1
Vraag
2
Reacties
Kroeskie

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2e aansluiting via Humax werkt niet meer na aansluiten mediabox next.

N.a.v. de blackfriday actie mijn bestaande contract aan laten passen naar compleet en een nieuwe mediabox next ontvangen. 

Na het installeren van de Mediabox waren veel zenders op de 2e aansluiting in de slaapkamer niet meer bereikbaar. Melding e16-04; Zenders zitten niet in het pakket of de smartcard is niet geactiveerd. De smartcard gebruik ik al 5 jaar in de slaapkamer. De decoder is een Humax 5300C.

 

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat er aan de hand kan zijn. 

 

Groet,

Martin 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het lijkt erop dat de smartcard in  uw Humax is gedeactiveerd. Deze was neem ik aan uw hoofdontvanger, in uw Mijn Ziggo omgeving kunt u zien of deze inderdaad niet meer actief is. Het gebeurd vaker bij dit soort wijzigingen dat een bestaande smartcard wordt gedeactiveerd.

Een noodoplossing is uw Humax instellen op netwerkcode 4444 dan krijgt u de ongecodeerde kanalen waarbij de Nederlandse commerciële kanalen niet in HD worden doorgegeven en u een aantal kanalen kan missen.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik neem aan dat je de next in plaats van de humax of smartcard hebt gekregen, die smartcard wordt dan afgeschakeld.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het lijkt erop dat de smartcard in  uw Humax is gedeactiveerd. Deze was neem ik aan uw hoofdontvanger, in uw Mijn Ziggo omgeving kunt u zien of deze inderdaad niet meer actief is. Het gebeurd vaker bij dit soort wijzigingen dat een bestaande smartcard wordt gedeactiveerd.

Een noodoplossing is uw Humax instellen op netwerkcode 4444 dan krijgt u de ongecodeerde kanalen waarbij de Nederlandse commerciële kanalen niet in HD worden doorgegeven en u een aantal kanalen kan missen.

Kroeskie
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Steefb, dank voor je reactie. Ik had 2 Humax decoders in gebruik. De Humax in de woonkamer is vervangen door de Next. In de slaapkamer was ik van plan de Humax te blijven gebruiken. 

Kroeskie
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
  1. Dank RoWi De humax in de woonkamer was de  hoofdaansluiting en is vervangen door de Next. Die smartcard zal wellicht zijn gedeactiveerd. Maar heeft dat dan gevolgen voor de smartcard in de Humax die ik gebruik in de slaapkamer als 2e aansluiting)?  In de slaapkamer heb ik niets veranderd en dat was ik eigenlijk niet van plan. Ik kan natuurlijk een 2e next bestellen maar als het niet nodig is wil ik dat liever niet doen. 
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Als je de smartcard van je woonkamer in de humax boven doet, werkt het dan? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De tweede Humax mag hier geen hinder van ondervinden, ik ga er vanuit dat die Humax bruikleen is. Wat u kunt proberen is de smartcards wisselen. U zou in de Mijn Ziggo omgeving moeten kunnen zien welke card nog actief is, mogelijk dat de card in de Humax op de slaapkamer de administratieve hoofd activatie was.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Maar heeft dat dan gevolgen voor de smartcard in de Humax die ik gebruik in de slaapkamer als 2e aansluiting)?"

 

"De tweede Humax mag hier geen hinder van ondervinden, ik ga er vanuit dat die Humax bruikleen is."

 

In Mijn Ziggo kun je tegenwoordig zien of iets Gehuurd is of in Bruikleen of Eigendom.

Ook bij Internet met b.v. de Wifibooster pod.

 

Bert_0-1670597972532.png

Bert_1-1670598134793.png

Kroeskie
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen Rowi, 

De Humax in de slaapkamer heb ik ca. 6 jaar geleden van mijn schoonvader overgenomen. De smartcard had ik zover ik kan herinneren zelf bij Ziggo besteld.  Ik had drie smartcards. Op mijn Ziggo staan er nu nog 2, waarvan er één vermoed ik van de nieuwe Next is. 

De smart card die ik in de slaapkamer gebruik staat niet op mijn Ziggo maar heeft dus 6 jaar lang tot het aansluiten van de Next gewerkt. Geen idee hoe dit kan. Ik heb nu een andere kaart die wel op mijn Ziggo staat in de Humax geplaatst. Zenders opgehaald maar helaas zonder resultaat. Nu de E100-4 melding. 

De exercitie herhaald maar helaas de melding blijft komen. 

De Humax heeft het tot het installeren van de Next in de woonkamer altijd gedaan. Dus daar kan het niet aan liggen. 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het probleem zit eerder in de  smartcards dan in de Humax.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hej @Kroeskie!

Is het nog gelukt om de Smartcard in gebruik te nemen of werkt deze helemaal niet meer? Het gaat er inderdaad om of de kaarten actief zijn ja of nee, het maakt niet uit welk apparatuur je gebruikt. 

Als je wil dat ik het even controleer voor je hier, dan is het handig om even je postcode en huisnummer onder je profiel te zetten!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic