1
Vraag
2
Reageer en help mee
ThomasV

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

1080p instelling mist op Mediabox XL met nieuwe software


Beste moderator; klopt mijn aanname dat als ik niet handmatig 1080p kan kiezen, dit ook niet via  ‘automatisch’ gaat? Ik heb een 4K TV en de beeldkwaliteit is echt bedroevend, heb het idee dat ik idd naar 720p zit te kijken.  
 

P.S. de kwaliteit van opnames en de Terugkijken functie is helemaal om van te huilen, dat is gewoon SD...
 

mvg,

thomas

15 Reacties 15
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vreemd net of je het signaal wat bedoeld is voor de app krijgt voor geschoteld.

Ik deel je vermoeden dat je ook met automatisch alleen 720p binnen krijgt.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

De opschaling naar 4k vindt plaats op de TV. Staat die goed ingesteld?


Niet van toepassing

4k televisie tot 50hz? Of 100 hz? Toevallig een Philips tv?

Wel gek want mediabox xl met nieuwe software zou dit wel moeten kunnen.

 

Probeer eens een fabrieksreset reset via 

Systeem > fabrieks instellingen. 

ThomasV
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
PeterH2020 wrote:

4k televisie tot 50hz? Of 100 hz? Toevallig een Philips tv?

Wel gek want mediabox xl met nieuwe software zou dit wel moeten kunnen.

 

Probeer eens een fabrieksreset reset via 

Systeem > fabrieks instellingen. 


Hoi Peter,

 

Het is een Samsung 55Q90T. 100hz TV. Upscaling wordt automatisch gedaan, dat kan niet eens uitgezet worden 😉

Terugzetten naar FD heb ik weinig zin in, mag ik weer al m’n favorieten instellen. Hoor graag van een Ziggo moderator.

 

Mvg,

Thomas

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@ThomasV toch is de XL de software opnieuw oplaten halen de beste optie. De upscaling staat er buiten in feite gaat jouw XL downscalen omdat 1080i voor de reguliere kanalen standaard is. 

Ps 720 is geen SD. Dat wordt door gegeven op de ongecodeerde kanalen.

Ofwel deze XL is nog niet goed aangemeld ofwel de software deugd niet.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

SD is 420 P   

ThomasV
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
RoWi. wrote:

@ThomasV toch is de XL de software opnieuw oplaten halen de beste optie. De upscaling staat er buiten in feite gaat jouw XL downscalen omdat 1080i voor de reguliere kanalen standaard is. 

Ps 720 is geen SD. Dat wordt door gegeven op de ongecodeerde kanalen.

Ofwel deze XL is nog niet goed aangemeld ofwel de software deugd niet.

Ha Rowi,

 

Ik ben geen digibeet 😉 SD is alleen bij terugkijken en opnames, dat ziet er echt heel slecht uit. Ben er vrij zeker van dat of het ziggo platform overbelast is of een software probleem idd.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@ThomasV . Maar terugkijken ziet er dus nog slechter uit, dan zou je in je instellingen ook 576 moeten hebben die mist ook

 

Met de smart cards is er nu ook iets flink mis. 

ThomasV
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

FD reset heeft niet geholpen helaas.

Nu maar bellen naar de klantenservice, verbinding wordt gelijk verbroken na het aanhoren van mijn ‘technische’ vraag. Zucht, op naar poging 2.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
ThomasV wrote:

...Nu maar bellen naar de klantenservice, verbinding wordt gelijk verbroken na het aanhoren van mijn ‘technische’ vraag. Zucht, op naar poging 2.


Ziggo zal het druk hebben, vanmorgen heeft Ziggo een grote storing. Maar ophangen mag men natuurlijk nooit, misschien dat ook dat Ziggo netwerk overbelast is?


Edit: Sorry @RoWi. ‘Had’ aangepast in ‘heeft’.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Had ? Heeft er wordt wel merkbaar aan gewerkt.

ThomasV
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Volgens de technische helpdesk is 1080p niet mogelijk met de Mediabox XL met nieuwe software. Lijkt me toch sterk.. we leven toch niet meer in de prehistorie?

Nu het modem maar ff resetten gezien ik berichten lees over als je minder dan 15 mbit hebt de Mediabox alleen 720p aanbiedt (ik heb een 250mbit lijn/abo)

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
ThomasV wrote:

Volgens de technische helpdesk is 1080p niet mogelijk met de Mediabox XL met nieuwe software. Lijkt me toch sterk.. we leven toch niet meer in de prehistorie?

Nu het modem maar ff resetten gezien ik berichten lees over als je minder dan 15 mbit hebt de Mediabox alleen 720p aanbiedt (ik heb een 250mbit lijn/abo)


Inderdaad, soms verteld de Helpdesk wat onwaarheden ( vriendelijk gezegd ). Ik verwacht/denk dat Ziggo deze service heeft ge-outsourcet naar een goedkope aanbieder, die natuurlijk voor die prijs geen hoog geschoold ( laat staan technisch ) personeel heeft.


Persoonlijk zou ik met resetten wachten totdat de algemene Ziggo storing over is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
ThomasV wrote:

Volgens de technische helpdesk is 1080p niet mogelijk met de Mediabox XL met nieuwe software. Lijkt me toch sterk.. we leven toch niet meer in de prehistorie?

Nu het modem maar ff resetten gezien ik berichten lees over als je minder dan 15 mbit hebt de Mediabox alleen 720p aanbiedt (ik heb een 250mbit lijn/abo)

 

Ehm dat laatste klinkt plausibel, het eerste lijkt mij de grootst mogelijke onzin.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @ThomasV en welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag aanklopt op dit forum. Vreemd dat jij op de Ziggo Mediabox XL met nieuwe software niet de 1080 P resolutie optie te zien krijgt. Ik kan je verzekeren dat de Mediabox dit gewoon ondersteund,
in tegenstelling tot wat er door een collega van de helpdesk is verteld. Het probleem moet dus ergens anders gezocht worden. Heb je al een andere HDMI kabel getest en de beeldinstellingen op de tv nagelopen? 
Indien je op dit moment nog randapparatuur tussen de Ziggo Mediabox XL en je tv hebt aangesloten, raad ik aan de HDMI kabel rechtstreeks tussen de Ziggo Mediabox XL en een van de HDMI poorten op je tv aan te sluiten.
Herstart dan de Ziggo Mediabox XL door de stroom er even af te halen en controleer daarna of je de 1080 P optie wel te zien krijgt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic