1
Vraag
2
Reacties
birdybird

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

2e afstandsbediening mediabox next ? kan je een universele afstandsbediening dan wel als extra gebru

2e afstandsbediening mediabox next ? kan je een universele afstandsbediening dan wel als extra ab gebruiken ?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Dave!  schreef:

Dan zou je beter een 2e Afstandsbediening kunnen bestellen via de klantenservice, dit is geheel gratis of even bij een Vodadone winkel kan ook. Die hebben ook afstandsbedieningen. 


Let er wel op dat je een universele ab koopt of krijgt, er kan maar één ''next'' ab aangesloten worden.

Bekijk in context

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @birdybird en welkom hier 🙂 

Zo te lezen is het antwoord al gegeven. Maar even samenvattend:

Je kunt niet twee Next afstandsbedieningen tegelijk koppelen. Je kunt wel een Next afstandsbediening en een universele afstandsbediening tegelijk gebruiken. De reden hiervoor is dat een universele afstandsbediening de Mediabox Next via infrarood bedient. Bij wijze van spreken kun je 5 universele afstandsbedieningen gebruiken om één box te bedienen. De Mediabox Next afstandsbediening verbindt via RF (radiofrequentie) met de mediabox en dat kan dus maar met één tegelijk.

 

Daarnaast kun je de remote functie in de Ziggo app gebruiken. Dan wordt er gewoon een seintje 'over het internet' naar de mediabox gestuurd, dus dit kan naast alles.

Bekijk in context

birdybird
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

bedankt  ik heb een universele ab binnen en het werkt inderdaad.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

De Universele Afstandsbedieningen in de Winkel weet ik niet of die de Code heeft van de Media Box Next. 

Merk is een Arris DCX960 daar zou je op kunnen zoeken.

Maar je kan ook via de Klantenservice een nieuwe afstandsbediening aanvragen, of bij een Vodafone winkel afhalen.

 

Dit is een klant helpt klant Community waar Ziggo medewerkers, zij hebben een Ziggo logo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Wil je sneller contact met Ziggo?
Zie de contact mogelijkheden op de contact pagina: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Naar beneden scrollen voor telefoonnummers.

De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn zodra er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly

birdybird
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

ik wil 2 ab gebruiken 1 voor mij en een voor mijn vrouw. via de ziggo go ap vind ik maar niks.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dan zou je beter een 2e Afstandsbediening kunnen bestellen via de klantenservice, dit is geheel gratis of even bij een Vodadone winkel kan ook. Die hebben ook afstandsbedieningen. 

birdybird
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

mijn vraag is werkt dat ook ?

een 2e ab ?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Jahoor dat werkt 2 AB’s als je wel juiste merk doorgeeft.

morgen is er weer een Ziggo Medewerker misschien kan die er voor zorgen. Ik weet niet zeker of regelmentair mag. Maar dat hoor je morgen van ze.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Dave!  schreef:

Dan zou je beter een 2e Afstandsbediening kunnen bestellen via de klantenservice, dit is geheel gratis of even bij een Vodadone winkel kan ook. Die hebben ook afstandsbedieningen. 


Let er wel op dat je een universele ab koopt of krijgt, er kan maar één ''next'' ab aangesloten worden.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

En let op: er zijn sinds kort ook Next boxen van Humax in omloop, naast die van Arris. Kijk dus even wat er op je Next thuis vermeldt staat. Meestal zal dat nog wel een Arris zijn... 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Steefb  Je kan toch 2e AB op de Next hebben en Universeel kan ook.
Met je eens.

 

***aanvuling***

Ik hem voor gelegd aan de Moderators die pakken topic op.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @birdybird en welkom hier 🙂 

Zo te lezen is het antwoord al gegeven. Maar even samenvattend:

Je kunt niet twee Next afstandsbedieningen tegelijk koppelen. Je kunt wel een Next afstandsbediening en een universele afstandsbediening tegelijk gebruiken. De reden hiervoor is dat een universele afstandsbediening de Mediabox Next via infrarood bedient. Bij wijze van spreken kun je 5 universele afstandsbedieningen gebruiken om één box te bedienen. De Mediabox Next afstandsbediening verbindt via RF (radiofrequentie) met de mediabox en dat kan dus maar met één tegelijk.

 

Daarnaast kun je de remote functie in de Ziggo app gebruiken. Dan wordt er gewoon een seintje 'over het internet' naar de mediabox gestuurd, dus dit kan naast alles.

birdybird
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

bedankt  ik heb een universele ab binnen en het werkt inderdaad.

Paul van Druten

Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Ik zou ook graag een IR afstandsbediening als tweede willen gebruiken kun je er een afsturen svp?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Paul

Wat is precies je wens? Ik zie dat je de Mediabox Next gebruikt, daar zit als het goed is een afstandsbediening bij. We kunnen je wel een vervangende afstandsbediening sturen, maar je kunt er maar 1 tegelijkertijd aan je mediabox koppelen. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Rikst  volgens mij wil hij of een Universele die kan je wel koppelen en dan heb je er 2, maar dat lijkt me niet nodig, tenzij hij een AB met verlichting wilt, als die er nog zijn voor de Next. Kan het mis hebben

Paul van Druten

Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Ik heb inmiddels onderstaande Universele AB via IR gekoppeld aan mijn Mediabox Next en mijn TV!
Het werkt perfect naast de afstandsbediening van de Mediabox Next (met microfoon).
Er is slechts één minpuntje er is geen mogelijkheid een TV station op pauze te zetten.?!

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/afstandsbediening/koppelen-aan-tv#/universele-af...

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Heb je de OK knop als eens geprobeerd, ik denk dat de pauze knop zal zijn. Heb er hier ook 1 maar ik kan hem niet koppelen, omdat de Next Mini nog te nieuw is ervoor.

Paul van Druten

Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Paul van Druten misschien heb je niet goed gelezen, ik heb de Media Box Mini en daar koppelt hij niet, omdat deze nog te nieuw is.

Paul van Druten

Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

@Dave!  Ah idd niet goed gezien, lullig... Blij dat ik de Next heb dan!
Bij uitval van Internet via het modem, kun je met de Next via Coax nog kijken toch?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Klopt met Coax kun je de Next gebruiken alleen Live TV alles anders schakelt uit. Maar de kans hier is klein, en ik heb nog een Chromecast2018 en mocht internet uitvallen, dan paar huizen verder op woont een buurman die monteur is bij Ziggo, heb altijd een back up als ie er is. Zo is de laatste keer op Zondag de breuk in me AOP gemaakt. Ik kon het weer via de Moderator doorgeven. Maar was 1 eenmalig, ik maak liever gebruik van het officiële weg, zoals elke klant.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic