1
Vraag
2
Reageer en help mee
jelle_bijl

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TV-problemen exact om 3 over 22.00 en 9 over 23.00

Hallo Community, 

 

Sinds een maandje of twee hebben wij een nieuwe televisie - een Samsung Frame 65 inch. 

Alles mooi en wel, maar vanaf het begin zitten we met twee 'problemen'. 

 

1. Elke dag om 22.03 geeft onze media box een signaal af. Dit signaal is zichtbaar doordat rechts boven in het beeld kort een melding in beeld komt. Zie foto. 

Dit is een ander tijdstip, maar melding is hetzelfde. Het lijkt iets met het HDMI signaal te maken? 

Ik krijg het zelfde bericht in beeld als ik via de Samsung afstandbediening de Ziggo app activeer. 

Als ik live kabel televisie kijk is het niet zo'n probleem. Dan komt er even iets in beeld, maar als we nextflix kijken dan wordt dit onderbroken en schakelt de televisie vanzelf naar Ziggo. Erg irritant. 

 

2. Het wordt nog leuker. Elke dag om exact 23.09 schakelt de televisie volledig uit. Ook dit wordt veroorzaakt door een signaal vanuit de media box. 

 

Als ik de mediabox ontkoppel hebben we geen last van deze issues, dus hieruit concludeer ik dat het iets te maken heeft met de Ziggo Mediabox Next i.c.m. de nieuwe televisie. (bij onze oude TV hadden we dit probleem niet, maar dit was dan ook geen Smart TV, ofwel hier liep de volledige besturing via de MediaBox Next) 

Applicatieversie: 76_2021080

Versie 4.34

Hardware versie: ARRIS-DCX960-MPA+

 

Nog even voor de zekerheid - de tijdstippen waarop dit gebeurt zijn altijd hetzelfde. Onafhankelijk van het moment waarop ik de Tv aan zet. Heeft dus niet te maken met de ECO-stand of stand-by modus volgens mij. 

Als ik de TV om 23.08 aanzet, gaat hij om 23.09 uit.....

 

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Behalve dan door de mediabox te ontkoppelen. 

 

Alvast bedankt. 

Gr,
Jelle

 

5 Reacties 5
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

De Next stuurt wel vaker iets via hdmi-cec waar apparatuur niet op zou moeten reageren. Om de Next toch te kunnen blijven gebruiken zou je de "Alles aan" functie eens uit kunnen zetten. Als het dan weg blijft is het duidelijk dat het via die interface gaat.

Dan vervalt echter ook de handige functie dat alles aan en uit gaat via een knop.

 

Als bij mij de receiver eerder aanstaat dan de Next en hij staat op Next ingang dan zorgt de Next ervoor dat als deze aangaat het volume van de receiver zo'n 5 dB omhoog gaat. Zou ook niet moeten maar gebeurt wel.

In de praktijk komt deze situatie niet vaak voor.

jelle_bijl
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de reactie. Ik heb dit geprobeerd. Geen succes helaas. Nog steeds een signaal om 22.03 en 23.09. 
wie verzint zoiets?! 
wat kan ik doen - Ziggo direct vragen?

andere HDMI kabel (kabel is nieuw)

nieuwe mediabox next aanvragen?

Samsung vragen….

 Zijn er nog andere suggesties?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

Welkom op de Ziggo Community @jelle_bijl. Een lastig en specifiek voorbeeld als ik het zo lees en goed dat @bloemen64 je al op weg geholpen heeft. 

Jouw rijtje geeft een goed beeld van welke kanten je ermee op kan. Samsung vragen lijkt me de beste optie, ik zie dat er ook een topic op de Samsung Community is over deze melding op de TV. Als ik deze goed gelezen heb is het een instelling van de TV zelf. 

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Een andere Next of hdmi kabel zal geen verandering geven.

Het is iets tussen de Next en Samsung en misschien zelfs alleen bepaalde types van Samsung.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@jelle_bijl, we hebben al eventjes niks meer van je gehoord. Is het probleem opgelost of heb je het nog Samsung gevraagd?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic