1
Vraag
2
Reacties
Scorpio22

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

2e TV instellen lukt niet - Activeringscode 105 geeft geen signaal via extra digitale mediabox

hallo, ik heb een probleem met net installeren van mijn 2e TV.
Ik heb TV complete via Horizon box in de woonkamer en die werkt super, installatie ging vlekkeloos.
Ik heb ook een extra mediabox besteld voor de 2e tv en de installatie lukt daar helaas niet.
Het betreft de simpelere box met het UPC logo erop.
TV is een Sony Bravia KDL-26EX320
COAX kabel is de meegeleverde kabel van Ziggo

ik heb deze stappen gevolgd:

  • https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/digitale-en-interactieve-televisie-installeren/
  • stap 1: een nieuw pakket
  • stap 2: met een mediabox UPC
  • stap 3: aansluitingen gedaan (via HDMI) a t/m f
  • stap 4: activeringscode 105

Ik krijg wel het opstartscherm, maar na het invoeren van mijn activeringscode 105 (Amsterdam) vindt mijn TV geen enkel signaal.

Ik heb ook de digitale setup uitgevoerd met de frequentiecodes, maar helaas geen resultaat..
Iemand een idee waar dit aan kan liggen waarom het niet lukt met mijn 2e TV?
Het betreft een nieuwbouwwoning.

Alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Als ik het zo lees vraag ik me inderdaad ook af of er überhaupt wel een signaal aanwezig is bij die 2e tv. Misschien raadzaam wat info te geven over de installatie?

Bekijk in context

8 Reacties 8
youriy

Level 17
  • 3011Posts
  • 152Oplossingen
  • 713Likes
En als je de kabel rechtstreeks op je tv aansluit?
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Krijgt je UPC (Pace?)-box überhaupt wel signaal via coax?

Verder, heb je het stappenplan ook gevolgd?
Scorpio22
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
youriy dat heb ik ook geprobeerd, helaas ook geen resultaat;
AlexHelpt uiteraard, ook het stappenplan gevolgd van begin tot eind

probleem is dat ik de stappen allemaal kan volgen, alleen blijft alles hangen ná de stap van het invoeren van de activeringscode 105 waarna de singaalsterkte wordt gecheckt en daar geen signaal wordt opgepikt. In het scherm wordt dan als advies gegeven:' als er geen signaal is, klik op 'back'.. tja :thinking:

mijn horizon box is wel gelukt in 1x, dus begrijp niet waarom het met de 2e box niet wilt lukken.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Je Pace-box geeft dus aan dat er geen signaal via de coaxkabel binnenkomt. Is de binnenhuisbekabeling dan verder wel in orde? Haal je het signaal uit een wandcontactdoos in die kamer?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Als ik het zo lees vraag ik me inderdaad ook af of er überhaupt wel een signaal aanwezig is bij die 2e tv. Misschien raadzaam wat info te geven over de installatie?
youriy

Level 17
  • 3011Posts
  • 152Oplossingen
  • 713Likes
idd zonder signaal geen installatie.
Scorpio22
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hallo allemaal, bedankt voor de reacties! een splitter in de hoofdaansluiting is de oplossing geweest. nu op beide tv's signaal. :ok_hand:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Scorpio22

Mooi dat het voor elkaar is. Veel kijkplezier gewenst en alvast een goed 2019 gewenst.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic