1
Vraag
2
Reageer en help mee
P.Henar

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

2 afstandsbedieningen koppelen aan horizon

Ik had 2 afstandsbedieningen gekoppeld aan mn mediabox xl. Heb nu even de nieuwe voice afstandsbediening gekoppeld maar dan doet mn oude ab het niet meer dus dan heb ik maar 1.

Dat vinden wij onhandig. Wil dus weer mn 2 oude afstandsbedieningen koppelen maar hij pakt er opeens nog maar 1.

Heeft iemand tips of trics om 2 ab te koppelen? 

76 Reacties 76
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3329Likes

Hi @P.Henar en anderen die dit topic volgen, 

Uit je bericht begrijp ik dat je een oplossing vanuit Ziggo verwacht maar ik zie niet waar we deze verwachting hebben geschept. Eerder gaf Vincent in zijn bericht aan: 

Ik durf helaas niet te zeggen waarom het bij jullie voorheen wel kon. Een afstandsbediening kon maar aan 1 CPE gekoppeld worden. Dat betekent dat degene voor de Mediabox XL (hoofdbox) dus niet gebruikt kan worden voor de Extra mediabox XL en andersom. Elke mediabox heeft zijn eigen afstandsbediening nodig. Raar dat het in de praktijk wel functioneerde. Op dit moment is het helaas niet meer mogelijk. Uiteraard horen we jullie feedback en delen we het intern, maar ik verwacht op korte termijn geen veranderingen.

De feedback is doorgegeven en we denken graag mee maar we kunnen hier verder geen ondersteuning op bieden of garanties geven.

Solhus16

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

……! Dat er niet meteen een oplossing is, is begrijpelijk, maar dat je niet eens wat hoort is onfatsoenlijk. Het nare UPC-gevoel komt weer boven drijven; een naamswijziging is nog geen cultuurwijziging.

Solhus16

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Helemaal eens met Tim. Veel ‘oplossingen’ lijken helaas nergens op.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Voor zover ik gelezen heb gaat het niet gebeuren dat de software aangepast gaat worden. Twee AB bij de Next is ook niet gelukt. Ook daar is de enige oplossing zelf een Logitech AB gebruiken of een door Ziggo geleverde AB die ook de mediabox aan kan sturen. 

 

Dat de Pace ab niet werkt volgens "de ervaring" kan zijn. De vraag is "wie zijn ervaring".

Ik ga er van uit dat het niet uit maakt in welk gebied je woont of een Ab werkt of niet. Blijbaar werk de Pace bij een hoop mensen als tweede AB op de XL. Anders zou Ziggo die niet opsturen. 

 

Blijven volhouden dat je 2 XL AB wilt gebruiken heeft geen zin. Dat is mijn ervaring.

 

Wat ik hier lees is dat de AB gewoon verkeerd gebruikt wordt.

De reactie van mij was bedoeld om daarbij te helpen. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3329Likes

@Solhus16, Sorry dat je met zo'n nasmaak zit, dat is nooit onze bedoeling. 

Ook wij zien dit niet op korte termijn veranderen zoals Vincent al aangaf in zijn bericht maar wat we wel kunnen doen is jullie feedback doorgeven en dat is uiteraard gedaan. 

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@bloemen64 

Het is míjn ervaring dat de ab niet werkt op de Mediabox XL. Ziggo heeft dit ook vooraf gemeld dat dit mogelijk zou kunnen zijn. Het was het proberen waard, maar helaas geen oplossing.

Als je beiden beperkingen hebt, is 2 ab-en heel praktisch. Helaas nu niet meer. Ik eis ook niets van Ziggo. Ik vraag alleen begrip en medewerking voor een oplossing. 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

@Tim60  schreef:

@bloemen64 

Het is míjn ervaring dat de ab niet werkt op de Mediabox XL. Ziggo heeft dit ook vooraf gemeld dat dit mogelijk zou kunnen zijn. Het was het proberen waard, maar helaas geen oplossing.

Als je beiden beperkingen hebt, is 2 ab-en heel praktisch. Helaas nu niet meer. Ik eis ook niets van Ziggo. Ik vraag alleen begrip en medewerking voor een oplossing.


 Heb je de mogelijkheid al geprobeerd om de XL via de ZiggoGo app te bedienen?

Zoals gezegd heb ik geen XL maar een Next. En via de App kan ik bijna alle functies die de AB heeft ook via mijn mobiel uitvoeren. Is geen echte AB maar beter dan geen. En hij werkt via je eigen Wifi.

