Aalseng86

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2 uit-knoppen waarbij de tv altijd uit gaat, terwijl de mediabox alleen uit moet

Er zijn op de voice afstandsbediening 2 uitknoppen, 1 is voor het Next bakje gecombineerd met de tv, en 1 is alleen om de tv uit te zetten.

Waarom dan? Waarom zou je alleen de tv uit willen maar niet het Next bakje?

 

Mijn probleem is, als ik een andere hdmi uitgang wil selecteren dan kan ik het Next bakje alleen niet uitzetten, dan moet eerst de tv uit door de gecombineerde knop om daarna weer aan te zetten en de ingang te selecteren.

 

Zie ik een instelling over het hoofd of is dit gewoon zo onhandig bedoeld?

7 Reacties 7
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Aalseng86 dat is helemaal geen rare vraag. Stel je wilt naar de radio luisteren en je Next-bakje is bijvoorbeeld direct verbonden met een versterker of een receiver, dan hoeft die TV helemaal niet aan omdat het geluid via je geluidsinstallatie loopt. Als de afstandsbediening van je Mediabox goed gekoppeld is met de rest van de apparatuur, kun je met dat knopje apart de TV uitzetten. 

Aalseng86
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ok, logisch, maar dat is precies het tegenovergestelde van wat ik wil. Stel nou dat iemand gebruik wil maken van een dvd speler/console/pc, terwijl het Next bakje nog aan staat, dan is het toch onhandig om alles eerst uit te zetten en dan de tv weer aan?

Het lijkt mij dat ik niet de enige ben wie hdmi poorten wisselt terwijl de tv aan blijft, toch?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Aalseng86  Voor de optie die @Wim C. bedoelt is er in het menu instellingen en dan ik dacht systeem een mogelijkheid om de "eenknopsbediening" uit te zetten. Met eenknopsbediening bedoel ik dat als de knop voor de Net gebruikt wordt alle gekoppelde apparatuur uit gaat.
Als de functie uit gezet wordt dan kan de TV met de TV knop apart van de Next uit gezet worden.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Aalseng86 en @jansmarcel dat heb ik inderdaad bedoeld, maar onbedoeld een beetje beroerd uitgelegd. Vaak ben ik best helder, maar soms ook weer niet. 😳

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Wim C.  Geen probleem. Hoop voor @Aalseng86 dat we een oplossing kunnen vinden.

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

@Aalseng86 Wanneer je de tv gebruikt met bijvoorbeeld de pc oud, veranderd dan in het menu van de tv de HDMI ingang. Indien de rode knop van de afstandsbediening bediening ingedrukt wordt, is de next uit.

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hallo @Aalseng86! Welkom op de Ziggo Community!

Kan mij voorstellen dat dat nogal omslachtig is! Heb je de nieuwe berichtjes doorgelopen en hoe gaat het momenteel?

Uitgelicht topic