Vraag
Reacties
Aankondigingen
Eric5
Level 1

2 afatandbedieningen op mediabox xl

Beste forumleden,

al ruim een jaar maken wij gebruik van 2 afstandsbedieningen op de mediabox xl. Gewoon die er bij hoort, met 1 extra gekocht via marktplaats. Het gaat om de afstandsbedieningen met dat toetsenbord aan de achterkant en het orange ziggo logo aan de onderkant. Ongeveer 3 maanden geleden hebben wij de grote update gehad, daarna werkten beide afstandsbedieningen nog steeds. Nu plotseling, sinds gisteravond doet 1 afstand bediening het niet meer. Als ik de 1 koppel doet de ander het niet meer, en vica versa. Het probleem wat zich ook voordoet bij de mediabox next. Weet iemand hier hoe dat nu plotseling kan, en nog beter, hoe ik dit kan oplossen? Ik vind het namelijk vervelend als ik iedere keer aan mijn vrouw moet vragen om een andere zender op zetten, en andersom ook natuurlijk. Hard en zacht werkt trouwens wel op beide, maar dit komt omdat dit via infro rood op te televisie werkt, en niet via de mediabox. Kan ik de mediabox niet vertellen om alleen maar naar infrarood te luisteren? Alvast bedankt voor jullie hulp, groeten, Eric

0 Kudos
3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Er zijn er meer met ditzelfde probleem, maar daar is nog geen oplossing voor gevonden.

Ik kan dat topic niet meer vinden.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

met de nieuwe software upgrade voor next ervaring is het niet meer mogelijk

om 2 afstandbediening men te gebruiken dat heeft te maken met Voice control 

0 Kudos
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hallo @Eric5 , Welkom op de Ziggo Community!

Wat irritant dat jullie niet meer tegelijk kunnen beschikken over een eigen werkende afstandsbediening. 

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik deze vraag nog niet vaker tegengekomen ben en heb moeten navragen.

De box kan maar gekoppeld zijn met 1 afstandsbediening. Hoe het in jouw geval eerder wel heeft kunnen werken, durf ik je niet te zeggen. Wat je wel kunt doen is gebruik maken van de ZiggoGO app. Daarmee kun je de box ook bedienen.

0 Kudos