1
Vraag
2
Reageer en help mee
hdmii

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2de Next. Geen coax.

Ik heb elders al gelezen dat je zonder coax On demand kan kijken en Replay tv. Betekend dit met Replay tv dat wanneer een programma live al 5 minuten bezig is je hier mee kan kijken zonder caox via Replay tv?

Met de vorige extra media box hadden we live tv doordat deze verbonden stond met de Horizon hoofd box dmv een internetkabel.
Iemand dit al met de next geprobeerd?

20 Reacties 20
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
hdmii wrote:

 

Met de vorige extra media box hadden we live tv doordat deze verbonden stond met de Horizon hoofd box dmv een internetkabel.
Iemand dit al met de next geprobeerd?

Ja, dat werkt niet. Maar zoals u al zelf aangeeft kunt u via replay vrijwel live kijken zonder coaxkabel. Echter is dat niet bij alle zenders of programma's altijd mogelijk.

hdmii
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ok, dankjewel.

 

Kan de Extra Next wel geactiveerd worden zonder coax? Want momenteel krijg ik een foutmelding. Ik weet niet of dit aan de activatie/registratie van Ziggo ligt (want ik zie de extra box ook nog niet online in mijn pakket terugkomen) of omdat er geen coax in zit.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Heeft u al een extra mediabox Next? Die is gelijk aan de eerste box. Als activering nodig is, kunt u die gewoon aansluiten op de plaats van de eerste box en dan later verplaatsen en met uw netwerk verbonden. Activering zal pas kunnen als de box is opgenomen in het Ziggo systeem.

hdmii
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ok dan zal ik vanavond de ‘extra’ box beneden plaatsten en activeren met coax. Daarna zal ik deze verplaatsen naar boven zonder coax. Dankjewel.

Dan zal het moeten werken toch?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Welke extra box heeft u nu? Als dat een standaard mediabox is, die nu tijdelijk in plaats van de extra mediabox Next wordt verstrekt, dan werkt deze procedure niet. Die heeft wel een coaxkabel nodig.

hdmii
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik weet niet wat je bedoelt met een standaard mediabox. 

Ik had een horizon xl beneden met een extra mediabox boven.
Sinds afgelopen zaterdag heb ik per post de Next mogen ontvangen (2 boxen waarop Next staat die in losse dozen kwamen die kwa uiterlijk hetzelfde zijn alleen stond er op 1 doos datdat de Extra mediabox Next was).

 

Dus beneden en boven vervang ik met de nw boxen.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
hdmii wrote:

Ik weet niet wat je bedoelt met een standaard mediabox. 

Ik had een horizon xl beneden met een extra mediabox boven.
Sinds afgelopen zaterdag heb ik per post de Next mogen ontvangen (2 boxen waarop Next staat die in losse dozen kwamen die kwa uiterlijk hetzelfde zijn alleen stond er op 1 doos datdat de Extra mediabox Next was).

 

Dus beneden en boven vervang ik met de nw boxen.

Dat is interessant nieuws. Ik had nog niet vernomen dat de uitlevering van de extra mediabox Next weer is gestart. Dan is het enige wat nog roet in het eten kan gooien, de registratie in het achterliggende Ziggo-systeem. Mocht u daar tegen problemen oplopen, ga dan naar de contactpagina en wacht tot de chat beschikbaar is, en probeer dan een en ander te versnellen. Veel kijkplezier!

hdmii
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja ik stond er ook van te kijken, want nog geen 6 dagen geleden werd er hier op het forum gezet dat de extra next niet werd uitgeleverd.

 

Ik ga het vanavond proberen. Ziggo zelf zegt in Messenger dat het zonder coax niet gaat werken boven. Ook niet als ik deze eerst beneden met coax activeer. We wachten het vanavond af. Bedankt voor nu.

 

Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

Nouja zeg ik zit al maanden om 2 Next boxen te vragen en ik krijg altijd 0 op het rekest. Zelfs gisteren nog. Gaat weer lekker Ziggo.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

2x Next komt meer voor. Een lang en droevig spel van vergissingen:
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/het-leed-dat-ziggo-communicatie-heet-52274

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Moet de eerste installatie niet via coax en utp/wifi  lopen?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Zou best kunnen, maar weet dat niet.
Wel heb ik voor een test 3 weken een Next zonder coax-aansluiting gebruikt, om te bekijken of er op den duur problemen zouden kunnen ontstaan. Nee, dus.
Het gaat prima.
Echt Live-TV (en Digitale Radio) heb je niet, maar mbv van Replay of Opname kun je bijna Live kijken naar een uitzending die bezig is.

hdmii
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb wrote:

Moet de eerste installatie niet via coax en utp/wifi  lopen?

