CommunityStudio
Community Moderator
Community Moderator
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 118Likes

Top 5 handige functies van de SmartWifi Pods: TP-link Deco M4 mesh

Wat zijn de meest handige functies van de TP-link Deco M4 Mesh? In deze video neemt één van onze Community leden zijn top 5 van deze SmartWifi Pods met je door. Ziet jouw top 5 er anders uit of heb jij andere handige functies ontdekt? Laat het dan weten in een reactie!

 

Heb je vragen over de installatie of gebruik? Neem de stappen door van TP-Link.

 

Nooit meer een video missen?

< Abonneer je hier >

114 Reacties
Ansdeg

Level 5
  • 54Posts
  • 3Oplossingen
  • 47Likes

Wel een beetje jammer dat voor nieuwe klanten deze gratis is. Maar de trouwe klanten er voor moeten betalen.

Triple

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

Ik ben het helemaal eens met bovengenoemde.  Wij zijn al meer dan 25 jaar klant bij ziggo maar een keer iets krijgen ho maar. Je moet overal voor betalen. [ ze hebben toch de slogan we gaan pas weg als alles het doet] wij hebben slechte wifi boven. Heb daar al enkele malen over geklaagd maar dan moet je weer je portemonnee voor trekken en dat doe ik niet.  Het zijn altijd de nieuwe klanten die overal voordeel uit halen. En ben je eenmaal klant dan …….. nou je snapt me wel. 
 Ik vind dat ze ook eens een keer iets mogen doen voor zeeeeer trouwe klanten. Want daar moeten ze het uiteindelijk van hebben toch? 

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Beste bovengenoemde,
Vergeet niet dat je als vaste klant een korting krijgt van 50,- euro. Normaal zou deze 149,- euro kosten maar als je hem koopt als Ziggo klant krijg je een korting. Nu kan je daarop ook wel weer zeggen dat dit niet eerlijk is, maar 50,- euro korting is ook aardig en netjes. 

En jullie weten net zoals ik dat bedrijven altijd nieuwe klanten lokken met gratis dingen. Als je iets gratis wil dan moet je overstappen, zo werkt dat bij veel bedrijven. Stap ook elk jaar over met je energiemaatschappij en krijg elk jaar een x bedrag op je rekening. Blijf je bij dit zelfde bedrijf dan krijg je niets (jaja, er is 1 bedrijf die je elk jaar korting geeft als je langer blijft. maar vergeet niet dat dit ook een bedrag is uit eigen doos). En ook bij de concurrent van Ziggo krijg je, als nieuwe klant, iets gratis en wil je het als vaste klant hebben, dan kan je het ook kopen, met korting. Dus echt, overal gaat het zo, daar doe je niets aan. 

Hoe dan ook, klagen kunnen we altijd, dat is makkelijk. 
 

domburgb

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
EnergieBoy wrote:

Vergeet niet dat je als vaste klant een korting krijgt van 50,- euro. Normaal zou deze 149,- euro kosten maar als je hem koopt als Ziggo klant krijg je een korting. Nu kan je daarop ook wel weer zeggen dat dit niet eerlijk is, maar 50,- euro korting is ook aardig en netjes. 
 

Nee dus… Bij Mediamarkt zijn ze ook 100 euro…

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_tp-link-deco-e4-3-pack-ac1200-1662193.html

 

Maar ben het wel met je eens dat als je voordeel wil moet je gewoon elk jaar (of paar jaar) overstappen of in ieder geval het vergelijk doen.

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

@domburgb het scheelt maar één letter maar wat jij bedoelt is de E4. De M4 is ook bij de MediaMarkt 149,- euro. Wel online uitverkocht trouwens.

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_tp-link-deco-m4-3-pack-1615803.html
 

Wil je alle prijzen op een rij dan is Tweakers ook zeker een aanrader:
https://tweakers.net/pricewatch/1274613/tp-link-ac1200-whole-home-mesh-wifi-systeem-deco-m4-3-pack.h...

Valthermond0599

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb van het bovenstaande filmpje de 5 handigste functies alleen maar functie 5

De andere functies krijg je geloof ik niet met de deco m4. 

Maar wel met de deco m5 en hoger. 

