Mae

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ziggo-xite radio app voor ios & android

Ik wil graag de xite-radio zenders ook via een app op mijn iPhone kunnen beluisteren!
TV kan ik overal op zien via ziggo-go, maar radio/xite is niet beschikbaar zonder tv…!!!
Met een app voor iOS (en Android) kan ik er overal naar luisteren EN dan hoef ik niet altijd de tv aan te zetten als ik er thuis naar wil luisteren!
(Scheelt ook nog eens veel stroom/goed voor milieu, enzovoort).

Of het misschien mogelijk om de xite-app ook in ziggo-go te integreren… als op de next…

Ik denk dat hier best veel belangstelling voor is!

 

ps: sorry voor de typefout ‘zigoo’ in de titel… weet niet hoe ik de titel kan wijzigen...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Yojo

Level 1
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja dat zou ik graag willen maar helaas.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Yojo

Level 1
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja dat zou ik graag willen maar helaas.

Bartmans

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Eens! Ik heb een Samsung The Frame en wil een schilderij op m'n tv bekijken terwijl ik naar Xite luister, of überhaupt geen televisie aan willen doen. Kan nu niet, ben verplicht om naar dat suffe logo te kijken. Dus de Android App zou zeer welkom zijn!

Isegrimm24

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik wacht hier ook al op sinds dat Ziggo Stingray uit het aanbod heeft verwijderd, maar ik denk niet dat het gaat komen.

Er was vlak na de introductie wel sprake van dat er een app zou komen voor XITE, maar deze belofte heeft tot nu toe alleen geresulteerd in het toevoegen van een menu-optie in hun mediabox om de XITE-kanalen te benaderen.

Zelf noemen ze die menu-optie een ‘app’ die in de ‘appstore’ van de mediabox is te vinden. De rest van de wereld denkt bij die termen aan een mobiele telefoon, dus ik vermoed dat dit een stukje marketingtaal is om te zeggen dat ze wel degelijk een ‘app’ hebben gemaakt, met het kleine verschil dat je er een mediabox voor nodig hebt.

Lekker praktisch om daar je tv voor aan te moeten hebben staan. Tegenwoordig hebben we telefoons, smartspeakers en weet ik veel meer waar Stingray wel gewoon op beschikbaar is.

Een mobiele app is ook handig als je, weet ik veel, onderweg naar XITE wil luisteren.

Mae
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Helemaal mee eens!

Behoorlijke energieverspillende manier om naar muziek te luisteren, via de tv…

En slecht voor de levensduur van je tv.

Dus Ziggo: help ook mee om de wereld weer wat groener te maken en maak hier een app voor!

(Of neem het tenminste op in Mijn Ziggo app...)

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Gebruik voor radio een optie die werkt met de TV uit.

Helaas nog maar een jaartje of wat: Analoge Radio van Ziggo.

Voor digitale radio van Ziggo: Mediabox zonodig op extra audio output aansluiten.
Bediening met Voice Control (Next en MBXL nieuwe stijl) of via IR Remote bij oudere Mediabox.

Voor Internetradio: kiest u maar. Bv met https://tunein.com/ App en een Bluetooth aidio koppeling.

 

Mae
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@hanh Het gaat om de Xite zenders! En die zijn alleen via de ziggobox op de tv te beluisteren...!

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Kennelijk zeer bijzondere beperkingen van Xite ken ik niet uit de praktijk.
Vreemd dat er geen optie is zonder de TV aan te moeten zetten.

Stingray lijkt me in elk geval geen probleem.
https://music.stingray.com/nl/NL/

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

https://xite.nl/#

En daar de live stream kiezen, Xite is meer gericht op beeld, ik wist niet eens dat ze ook radiokanalen hebben. Ook voor het geluid van de TV kanalen hoeft enkel de Mediabox aan, mits daar een externe geluidsbron aan is gekoppeld, verder is het ontbreken van een app meer het gebrek van Xite dan van Ziggo.

 

carolinetol

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

En dat logo irriteert me ook nog eens!

Uitgelicht topic