 

Ja dat ga ik vanavond proberen. Anders gaat heel die tweede box bij mij niet werken zolang ik geen coax boven heb.

Mijn vorige boxen waren met elkaar verbonden door UTP en dit ging goed tot enkele maanden geleden, toen kreeg ik opeens boven na een kwartier live tv kijken de foutmelding 2020 (dacht ik), iedere keer als ik tv wilde kijken. Toen kregen wij van Ziggo de melding dat de extra ziggo box niet meer ondersteund zou worden, vandaar de Next… maar ze hadden er niet bij verteld dat er dan boven coax nodig was (hebben wij (nog) niet, zitten in een nwbouw huis).

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Steefb wrote:

Moet de eerste installatie niet via coax en utp/wifi  lopen?

Het kan veranderd zijn. Maar tot nu toe heb ik niet gelezen dat het werkt zonder coax. De eerste aanmelding moet eerst de hoofd box aanmelden. Via coax en internet. Liefst LAN. De tweede box idem. Daarna kun je ze volgens mij van de coax halen. Beide.

 

Wel goed nieuws trouwens dat je er nu twee kunt bestellen. Nu nog bij TV-Complete en niet alleen bij TV-MAX. Kan ook een foutje zijn natuurlijk. Of Ziggo heeft nog ergens een partijtje oude Next boxen gevonden.

hdmii
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hanh wrote:

Zou best kunnen, maar weet dat niet.
Wel heb ik voor een test 3 weken een Next zonder coax-aansluiting gebruikt, om te bekijken of er op den duur problemen zouden kunnen ontstaan. Nee, dus.
Het gaat prima.
Echt Live-TV (en Digitale Radio) heb je niet, maar mbv van Replay of Opname kun je bijna Live kijken naar een uitzending die bezig is.

Ja ik had over je test gelezen, reuze interesaant maar dan zal ik dus wel mij box van boven eerste moeten activeren via de coax van beneden.

Ik begrijp hieruit dat jij eerst aangesloten was met coax en toen als test deze ontkoppeld hebt?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Zoals hierboven gezegd heb je voor het gebruik van de Next geen coax nodig.
Next Boxen worden niet aan elkaar verbonden, zoals de MBXL en MBXL-Extra.
Ze hangen aan je computernetwerk. Afstemming tussen de Boxen vindt plaats via het bijbehorende Video Cloud Platform in het Internet.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Onze reakties kruisden elkaar.
Ik heb nooit een Next Box zonder coax geinstalleerd en kan dus weinig zeggen of dat noodzakelijk zou zijn. Proberen is weten.

hdmii
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hanh wrote:

Onze reakties kruisden elkaar.
Ik heb nooit een Next Box zonder coax geinstalleerd en kan dus weinig zeggen of dat noodzakelijk zou zijn. Proberen is weten.

Nee zonder coax kom ik niet verder, ik probeer dit zonder coax sinds zaterdagmiddag en krijg de foutmelding CS1010. Vandaar vanavond proberen met de coax van beneden.

Ik denk dat ik zonder coax 1 van de laatste activatiestappen niet kan voltooien, want ziggo ‘ziet’ de extra box ook niet. Ze zullen deze vast niet zien via coax maar ik denk dat ik hierdoor wel 1 stap mis.

Wordt vervolgd 🙂

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

CS1010 is een foutmelding die ook voorkomt als een Next Box nog niet goed genoeg is ingedaald in de achterliggende administratieve systemen.
Het is niet direct een bewijs dat coax bij eerste installatie nodig zou zijn.
Zie maar wat je doet. Je kunt het nog eens testen en dan met coax-aansluiting proberen.

Etc.

By the way. Staan allebei je Nexten in je Mijn Ziggo bij TV-Produkten? Zo nee, dan kan er een probleem zijn dat je niet met coax gaat oplossen.

Contact met Ziggo wordt dan nodig. Houd het Next-Id van een ontbrekende Next (zie type plaatje) bij de hand.
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic