Hoi ik zit met 2 dingen die ik zelf niet op kan lossen. Ik heb een LG tv met HDMI zonder Arc en zonder bluetooth én ik heb B&W boxen zonder bluetooth.
Hoe zou het het makkelijkst zijn om
1) radio via de next mini te luisteren via mijn boxen (terwijl de tv uit staat).
2) tv te luisteren via de boxen.
Ik heb op topics wel gelezen dat dit kan maar toch snap ik het niet in mijn eigen situatie.
Ik voeg even wat foto's toe ter verduidelijking. (Achterkant versterker en 2 van achterkant tv)
Bedankt voor het meedenken alvast.
Groetjes Jes
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een DAC aansluiten tussen TV (OPTICAL DIGITAL AUDIO OUT) en receiver (naar DVD IN) is een optie. Je hebt dan nog wel een TOSLINK-kabel en mogelijk ook een tulpkabel nodig. Punt 1 is hiermee alleen niet mogelijk.
Andere optie is een HDMI audio extractor aansluiten tussen Next Mini en TV en op de extractor de receiver aansluiten met een jack/tulp-kabel, daarmee zouden beide punten mogelijk moeten zijn.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een DAC aansluiten tussen TV (OPTICAL DIGITAL AUDIO OUT) en receiver (naar DVD IN) is een optie. Je hebt dan nog wel een TOSLINK-kabel en mogelijk ook een tulpkabel nodig. Punt 1 is hiermee alleen niet mogelijk.
Andere optie is een HDMI audio extractor aansluiten tussen Next Mini en TV en op de extractor de receiver aansluiten met een jack/tulp-kabel, daarmee zouden beide punten mogelijk moeten zijn.
Erg bedankt voor je idee. Nr 2 lijkt mij het makkelijkst. Ik heb een tekening gemaakt, begrijp ik het goed zo?
Zitten er op die hdmi audio extactor voldoende in-en uitgangen dus?
Ik wilde ook een bluetooth audio receiver en transmitter kopen om muziek van mijn telefoon af te kunnen spelen via mijn versterker.
Kan die nog ergens tussen denk je?
En zou ik als ik jouw hdmi audio extractor koop dan alleen nog een bluetooth audio receiver nodig hebben (dus geen transmitter functie)?
Hopelijk is het duidelijk wat ik schrijf.
Dank je wel!
De tekening is inderdaad zoals ik het beschreef in mijn vorige reactie, op de pagina waar ik daar naar verwees worden de aansluitingen van de extractor beschreven. In jouw geval HDMI in vanuit de Next Mini, HDMI uit naar de TV en analoog 3.5 mm uit naar de receiver.
Tevens een Bluetooth receiver toevoegen is zeker mogelijk, daarvoor zou ik een van de andere ingangen op de receiver (TAPE IN of MD IN) gebruiken en dus niet de Bluetooth receiver samen de HDMI audio extractor via een splitter o.i.d. aansluiten op DVD IN.
Super; duidelijk!
Ik ga het op deze manier proberen.
Heb je heel toevallig nog een tip voor een goede bluetooth receiver? Het moet met aptx zijn heb ik gelezen.
(de boomboom 100 vond ik wel erg licht qua materiaal, alsof hij met een half jaar wel kapot zou zijn)
Dank je!
Ik heb daar zelf geen ervaring mee. Voor audio streaming via Bluetooth zijn meerdere codecs beschikbaar, aptX (waar overigens meerdere varianten van bestaan) is daar een van. Van welk merk + type toestel wil je muziek afspelen? De ondersteunde codecs verschillen namelijk per merk + besturingssysteem.
Oh zijn er meerdere aptx varianten. Ik zal dat eens opzoeken, dat onderwerp.
Ik stream eigenlijk zowel van een Samsung als af en toe van een iPhone.
Meestal van een Samsung telefoon dus.
Kun je hier iets mee?
In dat geval zou je een Bluetooth receiver moeten kiezen welke i.i.g. de (universele) codec SBC ondersteunt.
Oke!
Ga ik allemaal proberen.
Super bedankt
Hi @Jez, ik zie dat je hier mooi wat tips/adviezen gekregen hebt, super! Laat je ons weten of het gelukt is?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.