1
Vraag
2
Reageer en help mee
P.Henar

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

2 afstandsbedieningen koppelen aan horizon

Ik had 2 afstandsbedieningen gekoppeld aan mn mediabox xl. Heb nu even de nieuwe voice afstandsbediening gekoppeld maar dan doet mn oude ab het niet meer dus dan heb ik maar 1.

Dat vinden wij onhandig. Wil dus weer mn 2 oude afstandsbedieningen koppelen maar hij pakt er opeens nog maar 1.

Heeft iemand tips of trics om 2 ab te koppelen? 

76 Reacties 76
Solhus16

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik zie vaak ‘Nest’ voorbij komen, maar ik weet niet wat dat is. In elk geval speelt daarbij dus hetzelfde probleem. Irritant en Ziggo doet niets. Daar wil je geen klant blijven😖

Solhus16

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

‘Next’ natuurlijk 😊

Miranda Bergwer

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben al ± 22 jaar klant bij Ziggo en ik heb weinig tot geen problemen.

Dus zal zeker ook gewoon klant blijven, ook met 1 AB als het moet 😉

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Erik P 

@Vincent  ook ik heb de verkeerde ab gekregen (de Mediabox XL ab), NIET de toegezegde upc ab

 

Graag alsnog de UPC ab.

P.Henar
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

@Miranda Bergwer 

Ik ben al vanaf 1981 klant!

Dat zegt denk ik genoeg!

Fijn dat jij je tevredenheid kenbaar  denkt te moeten maken zonder dat het iets toevoegt mbt het probleem. 

Dank je wel!

Miranda Bergwer

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit was een reactie op Solhus16.
Uw reactie voegt ook niets toe 😁
Fijne dag verder

P.Henar
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

@Miranda Bergwer je hebt gelijk! Mijn excuses. Het ongenoegen zit dus erg hoog! 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Excuus dat jullie een Mediabox XL afstandsbediening hebben ontvangen @P.Henar en @Tim60. Vincent gaf eerder al aan dat hij via een omweg een verzoek had ingediend om de Cisco afstandsbediening voor jullie te bestellen. Hier is namelijk nog geen procedure voor, spijtig genoeg lijkt het verzoek verkeerd begrepen te zijn. Wat dit betreft is het voor ons ook pionieren, maar via een andere weg lijkt de aanvraag nu wel te lukken. Houd ons op de hoogte!

@Miranda Bergwer  Ik had graag getest of de eerder genoemde afstandsbediening op een Next werkt. Helaas kan ik waarschijnlijk door een opzegging van volop bellen nu geen bestelling plaatsen 

Miranda Bergwer

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Erik,
Wat heeft volop bellen ermee te maken?

Ik snap het even niet meer 🤔😉

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21921Likes

@Miranda Bergwer Als er in het systeem een wijziging loopt, dan kan er geen nieuwe wijziging / aanvraag / bestelling verwerkt worden voor de eerdere wijziging is afgerond in de achterliggende servers als facturering en de technische server die volop bellen moet gaan afsluiten.

 

Meestal is dat binnen een dag of 2 dagen rond.

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Erik P ik heb de Pace ab ontvangen, maar krijg hem helaas niet gekoppeld aan de mexiabox XL. Ik heb de instructie opgezocht, ok-knop en rode knop ingedrukt houden en vervolgens code 981 ingetoetst. Helaas zonder succes. Wat nu😱?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Tim60! Heb je de instructies voor het koppelen op deze pagina opgevolgd? Daarmee moet het lukken om de koppeling te voltooien. We horen graag! 🙂

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Erik P  dat is de instructie om de ab aan de tv te koppelen!  Het gaat juist om de bediening van de media XL box. Het lukt me niet om de ab aan de mexiabox XL te koppelen. 

P.Henar
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Hier lukt het ook niet om mediabox aan de pace ab te koppelen met bovenstaande instructies. Is 981 de juiste code voor de horizon box want er gebeurd niets?😪

Raak wel steeds gefrustreerder!

Zou denken dat er een werkplaats is waar dit soort dingen even wordt uitgezocht! 

Solhus16

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Vrees dat de oplossing bij Ziggo ligt, maar dat is helaas slecht nieuws…

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Erik P @Erik S 

Nog geen oplossing?

Solhus16

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Nee, helaas

P.Henar
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Nog geen oplossing maar ook geen reacties meer vanuit Ziggo. Elke dag ervaren wij nog steeds het gemis vd 2e afstandsbediening! 

Tis vrijdag vandaag

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Als de Pace dezelfde IR codes verstuurd als de XL AB dan hoef je niets in te stellen om de XL te bedienen. Zoals ik het zie kun je ook een TV aan de AB koppelen. Dat is dan een tweede apparaat. De keuze voor de XL is er niet. Die ligt vast.

Net als bij de Next Voice AB. Daar kun je met de codes twee extra apparaten koppelen. Een TV en/of Soundbar/Receiver. De Next code zelf zit ingebakken en is niet te veranderen. 

 

Als je de Pace AB in "TV"  stand zet dan zal de XL daar niet op reageren denk ik. 

Om weer tegen de XL te praten moet je de middelste knop aan de bovenkant een keer indrukken. Dan zou het moeten werken.

bloemen64_0-1623410385112.png

 

 

Verder heb ik er geen ervaring mee. Ik denk dat de gestuurde AB gewoon "uit de doos" met de XL zal praten. Maar wel via IR. Ze moeten elkaar dus wel zien. Dat hoeft bij de Horizon AB niet. Die gaat via RF.

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wat wil je met jouw bericht bereiken? De pace ab werkt niet met de Mediabox XL is de ervaring.

Wil gewoon terug naar de "oude" situatie waarbij je 2 ab-en kon koppelen aan de Mediabox XL. Werkte prima, ook ná de grote software update. Uitproberen van de voice ab gooide roet in het eten. Dat zou toch hersteld moeten kunnen worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic