Vraag
Reacties
mpouli
Level 1

2 dagen terugkijken i.p.v. 7 dagen na omruilen Humax voor Next

Ik ben sinds 1989 klant bij Ziggo (voorheen Multikabel). Ik heb een uitgebreid pakket met extra zenders, maar maakte nog steeds gebruik van Humax decoders ( 2 stuks) in combinatie met een Alles-in-1 Basis met Smartcard abonnement. In september kregen wij een bericht waarin verteld wordt hoe blij Ziggo is met ons als klant. En dat onze mediabox inmiddels wel erg verouderd is. Maar, geen probleem, we mogen hem gratis omruilen voor een Next. Ik had een vermoeden dat dit een manier was om "oude" klanten over te laten stappen naar een duurder abonnement. Daarom enkele weken daarna gebeld naar Ziggo om me verder te laten informeren over de gevolgen van het omruilen en de kosten voor het nieuwe abonnement. De zeer vriendelijke medewerkster heeft alles duidelijk uitgelegd en de prijs die ik ging betalen was uiteindelijk vrijwel gelijk aan mijn oude abonnement (maar dan zonder vaste telefonie aansluiting). Zij verzekerde mij ter geruststelling nogmaals dat er verder niets zou wijzigen ten opzichte van het huidige aanbod en opties.

Echter vergat zij erbij te melden dat in het Alles in 1 abonnement je 7 dagen terug kon kijken en in het TV Start abonnement nog maar 2 dagen. Toen ik daarover ging bellen, bleek de enige oplossing overstappen naar een duurder abonnement (Compleet). Dus toch een verkapte prijsverhoging onder het mom van gratis omruilen. Ik vind dit op zijn minst niet zo netjes van Ziggo en voel me als trouwe klant redelijk op het verkeerde been gezet. Een aanbod van een wederom zeer vriendelijke medewerker voor een korting van € 10.00 voor 10 maanden is leuk als pleister op de wond, maar lost het probleem niet op. Op mijn verzoek om het opgenomen gesprek van de overstap terug te luisteren, om aan te tonen dat er duidelijk is gezegd dat er niets zou wijzigen, werd niet gereageerd. Ook verbaast het mij dat je via de Ziggo GO app wel tot 7 dagen terug kunt kijken. Maar de Next en Next mini werken juist met Ziggo Go??? Dus waarom niet op deze mediaboxen, de logica ontgaat mij wellicht. Er moeten toch veel meer klanten zijn met dezelfde klacht? Ik zou dit normaliter per mail naar Ziggo gestuurd hebben, maar mailen kun je niet meer met Ziggo...

0 Kudos
22 Reacties 22
Meldingen
Aan Uit
Garihd
Level 17

@Template Dat de smartcards eigendom waren doet er niet toe, de mediaboxen zijn aan de abonnements vormen gekoppeld.

Deze kunnen niet aan een oud abonnement worden toegevoegd, je veranderd dus wel degelijk van abonnement met alle huidige geldende voorwaarden en mogelijkheden, wel horen alle kaarten in eigendom actief te blijven.

Dan nog een aanvullende opmerking op mijn vorige reacties, dat met het huidige TV Start abonnement maar 2  dagen mag worden teruggekeken is al sinds 2021 toen de standaard geleverde mediabox de Next Mini werdt.

Niet iedereen volgt regelmatig dergelijke veranderingen en komt dan voor deze verrassingen te staan. Terwijl dit eigenlijk al bekend kon zijn. 

Omdat de box veranderd veranderd alles omdat er andere achterliggende technieken worden gebruikt. En helaas weet niet elke helpdesk medewerker dergelijke zaken, dat blijkt wel weer.

0 Kudos
Template
Level 17

@Garihd Is het niet zo dat fZiggo klanten de smartcard behouden als aktief, bij een abonnements wijziging?

@Bert 

0 Kudos
Garihd
Level 17

@Template  schreef:

@Garihd Is het niet zo dat fZiggo klanten de smartcard behouden als aktief, bij een abonnements wijziging?

@

Een kaart die eigendom is wel. Alleen kan hoe dan ook enkel nog gewoon TV worden gekeken via de smartcards.

0 Kudos