naar een 4K-tv.

De Mediabox ingesteld op 4K, en Ziggo Sport wordt netjes in 4K weergegeven.

Alleen de films en series die 4K zouden moeten ondersteunen, zoals The Handmaid's Tale en The Rook, krijg ik maar niet aan de praat in 4K. Bij "Meer info" staan pictogrammen voor HD, 4K en Dolby, maar ik kan daar zelf niet tussen wisselen. Maar ik krijg toch echt alleen een 1080p-stream.

De Mediabox is rechtstreeks aangesloten op de tv, die gewoon HDCP 2.2 ondersteunt.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Of zijn series als The Handmaid's Tale en The Rook stiekem toch niet beschikbaar in 4K?

Bedankt!

28 Reacties 28
Ad416

Level 6
  • 97Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

Ik ervaar het zelfde probleem zoals hiervoor omschreven 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 766Oplossingen
  • 6352Likes

@Flitskikker even hardop gedacht wat geeft de Next aan bij de test van de verbinding, wordt daar aangegeven dat dit snel genoeg is?

@pvdh14 wat jij aangeeft is ook vreemd wezenlijk zou dan de HD versie afgespeeld moeten worden. Dat niet alles in UHD met HDR geleverd is niet zo moeilijk, het moet namelijk wel zo geproduceerd zijn. Alles van voor een bepaald jaartal is simpelweg niet zo opgenomen. Dat verschil is heel goed te zien bij Disney+ en PrimeVideo.

Is een film of serie niet met bepaalde specificaties gemaakt kan het niet zo worden aangeboden.

pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

IMG20211023142313.jpg

 bij deze even screenshot. Instelling op 1080p gezet en verder kijken geeft deze melding.

Ik moet deze dus op automatisch of 4k zetten om te kunnen kijken. Levert wel 4k the rook op voor mij 😄

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 766Oplossingen
  • 6352Likes

Zo klinkt het logisch, als de aflevering die gestart is daadwerkelijk een UHD stream is, zal er niet naar een HD versie worden geschakeld.

Ad416

Level 6
  • 97Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

Ik ervaar precies het zelfde als bij u

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@pvdh14, ik begrijp dus dat als je hem instelt op 4K, je ook de content in 4K kunt bekijken? Ik heb het ticket opgezocht en zie dat ze het getest hebben op meerdere tv's en dat het probleem hier niet speelt en dat de content wel in 4K te zien is. Hoe staat het op dit moment bij jullie ervoor?

Ad416

Level 6
  • 97Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

Het probleem wat ik ervaar is dat als ik de betreffende films wil bekijken ik de box van 1080i naar 4K om moet zetten dan heb ik idd 4k ik vind dit erg lastig waarom dan niet in gewoon 1080i

pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

@Maud , ik had het probleem sowieso niet. Ik kreeg de content gewoon in 4k aangeleverd.

Off-topic; ik heb wel een probleem met Vodafone bereik, die de netwerk crew niet op kan lossen. Dus mag ik overstappen. Alleen Ziggo werkt niet mee. Die houden je aan het jaarcontract. Omdat ik net tv next erbij genomen had ipv alleen ziggo internet wat ik had. Want de ziggo dienst werkt goed volgens degene die ik gesproken heb. Epg en gemiste opnames hebben we het maar niet over 😉

Dus nu mag ik elders meer betalen voor mobiel omdat je geen combi thuis voordeel kan behalen op deze manier. Jammer dat er geen coulance vanuit Ziggo wordt toegepast in deze situatie.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Ad416, als je de box hebt ingesteld in 1080i, dan zal hij de content ook laten zien in 1080i. Daarvoor moet je hem op 4K of automatisch instellen, zodat hij de beste resolutie weergeeft die beschikbaar is. 

@pvdh14, fijn dat de content wel in 4K zichtbaar was 🙂 Over dit probleem kun je het beste een nieuw topic aanmaken, zodat we on topic blijven en het overzichtelijk blijft.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic