Vraag
Reacties
Aankondigingen
P.Henar
Level 4

2 afstandsbedieningen koppelen aan horizon

Ik had 2 afstandsbedieningen gekoppeld aan mn mediabox xl. Heb nu even de nieuwe voice afstandsbediening gekoppeld maar dan doet mn oude ab het niet meer dus dan heb ik maar 1.

Dat vinden wij onhandig. Wil dus weer mn 2 oude afstandsbedieningen koppelen maar hij pakt er opeens nog maar 1.

Heeft iemand tips of trics om 2 ab te koppelen? 

76 Reacties 76
Meldingen
Aan Uit
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Helaas. Bij de nieuwe software kan er nog maar 1 RF afstandsbediening gekoppeld worden.

De Voice AB kun je laten piepen als die kwijt is. Dat lijkt de oorzaak te zijn om er maar 1 te koppelen.

Ik zou ook liever twee AB koppelen en de oppiep mogelijk verliezen maar dat lijkt niet te kunnen.

Steefb
Level 20

Er kan maar 1 afstandsbediening tegelijk gekoppeld zijn. Je kunt wel een (universele) afstandsbediening die niet gekoppeld hoeft te worden als 2e gebruiken.

Let op. Niet alle universele afstandsbedieningen zullen werken. .

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Afstandsbediening-mediabox-xl-nieuw/td-p/766325

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Waarom zou je twee afstandsbedieningen aan één box willen koppelen? Ik heb 1 ab waarmee ik 4 apparaten bedien.

0 Kudos
P.Henar
Level 4
Topicstarter

Omdat we hier graag ieder een ab in de hand willen 🙂

RoWi.
Level 20

@P.Henar  schreef:

Omdat we hier graag ieder een ab in de hand willen 🙂

Dat snapte ik deels, nu practisch naar een andere zender schakelen terwijl de anders iets kijkt, ik zal het practisch nut missen.

0 Kudos
Solhus16
Level 3

Dat klopt niet: wij hadden er twee gekoppeld en die werkten ook beide na de update van de nieuwe software; het gong fout na die waardeloze voice controle AB te hebben gekoppeld. Nu krijg ik maar 1 van de oude gekoppeld.

Wie weet hoe he een tweede krijgt gekoppeld? met resetten kom je niet verder: zodra je dat doet vliegt de andere er weer uit. Hulp?

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Gebruiksaanwijzing om de oude AB weer te koppelen.

Haal dan wel even de batterijen uit de voice AB.

Opnieuw koppelen aan mediabox | Klantenservice | Ziggo

0 Kudos
P.Henar
Level 4
Topicstarter

Hoi Bert, volgens deze wijze kun je inderdaad een ab koppelen. maar wij en  Solhus16 blijkbaar ook, willen graag 2 abs koppelen. Dat kon voordat we de voice ab uitprobeerden. Nu dus niet meer 2 oude tegelijk te koppelen. 

Wij zijn hier erg verdrietig! 

P.Henar
Level 4
Topicstarter

Soms is men minder mobiel en ligt de ab bij de ander die bijvoorbeeld naar toilet is. Dus zijn 2 abs best handig!

Tim60
Level 4

Helemaal mee eens! 

Wij hadden ook ieder onze eigen ab.

0 Kudos
Tim60
Level 4

Ik heb exact dezelfde ervaring! 😤😡

0 Kudos
P.Henar
Level 4
Topicstarter

Dusssss lieve Ziggo knapperds,

kunnen jullie ons weer blij maken met de mogelijkheid om 2 afstandsbedieningen te kunnen koppelen? Voor de minder mobiele mens of de gemaksgrage!

Vast bedankt 

Tim60
Level 4

Hopelijk wordt dit verzoek gehonoreerd. Er zijn tenslotte aardig wat Ziggo klanten die deze wens hebben.🤞

0 Kudos
Tim60
Level 4

Bij mij exact dezelfde ervaring. 

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @P.Henar, @Solhus16 & @Tim60,

Dank voor kenbaar maken hiervan. Wel klopt het helaas dat er maar één afstandsbediening via radiofrequentie verbonden kan zijn.

Er zijn wel wat alternatieven. Zo kan je bijvoorbeeld de afstandsbediening functie in de Ziggo Go app worden gebruiken. Daarnaast kan je -als je in Oud-Upc gebied woont- deze de oude Cisco afstandsbediening aanvragen. Die werkt namelijk via infrarood en kun je gebruiken voor het bedienen van de Mediabox XL.  Wel zijn opties als stembesturing niet te gebruiken en er zit ook geen contextmenu knop op (de drie puntjes). Ook moet de box moet in zicht zijn, voor infrarood is dat belangrijk.  

Als je in Oud-Upc gebied woont, stuur ik graag zo'n afstandsbediening na. Zorg er wel even voor dat je adresgegevens in je Community profiel kom te staan. Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen: https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

0 Kudos
Tim60
Level 4

Beste Erik, bedankt voor je reactie. 

Echter voordat ik de voice ab uitprobeerde had ik 2 compleet werkende ab-en. Ook ná de software update werkten ze beiden prima! Dat er naast de nieuwe voice ab geen 2e ab gebruikt kan worden kan ik begrijpen. Maar waarom ik niet terug kan naar 2 werkenden oude ab-en, zoals voorheen, dát begrijp ik niet!

0 Kudos
P.Henar
Level 4
Topicstarter

Graag ontvang ik zo'n oude afstandsbediening. Mijn gegevens heb ik bijgewerkt.

Hoop dat dit zal werken. 

0 Kudos
Tim60
Level 4

Ik woon helaas niet in een oud upc gebied (Boskoop).

0 Kudos
P.Henar
Level 4
Topicstarter

Hier dezelfde situatie en ook dezelfde verwondering!!!!!!!! 

0 Kudos