1
Vraag
2
Reageer en help mee
P.Henar

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

2 afstandsbedieningen koppelen aan horizon

Ik had 2 afstandsbedieningen gekoppeld aan mn mediabox xl. Heb nu even de nieuwe voice afstandsbediening gekoppeld maar dan doet mn oude ab het niet meer dus dan heb ik maar 1.

Dat vinden wij onhandig. Wil dus weer mn 2 oude afstandsbedieningen koppelen maar hij pakt er opeens nog maar 1.

Heeft iemand tips of trics om 2 ab te koppelen? 

76 Reacties 76
Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Waarom werkt een oude ir ab alleen in oud upc gebied?

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik woon in Boskoop.  Als de oude ir ab daar werkt, wil ik graag een exemplaar ontvangen. 

Solhus16

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Onzin, ik had er twee gekoppeld na die update: het kan dus wel

Solhus16

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Wat heb je nu aan zo’n reactie?!

P.Henar
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Beste Erik P Z

Heb je mn adres gezien  zodat je mij  zo'n oude cisco afstandsbediening toe kunt sturen?  Hoor het graag van je! Want wij zijn hier elke avond aan het mopperen op de situatie!

Groet P.Henar

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Voor mij geldt hetzelfde Erik P Z

Solhus16

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

aan Ziggo heb je niets en op dit gorum weet evenmin iemand hoe je dien2e moet koppelen. Dat is toch te gek voor woorden? Waarom geeft Ziggo de kennis van hun monteurs niet door? Wat zijn dat daar voor mensen? is daar nog enig zelfstandig denkvermogen naast protocollen? Het zijn bureaucraten ten top die alleen maar bepaalde riedeltjes kunnen afdraaien. Kan niet wachten van die bende af te zijn (om vervolgens bij de volgende te landen vrees ik)

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Geef Ziggo de kans om dit te repareren in de XL software. Door het mengen van de Next en XL software in 1 versie lijkt er iets mis te zijn gegaan met het koppelen. Op de Next kon je meteen vanaf het begin maar 1 AB koppelen. De Next of de XL AB. Alleen de laatst gekoppelde werd bewaard. 

Op de XL kon je altijd meerdere AB koppelen. Dat lijkt nog steeds te kunnen. Totdat je een Next AB koppelt. Dan gaat de XL blijkbaar over op de nieuwe regel dat er maar 1 AB gekoppeld kan worden. Ook al probeer je er twee XL AB aan te koppelen.

 

Als dit ergens tijdelijk wordt opgeslagen dan kan alleen Ziggo dit oplossen door een software aanpassing. Ik zou denken dat het terug zetten van de laatstse software versie de mogelijkheid weer zou kunnen geven. Of deze functie er is weet ik niet. Het gaat dan niet om fabrieks insgtellingen terugzetten maar terug naar de software zoals je die zou hebben als je een nieuwe XL thuis gestuurd krijgt.

 

Misschien dat een moderator hier info over kan geven. Ik zoek de 3 knops reset die op de Next gedaan mag worden na aanraden van een moderator.

@Erik P  enig idee of de XL naar de begin software kan?

linkje uit 2015 met de opmerking "doe het niet": Front Panel Reset Ziggo Mediabox XL - Ziggo Community

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@bloemen64 De 3 knops reset zet de next niet terug naar eerdere software, maar haalt de laatste versie op.

Deze mag alleen onder directe begeleiding van een Ziggo moderator, als er geen goede verbinding is, dan kan de Next leeg blijven van software en doet hij in het geheel niets meer.

P.Henar
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Ik heb geen next maar XL.

Weet niet van Solhus16 en Tim60 

Het blijft een feit dat er 2 afstandsbedieningen gekoppeld waren. Ik heb dat voice geval dus laatst gekoppeld  waarna de ellende begon!

Grrrrrrr

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@P.Henar  ik heb exact dezelfde ervaring en irritatie als jij.

Dus @Erik P , graag je medewerking om dit op te lossen. Onze dank is groot. 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Hallo @Bert bedankt voor de waarschuwing. Die melding zette ik er ook bij: "Doe het niet". en inderdaad de actie gaat niet terug naar een vorige software versie maar naar de laatste op de server. Waar het mij om gaat is dat je de box terug wilt zetten naar de toestand waar je hem normaal zou krijgen. En ik hoop ook in de toestand waar je nog de mogelijkheid hebt om 2x een XL AB te koppelen. Als de software iets wegschrijft op de harde schijf als je een Voice AB koppeld dan heeft het geen zin. Fabrieks instellingen gaan niet ver genoeg denk ik. Dat hebben gebuikers volgens mij al geprobeerd en helpt niet. Je moet dus nog verder terug en verder terug dan een nieuwe software ophaal actie kan niet.

 

en inderdaad het is gevaarlijk maar vooral als je er verbindings problemen mee probeert op te lossen. Dan kan het een kapot apparaat (brick) op leveren. Maar die problemen hebben de mensen niet. Toch zou ik graag een moderator zien die helpt indien dit een oplossing mocht zijn.