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar kunnen jullie wel prioriteiten instellen en profielen toevoegen? 

wvkreg

Level 5
  • 108Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Oude technologie inmiddels, maar leuke aanbieding.

wvkreg

Level 5
  • 108Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Valthermond0599 wrote:

 

Ik heb van het bovenstaande filmpje de 5 handigste functies alleen maar functie 5

De andere functies krijg je geloof ik niet met de deco m4. 

Maar wel met de deco m5 en hoger. 

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar kunnen jullie wel prioriteiten instellen en profielen toevoegen? 

 

Piratebay?

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

@Valthermond0599 Wat een goeie vraag! Er zit verschil in functies zodra je de TP-Link Deco M4 instelt als accesspoint of juist als router. Met de routerfunctie heb meer opties dan als accesspoint. Hoe staat jouw Deco M4 ingesteld? 

 

mail-willy

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
domburgb wrote:
EnergieBoy wrote:

Vergeet niet dat je als vaste klant een korting krijgt van 50,- euro. Normaal zou deze 149,- euro kosten maar als je hem koopt als Ziggo klant krijg je een korting. Nu kan je daarop ook wel weer zeggen dat dit niet eerlijk is, maar 50,- euro korting is ook aardig en netjes. 
 

 

Maar ben het wel met je eens dat als je voordeel wil moet je gewoon elk jaar (of paar jaar) overstappen of in ieder geval het vergelijk doen.


 Zie je het al voor je ieder jaar een nieuw email adres??  -,-  En nee, ik hoef geen gmail of ander email adres. Absurd dat je je email adres niet mee kunt nemen naar een andere provider. Als dat met mobiele telefoonnummer kan, moet dit met email adres ook kunnen.

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

@Valthermond0599 
Ik zie dat je laatste 2 plaatjes aangeven dat je je M4, ik neem aan dat je deze hebt, in Access Point hebt geplaatst, dan kan je dus NIET alle functies gebruiken. Wil je alles kunnen gebruiken, dan moet is het verstandiger om je Ziggo Wifi Modem in Bridge te laten zetten en dan je M4 als volledige Router te gebruiken. Dan heb je alle functies wel (zie bij bedrijfsmodes om aan te passen).

Maar let op, als je de M4 in volledige Router zet, dan geeft die een IP adres met 192.168.68.X (en niet zoals Ziggo doet: 192.168.178.X). Heb je al dingen aangesloten met een vast IP adres, dan moet je dit allemaal gaan aanpassen! 

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
mail-willy wrote:

Zie je het al voor je ieder jaar een nieuw email adres??  -,-  En nee, ik hoef geen gmail of ander email adres. Absurd dat je je email adres niet mee kunt nemen naar een andere provider. Als dat met mobiele telefoonnummer kan, moet dit met email adres ook kunnen.

Ja, wat wil je nu dan? Als je kortingen wil of gratis spullen, dan moet je ergens anders een e-mail adres nemen. Maar als je al geen gmail of een eigen mail server wil aanmaken, dan is de keuze snel gemaakt en moet je blijven waar je zit. 

Is niet absurd dat je deze niet kan meenemen. Als je geen klant meer bent bij Ziggo dan is het over en uit. Dat jij niet een eigen, of ander, mail adres wil aanmaken, omdat het dan handiger is om over te stappen, dat is je eigen probleem. Waarom aan een mail adres van Ziggo vast blijven zitten als je dan toch naar een andere provider gaat? Dat snap ik dan weer niet. Tevreden met je @ziggo.nl mail adres, dan gewoon lekker blijven.

Maar goed, daar gaat deze topic niet over, gaan on topic blijven 

Valthermond0599

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Sander Ziggo wrote:

@Valthermond0599 Wat een goeie vraag! Er zit verschil in functies zodra je de TP-Link Deco M4 instelt als accesspoint of juist als router. Met de routerfunctie heb meer opties dan als accesspoint. Hoe staat jouw Deco M4 ingesteld? 

 

Mijne staat als access point ingesteld, verder heb ik snelle roaming en beamforming  ingeschakeld. Momenteel heb ik 40 apparaten online waarvan ik de meeste mesh heb uitgeschakeld. Zoals al mijn verlichting, garagedeur opener, brievenbusmelder en rookalarmen. Die hoeven niet van satelliet te veranderen dus kunnen uit.

Wel bij mijn tablets, horloge en telefoons staat mesh aan. 

Cyberbuddy

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik dacht, bekijk ik hier een video van de bewaking van een gevangenenkamp? "Ouderlijk toezicht" klinkt zo mooi, ouderlijke macht over kinderen is tenslotte een mensenrecht, dus ook een grondrecht in de grondwet. Maar kindermisbruik en ander huiselijk geweld kun je zo als huistiran prima binnenshuis dus uit de kijker weg houden. Een campagne als Masker 19 (de code om via de apotheek om hulp tegen dat soort praktijken te krijgen) zou u toch aan het denken moeten zetten, Ziggo, over de terreur die "ouderlijk toezicht" in stand kan houden.

 

knopie

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ansdeg wrote:

Wel een beetje jammer dat voor nieuwe klanten deze gratis is. Maar de trouwe klanten er voor moeten betalen.

helemaal mee eens vaste klanten worden benadeeld.

Cyberbuddy

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Triple wrote:

Ik ben het helemaal eens met bovengenoemde.  Wij zijn al meer dan 25 jaar klant bij ziggo maar een keer iets krijgen ho maar. Je moet overal voor betalen. [ ze hebben toch de slogan we gaan pas weg als alles het doet] wij hebben slechte wifi boven. Heb daar al enkele malen over geklaagd maar dan moet je weer je portemonnee voor trekken en dat doe ik niet.  Het zijn altijd de nieuwe klanten die overal voordeel uit halen. En ben je eenmaal klant dan …….. nou je snapt me wel. 
 Ik vind dat ze ook eens een keer iets mogen doen voor zeeeeer trouwe klanten. Want daar moeten ze het uiteindelijk van hebben toch? 

Ziggo doet niet veel aan loyaliteitsbeleid. Maar helemaal niets is niet waar. Je kunt Movies & Series L gratis krijgen als TV-bundel, als je ook Vodafone-klant bent (die bovendien al extra kortingen krijgen op hun mobiele telefonie/internet-contract). Toch: iedereen wil een beter modem, een betere mediabox.

jorn mulder

Level 1
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Ansdeg wrote:

Wel een beetje jammer dat voor nieuwe klanten deze gratis is. Maar de trouwe klanten er voor moeten betalen.

JA ik ben 2 maand te vroeg met ziggo anders had ik nu 3 wifi boosters gehad !

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
jorn mulder wrote:
Ansdeg wrote:

Wel een beetje jammer dat voor nieuwe klanten deze gratis is. Maar de trouwe klanten er voor moeten betalen.

JA ik ben 2 maand te vroeg met ziggo anders had ik nu 3 wifi boosters gehad !

 

Hi Jorn - In dit geval heb je gekozen voor korting op je abonnement. Als je de totale korting bij elkaar optelt, kom je op dezelfde waarde uit als de booster-set. Zelfs iets erboven 

Ale

Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 32Likes

Dit antwoord:

@Valthermond0599 Wat een goeie vraag! Er zit verschil in functies zodra je de TP-Link Deco M4 instelt als accesspoint of juist als router. Met de routerfunctie heb meer opties dan als accesspoint. Hoe staat jouw Deco M4 ingesteld? 

 

Roept bij mij de volgende vraag op:

Ik heb een Deco M4 geplaatst en daarbij de instructies gevolgd van Ziggo. Dus op router van Ziggo uit (2,4 en 5  en Deco ingesteld als accesspoint

Ik kan dus een aantal van de 5 opties NIET gebruiken.

DOEL:  is een snelle goeie wifi verbinding met mijn apparaten 

VRAAG:

Wat is nu de beste stand:  houden zoals de instructies aangeven of Connectbox in bridge met alle gevolgen van dien?

Graag een duidelijk en helder advies.

Bij voorbaat hartelijk dank!!!!

Valthermond0599

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Je had gelijk, mijn ziggo modem niet in bridge. Heb dat gelijk met èèn telefoontje geregeld. Heb nu ook mijn deco ingesteld als router en alles werkt nu weer perfect. Ik merk ook dat mijn download snelheid een flink stuk omhoog is gegaan. Waar ik eerst zan op 110mb/s zit ik nou op 235mb/s

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hoi @Ale 
Het antwoord op de vraag of je deze nu zo moet houden in Access Point of over moet zetten naar Router functie is helemaal aan jezelf. Stel je hebt nu al 40 producten aangesloten op je Ziggo Wifi Modem en die communiceren allemaal via 192.168.178.XX en deze heb je ook nog eens met een vast IP adres ingesteld dan is het handiger om dit zo te laten en jeWifi van je Ziggo Wifi Modem uitzetten en dan de M4 in Access Point plaatsen. 

Heb je dit nu allemaal niet, of je hebt maar 4 of 5 dingen die met je Ziggo Wifi Modem contact maken en/of zelfs nog dat je er niet naar hoeft om te kijken, dan kan de Ziggo Wifi Modem in Bridge laten zetten en de M4 als Router gebruiken (je krijgt dan ook een ander IP range, namelijk 192.168.68.X). Wat je dan krijgt is dat je meer functies kan gebruiken zoals het instellen van port forwarding, device vast zetten op een IP adres, rapporten en nog een paar dingen. Wat je nu ook kan met de Ziggo Wifi Modem. Maar goed, als je dat nu ook niet gebruikt, dan is het niet nodig. 

Maar het is wel handig om bepaalde dingen te gebruiken. Stel, je hebt kinderen en je wil niet dat ze in de avond, of juist in de nacht, online zitten te gamen. Dan kan je dit, als je de M4 in Router functie gebruikt, allemaal instellen. Daarnaast kan je ook bepaalde websites uitzetten, of websites waarvan je weet dat er betaalmogelijkheden zijn en je wil voorkomen dat je kind, of een ouder iemand, dit gebruikt. Dat kan je dan instellen en dat lukt niet via de Access Point functie. 

Wat wil je zelf, dat is de vraag 🙂

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Valthermond0599 wrote:

Je had gelijk, mijn ziggo modem niet in bridge. Heb dat gelijk met èèn telefoontje geregeld. Heb nu ook mijn deco ingesteld als router en alles werkt nu weer perfect. Ik merk ook dat mijn download snelheid een flink stuk omhoog is gegaan. Waar ik eerst zan op 110mb/s zit ik nou op 235mb/s

Geweldig en wat je zegt, de download gaat dan ook wat omhoog. 
Hoe dat komt, weet ik ook niet. Heb de M4 inmiddels ook aangeschaft en merkte dat ook op. Ben er wel zeer blij mee en kan zo ook de controle over mijn netwerk goed bekijken. Het rapport is ook best wel eens leuk om te bekijken. Zo zie je dat je toch meer websites bezoekt dan ik zelf had verwacht 🙂

Mocht jij nog een leuke tip hebben, laat het weten. Ben wel benieuwd wat andere gebruikers hebben uitgevonden. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Cyberbuddy,

Het is me niet helemaal duidelijk wat je met je eerste bericht bedoelt. Ik vind je vergelijking dan ook vrij extreem. Natuurlijk zijn het ontzettend kwalijke zaken die je aanhaalt, maar de koppeling hiermee gaat aan me voorbij. Ouderlijk toezicht kan voor veel verschillende doeleinden ingezet worden en is een zeer handige optie die veel devices tegenwoordig hebben. In dat opzicht kan alles ook ‘kwaad’ worden ingezet.

Ale

Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 32Likes

hoi energyboy

Zeer veel dank voor je uitvoerige en helder antwoord.

Rest mij nog 1 vraag

Is bij elke toepassing (wel of geen access point) de wifi snelheid hetzelfde.

De wifi assistant geeft aan dat mijn snelheid op alle locaties prima is dus geen reden om het access point uit te zetten. De andere mogelijkheden benut ik toch niet. Er zou dus maar 1 reden zijn om de connect box in bridge te laten zetten als de snelheid dan nog beter wordt

Alvast dank

 

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Dan zou ik het zo laten staan. Je kan natuurlijk een test uitvoeren door hem uit Access point te halen en alleen aan te sluiten op je Ziggo WiFi modem, dan. Kan je zien of er nog een kleine verschil in zit. Bij mij was dit wel het geval, maar het is echt nihil. Bij mij dan. 

Als je dan wel veel verschil hebt kan je altijd nog de bridge aanzetten. Meten is weten ? - heb hier ook al van alles uitgeprobeerd. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic