xXQuatrOXx

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2e (of meedere) extra mediabox XL's aansluiten via switch(es) werkt!

Hierbij wil ik jullie laten weten dat het gebruik maken van switch(es) werkt tussen de hoofd horizon box en de mini box.

Aller eerst het verhaal:

Ok 2e media box besteld en wilde gebruik maken van de (onstabiele) 5Ghz wifi verbinding van de Horizon mini.

Waarom wilde ik dit:

*Ik had een oude COAX kabel liggen
*ik had geen ethernet kabel op die plek liggen.

Ik woon in een appartement met 3 kamers en de afstand 5Ghz wifi aan moeten kunnen.
(Wanden/muren zijn voorzien van gasbeton blokken. Geen gewapend betond aanwezig)
Maar helaas afstand toch te ver. Net iets meer dan 10 meter.
Mini horizon wilde niet linken/parren met de hoofd horizon box.

Toch oude COAX geprobeerd.
Nieuwe connectoren mocht ook niet baten.

Mini Box aangesloten op bestand netwerk via modem/router werkte ook niet.

Lange UTP kabel getrokken om te kijken of dit wel werkte.
En ja hoor na 5 sec gelijk goed geparred met de hoofd box.

Nu staat mijn hoofdbox in de woonkamer en maak geen gebruik van de interne modem van de hoofd box maar via een aparte modem/router.
De modem staat in de meter kast. 8 a 10 meter verder op.

Ik heb 1 kabel vanuit de meter kast naar mijn media lopen in de woonkamer.
Deze kabel is aangesloten op een switch in de woonkamer en hierop staat mijn TV, PS4, Media Speler en Horizon op aangesloten.

De kabel in de meter kast zit niet direct aangesloten op de modem/router maar ook op een switch in de meterkast.
De switch maakt connectie met de modem/router en met de kabel naar zowel de woonkamer (waar de hoofd horizon box staat) en maakt connectie met de mini horizon box in de slaapkamer.

Na het aansluiten van de UTP kabel op de mini box werkte het gelijk.
Omdat ik de de horizon boxes al een keer geparred had met een UTP kabel gaf het na het aansluiten van de switches gelijk beeld.

De hoofdbox staat niet ingesteld op mijn thuisnetwerk.
Maar staat ingesteld op de interne modem welke uitgeschakeld is. (omdat ik een aparte modem gebruik).

Dit zijn de switches die ik heb gebruikt: TP-LINK TL-SG105 5-Port Gigabit Switch (2x) 25 euro per stuk.

PS. ik heb ook een oude router geprobeerd als switch maar dit werkte heleaas niet.
De router werkt wel in het bestaande netwerk maar las je hier horizon op aansluit word de mini box niet gevonden.

Op de oude router heb ik de DNS server uitgeschakeld en hoofd IP adres van de router veranderd naar bv 192.168.1.2 omdat 192.168.1.1 al bezet is door bestaande router. Verder heb ik aangegeven in de bestaande router dat het uitgeven van IP adressen pas mocht beginnen vanaf 192.168.1.3 zodat een ander device niet zomaar met 192.168.2 connectie kon maken waar door je een IP conflict zou kunnen krijgen.

Maar dit mocht dus allemaal niet baten des ondanks het netwerk wel gewoon werkt.
Dus blijkbaar alleen een echte pure switch werkt wel.

Welke porten van de switch je pak maak niks uit.

Ik hoop dat ik jullie wat wijzer heb gemaakt.
Een lange kabel trekken van hoofd box naar mini box is dus niet nodig als je al een kabel hebt liggen in de buurt van je hoofd box.

Succes!
0 Reacties 0

Uitgelicht topic