 

Een oplossing in de software kan even duren en het kan zelfs zo zijn dat de mogelijkheid om 2x een XL AB te koppelen er uit gehaald wordt ipv deze te behouden. Ik loop al langer mee en dit zou me zelfs niet eens verbazen van de software afdeling 😉

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Tim60 @P.Henar Ik durf helaas niet te zeggen waarom het bij jullie voorheen wel kon. Een afstandsbediening kon maar aan 1 CPE gekoppeld worden. Dat betekent dat degene voor de Mediabox XL (hoofdbox) dus niet gebruikt kan worden voor de Extra mediabox XL en andersom. Elke mediabox heeft zijn eigen afstandsbediening nodig. Raar dat het in de praktijk wel functioneerde. Op dit moment is het helaas niet meer mogelijk. Uiteraard horen we jullie feedback en delen we het intern, maar ik verwacht op korte termijn geen veranderingen. 

Wat betreft de voorgestelde afstandsbediening: ik heb via een omweg een verzoek ingediend om deze voor jullie te bestellen. Ik ben er zelf de komende week niet. Mocht je over een aantal dagen nog niets hebben ontvangen, laat dan even in dit topic weten wat de stand van zaken is. Mocht de AB wel ontvangen zijn, hopelijk werkt het. Maar vermeld er wel eerlijk bij: verwacht geen wonderen. Het is echter het proberen waard!

Solhus16

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik wil het nog niet geloven. Ook na de grote software update functioneerden beide standaard AB’s; dat ging pas fout na de activatie en deactivatie van die waardeloze voiceAB.

 

Dat het nu niet meer gaat kan dus alleen maar liggen aan

1. de grote software update in die zin dat beide AB’s blijven werken totdat je er een deactiveert (lijkt me onwaarschijnlijk)

2. Het activeren en deactiveren van die voice AB verstiert de boel (ook niet zo waarschijnlijk?)

3. Een combinatie van 1 en 2 (vergezocht)

 

WAAROM GEEFT ZIGGO NIET AAN HOE HUN MONTEURS VOORHEEN DIE TWEEDE AB AAN DE PRAAT KREGEN: MISSCHIEN HADDEN ZE DAAR EEN TRUCJE VOOR IPV DE NORMALE MANIER?

 

Pas als we dat weten en dat werkt niet, zal dit door een van voornoemde oorzaken dit verkloot zijn en zou het Ziggo sieren dit op te lossen….

P.Henar
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

@Vincent   bedankt! Ik hoop dat het zal werken! Keep my fingers crossed!

Ik laat het weten. Toch ook beetje raar dat Ziggo dit niet ff zelf bekijkt en evt uitsluit. Maar er wordt hier op community goed meegedacht waarvoor dank!

 

@Solhus16  ben het met je eens dat het Ziggo zou sieren.

Ik durf er op dit moment niet op te wedden dat er serieus verder naar onze klacht zal worden gekeken. Als die andere  afstandsbediening niet werkt zullen we ons dus moeten  blijven verbijten. Balen!

 

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Erik P 

Bedankt voor je moeite. 

Ik hoop dat ik de andere ab snel zal ontvangen. Én dat dit een oplossing is 

Het blijft een vreemde situatie. De 2e ab was destijds zonder problemen met de aanmeldknop te koppelen. 

P.Henar
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

@Vincent 

@Tim60 

@Solhus16 

Tis blijkbaar erg moeilijk. 

Wij liggen hier in een deuk!

20210531_142218.jpg

Krijgen precies dezelfde AB waar we al twee van hebben! Op de afbeelding die 

@Erik P  in eerdere reactie heeft geplaatst, staat een ander model waar mijn hoop op is gevestigd. 

Ik zit nu dus met een hypermoderne en 3 oudere zelfde exemplaren en bovenal een oplopende ergernis!  Een upgrade van de box is voor ons dus een downgrade geworden! We zijn echt onthand met 1 AB! 

Kunnen we als 1 na laatste redmiddel dus de AB krijgen die ErikPZ afbeelde?

Een echte laatste redmiddel is natuurlijk een software Fix van Ziggo!!!!!

Op HOOP  van zegen dan maar. 

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Waarschijnlijk moet je verhuizen naar het fUPC gebied om de juiste AB te krijgen.

Solhus16

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Het is triest, die ‘service’ van Ziggo. Ze laten ons het mooi uitzoeken in dit forum en verder doen ze niets. Het of en zo nee waarom nu geen twee AB’s kunt koppelen blojft op deze wijze onopgelost😖😖

Miranda Bergwer

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wij hebben hier hetzelfde probleem.

Ik ben slecht ter been en een 2e AB was dus erg handig.

Nu zijn we van horizon naar next gegaan met de bijbehorende AB.

En helaas een AB is maar werkend te krijgen.

Met de horizon box was het geen probleem om 2 AB's te koppelen

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic