Ik ben sinds 1989 klant bij Ziggo (voorheen Multikabel). Ik heb een uitgebreid pakket met extra zenders, maar maakte nog steeds gebruik van Humax decoders ( 2 stuks) in combinatie met een Alles-in-1 Basis met Smartcard abonnement. In september kregen wij een bericht waarin verteld wordt hoe blij Ziggo is met ons als klant. En dat onze mediabox inmiddels wel erg verouderd is. Maar, geen probleem, we mogen hem gratis omruilen voor een Next. Ik had een vermoeden dat dit een manier was om "oude" klanten over te laten stappen naar een duurder abonnement. Daarom enkele weken daarna gebeld naar Ziggo om me verder te laten informeren over de gevolgen van het omruilen en de kosten voor het nieuwe abonnement. De zeer vriendelijke medewerkster heeft alles duidelijk uitgelegd en de prijs die ik ging betalen was uiteindelijk vrijwel gelijk aan mijn oude abonnement (maar dan zonder vaste telefonie aansluiting). Zij verzekerde mij ter geruststelling nogmaals dat er verder niets zou wijzigen ten opzichte van het huidige aanbod en opties.
Echter vergat zij erbij te melden dat in het Alles in 1 abonnement je 7 dagen terug kon kijken en in het TV Start abonnement nog maar 2 dagen. Toen ik daarover ging bellen, bleek de enige oplossing overstappen naar een duurder abonnement (Compleet). Dus toch een verkapte prijsverhoging onder het mom van gratis omruilen. Ik vind dit op zijn minst niet zo netjes van Ziggo en voel me als trouwe klant redelijk op het verkeerde been gezet. Een aanbod van een wederom zeer vriendelijke medewerker voor een korting van € 10.00 voor 10 maanden is leuk als pleister op de wond, maar lost het probleem niet op. Op mijn verzoek om het opgenomen gesprek van de overstap terug te luisteren, om aan te tonen dat er duidelijk is gezegd dat er niets zou wijzigen, werd niet gereageerd. Ook verbaast het mij dat je via de Ziggo GO app wel tot 7 dagen terug kunt kijken. Maar de Next en Next mini werken juist met Ziggo Go??? Dus waarom niet op deze mediaboxen, de logica ontgaat mij wellicht. Er moeten toch veel meer klanten zijn met dezelfde klacht? Ik zou dit normaliter per mail naar Ziggo gestuurd hebben, maar mailen kun je niet meer met Ziggo...
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo,
WELKOM op dit openbare klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators regelmatig in ieder topic langs komen. Ze zijn te herkennen aan de "Community Moderator" toevoeging achter hun forum naam.
Om u te helpen, hebben de Ziggo mods natuurlijk wel uw Ziggo gegevens nodig. Dus zet ( als u dat nog niet gedaan heeft ) uw postcode en huisnummer in uw forum profiel, hiermee kan een mod uw gegevens achterhalen. Wilt u meer privé gegevens delen, dan kan u daarvoor ook het veld ''Persoonlijke opmerkingen'' gebruiken.
Als uiteindelijk blijkt dat men toch iets anders krijgt, dan wat is afgesproken en/of men u niet volledig heeft ingelicht, dan zou men dat een dwaling kunnen noemen en kan men het contract ( de wijziging ) cancelen !
Natuurlijk kan/moet/zou Ziggo dit probleem oplossen. Of het nu is om uw oude abonnement herstellen en/of u een korting geven en/of een gratis extra abonnement geven ! Maar een compensatie moet natuurlijk wel iets zijn, waar u wat hebt en/of u leuk vindt.
Misschien kan de helpdesk ( tst 1200 ) u hiermee helpen, maar zoals u al hebt gemerkt, is men daar soms beperkt in het aantal mogelijk antwoorden.
Een Ziggo mod heeft meer mogelijkheden kan u hiermee wel helpen. Wacht u totdat er één langs komt en zodra deze uw vraag gaat behandelen zal hij/zij zich hier melden.
Als iemand klant is sinds altijd, daarmee een of meer Humax boxes met Smartcards worden deze normaal niet omgeruild voor een Next of Next Mini. De Next of Next Mini komt er dan bij. De Smart cards en Humax zijn namelijk eigendom van de klant bij fZiggo
Dus als het goed is moeten die Humax boxes met Smartcards er nog zijn en als het tv abonnement van fZiggo het TV-Extra pakket was zou dat nu TV zenders Plus moeten zijn, daarmee zou de 1e Ziggo medewerker dus gelijk hebben er veranderd niks. Als het goed zou er slechts de Next Mini bij gekomen moeten zijn.
Multikabel was niet fZiggo, maar fUPC. Dus de Humax + cards waren geen eigendom van de klant.
Multikabel (-> Multiweb -> Quicknet -> Ziggo) was toch Alkmaar en omstreken (kop van NH)? fZiggo dus.
@CreativeS wrote:Multikabel (-> Multiweb -> Quicknet -> Ziggo) was toch Alkmaar en omstreken (kop van NH)? fZiggo dus.
Multikabel, @Home en Casema werden toch gekocht door 2 investeerders en liet de drie kabelbedrijven onder Zesko kabelbedrijven vallen en later werden de Zesko kabelbedrijven en Zesko toch Ziggo? Zo zat het toch heel beknopt?
@HaJee83 schreef:Multikabel was niet fZiggo, maar fUPC. Dus de Humax + cards waren geen eigendom van de klant.
Ik kom ook uit de Multikabel tijd.
Smartcards/decoders moest/kon je toen zeker wel zelf aanschaffen.
Leuk was dat je met een nieuw (automatisch zonder registratie) geactiveerde smartcard 2 (4?) weken toegang had tot alle zenders.
Sommige kochten dan om de zoveel weken weer een nieuwe smartcard wat goedkoper was dan een volledig abbo. 😁
@Doman @CreativeS Zie 2008 https://www.vodafoneziggo.nl/over-ons/geschiedenis/
Staat dat per 2008 de drie fusiekabelbesrijven verder gaan als Ziggo, dus Multikabel, @Home, Casema
Dus de heeft @mpouli sinds Multikabel de Smartcards en Humax dan is dat toch eigendom en is het toch niet mogelijk om het om te ruilen voor een Next Mini? De Next-Mini komt er dan toch alleen bij? Dan klopt het toch dat er niks wijzig in het abonnement alles blijft dan toch hetzelfde muv dat er een apparaat bij komt? Het TV-Extra pakket wordt dan toch ook goedkoper met de huidige naam TV zenders Plus.
@Bert of is dit niet meer zo?
De Humax boxen zijn inderdaad eigendom, de smartcards niet. Maar de Humax heeft veel aan functionaliteit verloren (niet meer kunnen terugkijken sinds oktober en daarom heeft Ziggo de mogelijkheid geboden voor de Next. Maar dat kan alleen als je het abonnement aanpast naar TV Start, het oude abonnement "Alles in 1 Basis" behouden in combinatie met een Next was geen optie.
**mod edit: bijlage verwijderd i.v.m. privacy**
@mpouli Vreemd aangezien bij fZiggo en diens voorgangers de smartcard eigendom werd van de klant
Misschien zijn ze ook wel eigendom, maar is dat van invloed? Feit blijft dat de functionaliteit van Humax/smartcard eenzijdig gewijzigd is.
@mpouli wrote:Misschien zijn ze ook wel eigendom, maar is dat van invloed? Feit blijft dat de functionaliteit van Humax/smartcard eenzijdig gewijzigd is.
De smartcard is niet gewijzigd. De functionaliteit van de Humax met Smartcard en aangesloten op internet was toch sowieso alleen voor tv zenders en ondemand films uit Movies&SeriesL, Film1, huren en NPO. Dit is toch al een aantal jaar weg, het terug kijken was&is via de interne HDD.
Zeker, maar ik zou dat niet alleen maar noemen. Bovendien, terugkijken kon prima via de Ziggo app op onze smart TV. En met het Alles in 1 Basis abonnement gewoon tot 7 dagen terug.
@mpouli wrote:Zeker, maar ik zou dat niet alleen maar noemen. Bovendien, terugkijken kon prima via de Ziggo app op onze smart TV. En met het Alles in 1 Basis abonnement gewoon tot 7 dagen terug.
Dus eigenlijk is die Next Mini helemaal niet nodig? Er was immers een Humax met Smartcard, een tv met smarfuncties daar kan vaak ook de smartcard in met Ci+ module, deze kan los gekocht worden. Ci+ module met eigen smart in smart TV, de Ziggo Go en mogelijk andere apps laten eigenlijk zo goed als hetzelfde doen als een Next Mini, waarschijnlijk zelfs al zonder die Smartcard, die kan in de Humax blijven voor opnemen, daar de TV beschikt over Ziggo Go.
Het voordeel van de Humax is, is opnames blijven bewaard. De Next Mini is dus aan een kant niet nodig geweest, daar de TV al gebruik liet maken van terug kijken met 7 dagen.
Maar het is geen fUPC zoals zo stellig wordt beweerd door @HaJee83
Anyway, ik deed de snelle gang van zaken richting Ziggo… en die klopt gewoon. Die informatie valt overal wel te vinden.
@mpouli schreef:Zeker, maar ik zou dat niet alleen maar noemen. Bovendien, terugkijken kon prima via de Ziggo app op onze smart TV. En met het Alles in 1 Basis abonnement gewoon tot 7 dagen terug.
Dat kan nu toch ook nog, zoals je zelf zegt.
Uitzending gemist via een ci+module of Humax is iets anders dan het huidige terugkijken.
Het eerste werkt hoe dan ook niet meer dus daar hoeven we het niet meer over te hebben. Verder was ongeveer 2 tot 3 jaar terug uitzending gemist enkel nog mogelijk via de 3 NPO kanalen.
Ik gebruikte toen al de Ziggo Go app. Nu is ook de NPO gestopt met deze techniek en daarnaast heeft Ziggo het stukje on demand gestopt.
Met TV Start mogen we inderdaad maar twee dagen terugkijken via de mediabox, dat is gewoon een marketing truuk niks meer niks minder.
Waar het hier om gaat is dat je nog maar twee dagen terug kunt kijken ipv zeven. Wat er verder meespeelt (maar niet door mij was vermeld), bij het omruilen van mediabox naar Next is dat Ziggo ook de Ziggo Go app op "oudere" TV's niet meer ondersteund, waardoor ook terugkijken via de app op tv niet meer mogelijk is.
Maar dat zijn allemaal bijzaken. Het gaat om het terugdraaien van opties binnen een nieuw pakket terwijl verteld werd dat er niets zou wijzigen.
@mpouli schreef:
Waar het hier om gaat is dat je nog maar twee dagen terug kunt kijken ipv zeven. Wat er verder meespeelt (maar niet door mij was vermeld), bij het omruilen van mediabox naar Next is dat Ziggo ook de Ziggo Go app op "oudere" TV's niet meer ondersteund, waardoor ook terugkijken via de app op tv niet meer mogelijk is.
Maar dat zijn allemaal bijzaken. Het gaat om het terugdraaien van opties binnen een nieuw pakket terwijl verteld werd dat er niets zou wijzigen.
om welke OS versie gaat het ?
de Ziggo go app zou gewoon moeten werken op Android tv
@mpouli schreef:Waar het hier om gaat is dat je nog maar twee dagen terug kunt kijken ipv zeven. Wat er verder meespeelt (maar niet door mij was vermeld), bij het omruilen van mediabox naar Next is dat Ziggo ook de Ziggo Go app op "oudere" TV's niet meer ondersteund, waardoor ook terugkijken via de app op tv niet meer mogelijk is.
Ik begrijp prima waar het om gaat, ik geef enkel aan dat het iets genuanceerder ligt.
Want we konden enkel nog de 3 NPO kanalen via de rode knop terugkijken met een Humax.
Juist het met TV Start niet via de mediabox 7 dagen mogen terugkijken is 1 van de reden wat mij weghoudt van Ziggo.
Dat van de Ziggo Go app op oudere TV's zou ik moeten opzoeken. Dat kan enkel om de Android variant gaan. De versie voor Samsung heeft van begin af aan geen 'oudere' tv's ondersteund met als die voor LG.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.