 

Mijn mediabox staat nu uit daarom komt er een keuze. Als de mediabox aan staat en hij is verbonden met internet dan zou je daar de naam van je mediabox zien. 

bloemen64_0-1623417747748.png

 

En je kunt de AB en App tegelijk gebruiken om de mediabox te bedienen. waarschijnlijk ook wel twee Apps tegelijk. Je kunt via de App ook je toetsenbord gebruiken als je ergens tekst wilt invoeren. Dat zie ik ook wel eens als klacht van de nieuwe voice AB. Mensen missen het keyboard. 

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@bloemen64 bedankt voor het meedenken. De app werkt idd ook, maar is minder gebruiksvriendelijk dan een echte ab. Als je iets wilt doen zoals bijv. pauzeren, terugspoelen, moet je eerst je telefoon ontgrendelen dan naar de app etc. Ik blijf de wens en de hoop houden dat 2 ab-en mogelijk wordt. En ik weet velen met mij.

P.Henar
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Oké!

Nu is het mij duidelijk!

Het kan niet en thats it! 

Er is geen oplossing en die zal er ook niet komen.

Iedereen dank voor het meedenken. 

Topic blijft hoop ik wel als onopgelost staan in het systeem.

Ik groet u allen!

Solhus16

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

OK.

Jammer dat we er nu niet achter komen waarom het nu niet meer gaat. Als er niets is veranderd op dat punt in de software, dan is het niet uit te sluiten dat een monteur het toch weer aan de praat krijg, want ik heb de indruk dat als dit bv een jaar geleden had gespeeld, we dezelfde reactie hadden gekregen (‘het gaat niet’), terwijl het wel ging - en misschien nog gaat. Waarom kan de vraag niet aan de monteurs worden voorgelegd?

ronlever

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo. De schoonmoeder is 91 jaar en zit in een rolstoel. Als ze naar bed gaat laat ze de ab op de tafel liggen en kan dan niets veranderen. En als ze in de stoel zit laat ze hen vaak in bed liggen. Dus alsmaar naar een net kijken en wachten of er iemand zo vriendelijk wil zijn etc. etc.  Zou handig voor mij zijn om twee ab's te hebben. Hoe?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @ronlever. Welkom op de Ziggo Community! 

Wat lief dat je contact opneemt voor je schoonmoeder. Heb je dit topic al doorgelopen voor oplossingen? Daarnaast heb je nu denk ik je eigen gegevens ingevuld in je community profiel. Kun je daarachter (tussen haakjes) de postcode en huisnummer van je schoonmoeder zetten?

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik ben héél benieuwd of er inmiddels een oplossing is.

Solhus16

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dit is precies wat mij ook is overkomen. Aan Ziggo heb je in dezen niets (zoals zo vaak😠); het is wachten totdat je een keer een Ziggo monteur in huis krijgt, want die kreeg het destijds gewoon voor elkaar en dat zal ongetwijfeld nog steeds kunnen. 

ronlever

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ben in het weekend bij ziggo store geweest en die sturen je dus gewoon weg met "gaat niet.""  Heb even overwogen over te stappen maar dat gaat wel gebeuren in de toekomst. Ziggo is waardeloos aan het worden. Ook afhandeling via de nabestaanden desk is zwaar klote. Ze doen gewoon niet wat wordt afgesproken.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Dat het ooit gewerkt is kan toeval zijn geweest of een bug waardoor het in bepaalde gevallen wel werkte.
Later zal dit opgelost zijn in de software zodat het ook niet per ongeluk meer werkt.

 

Het is niet zo dat je geen tweede AB kunt gebruiken. De tweede/derde/... moet er een zijn die via Infrarood werkt en de XL ondersteunt. Eventueel kun je waarschijnlijk ook de ZiggoGo App gebruiken om de XL te bedienen.

 

Waarom het niet kan was in het begin duidelijk maar dat "probleem" is nu weg met de nieuwe kleine AB voor de XL en NExt. Die kun je niet laten piepen om hem terug te vinden. Daarom zou de software gewoon weer meerdere AB kunnen ondersteunen. Wie weet komt het terug.

Jan R

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Waarom kan Ziggo niet een update aan de software toevoegen zodat meerdere afstandsbedieningen weer gekoppeld kunnen worden. Zo moeilijk is dat toch niet?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic