1
Vraag
2
Reageer en help mee
Christelenfrank

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4 K tv Philips Ambilight

Hallo . Ik heb een nieuwe tv aangeschaft. Philips ambilight. Nu heb ik telkens dat de tv uit springt bij ziggo next . Na enkele seconde springt hij weer terug . Wat kan ik eraan doen om dit te verhelpen? Heb al de resolutie verlaagd maar dit help niet . Ligt het aan meegeleverde HDMI kabel???

Uitgelicht
Architect_Kev

Level 7
  • 140Reacties
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

klinkt meer als een HDMI spec ding.

heb jij toevallig op de next zelf de tv gelinkt.

wij hebben zelf ook een philips TV eentje uit 2012 welliswaar, maar daar ervaar ik dit probleem totaal niet op.

en als ik het vragen mag welke afstandsbediening gebruik jij.
de van de TV meegeleverde afstandsbediening of de Next afstandsbaediening of beide.

Druk op de Homeknop (Huisje) dan tandwiel rechts en vervolgens ga naar tabblad Beeld en Geluid - daar zie je staan Koppel je afstandsbediening - daar kan je kiezen naar Kies een Andere TV of Koppel je Audiosysteem. Kies de optie Andere TV.

13 Reacties 13
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Een reden kan zijn omdat als je via de next tv kijkt wordt de tv niet bediend en “denkt” de tv dat ie niet gebruikt wordt en gaat uit. Moderne tv’s zijn standaard ingesteld om na een bepaalde tijd uit te schakelen. (een EU regel voor energie besparing). Dit zou je in het menu van de tv moet kunnen aanpassen. Bijvoorbeeld na een bepaalt aantal uren, 24 uur of nooit automatisch uitschakelen. 

Christelenfrank
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee dat is het helaas niet . Hij springt weer gewoon uit en na een seconde weer aan . 

Christelenfrank
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas dit is het ook niet . 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

HDMI-CEC link op de Next en/of TV uitzetten. Dat geeft soms ook problemen 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Met uit wordt dan de standby mode bedoeld?

Een HDMI kabel is een dom ding, dat is hier bijna de oorzaak niet van, ook de resolutie speelt in mijn beleving hierin geen rol.

 

 

Hoe ziet dat uitgaan eruit het beeld word echt zwart, dus geen achtergrond verlichting?

Christelenfrank
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja is echt helemaal zwart

Christelenfrank
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waar zet ik dit uit ??

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

HDMI-CEC instellingen zal ergens in het instellingen menu van zowel de TV als in die van Next mogelijk moeten zijn. 

 

HDMI-CEC maakt o.a. mogelijk dat je met 1 ab beide apparaten aan/uit kan zetten, of volume kan regelen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Christelenfrank  schreef:

Ja is echt helemaal zwart


 CeC heet bij Philips Easy link waar dat uit moet kunt u in de gebruiks aanwijzing vinden, voor de volledigheid de Next blijft wel aan dit uitschakelen gebeurd tijdens het kijken naar het TV beeld?

Christelenfrank
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja de next blijft aan. Alleen tv springt op zwart. Dus u zegt dat ik easy link uit moet zetten op tv ?

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Proberen kan altijd op zowel tv en/of de next.

 

In https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Mediabox-Next-geeft-soms-zwart-beeld/td-p/917421 lijkt het zelfde probleem besproken te worden.

Christelenfrank
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik denk dat ik de tv maar terug ga brengen . Ga voor en Samsung denk ik ….😡😡😡

Architect_Kev

Level 7
  • 140Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

klinkt meer als een HDMI spec ding.

heb jij toevallig op de next zelf de tv gelinkt.

wij hebben zelf ook een philips TV eentje uit 2012 welliswaar, maar daar ervaar ik dit probleem totaal niet op.

en als ik het vragen mag welke afstandsbediening gebruik jij.
de van de TV meegeleverde afstandsbediening of de Next afstandsbaediening of beide.

Druk op de Homeknop (Huisje) dan tandwiel rechts en vervolgens ga naar tabblad Beeld en Geluid - daar zie je staan Koppel je afstandsbediening - daar kan je kiezen naar Kies een Andere TV of Koppel je Audiosysteem. Kies de optie Andere TV.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic