fernando

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ziggo probeert het u zo makkelijk mogerlijk te maken...

ziggo probeert het u zo makkelijk mogerlijk te maken… spreek daarom…. blablabla

Zo begint ieder telefonisch contact  met ziggo… met het op een bandje moeten inspreken van een postcode en huisnummer. Het maakt absoluut niet uit wat hier ingesproken wordt, want het eerste dat een medewerker vraagt is je postcode en huisnummer (en geboortedatum, adres, schoenmaat, telefoonnummer en...)

Door deze totaal overbodige geautomatiseerde vraag staat de medewerker die je aan de telefoon krijgt al op achterstand voordat je de eerste vraag gesteld hebt. Het is zo irritant om zo’n bandje in te moeten spreken, waar vervolgens NIETS mee gedaan wordt… en als je even pech hebt moet je het meerdere keren inspreken of intypen…. en dat alles “...om het u zo makkelijk mogelijk te maken”.

Pfff gelukkig hoef ik ziggo niet vaak te bellen, maar als er een keer een storing is dan beginnen ze weer “ziggo probeert het u zo makkelijk mogelijk te maken… spreek daarom”. Dan ben je al geïrriteerd door de storing en dan gooit ziggo met die domme vraag nog een keer olie op het vuur…. arme medewerkers, want die krijgen het daarna voor de kiezen.

Dus, ziggo, als jullie goed voor je medewerkers wilt zorgen, STOP dan met het stellen van ONZINNIGE vragen waar NIETS mee gedaan wordt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @fernando . 

Ik snap je frustratie. Ja, het is onwijs dubbel (letterlijk) om op deze manier 2 keer je postcode en huisnummer door te moeten geven. 
Maar het is niet zo dat er niets wordt gedaan met wat je inspreekt. De medewerker krijgt zo namelijk wél je klantgegevens in beeld, zodat hij/zij meteen alles bij handen heeft. De regeling rondom privacy zijn het afgelopen jaar (of was het alweer 2 jaar terug?) flink aangescherpt. Hierdoor moet een medewerker altijd alsnog alle gegevens vragen en met je doornemen. Dat zijn nou eenmaal wetten waar we ons natuurlijk ook aan te houden hebben. Doordat je eerder wel al je postcode en huisnummer inspreekt, kan echter wel herkend worden of er bijvoorbeeld een storing in je omgeving is (waardoor het kan zijn dat in de wacht staan niet nodig is, of je meteen met de juiste afdeling wordt doorverbonden). 

 

Ergo; ik snap je. Maar het is toch écht waar wat er wordt gezegd. Het inspreken van je postcode en huisnummer is écht om het je makkelijker te maken. En het nogmaals moeten noemen bij de medewerkers heeft puur te maken met de wettelijke checks :-). 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @fernando . 

Ik snap je frustratie. Ja, het is onwijs dubbel (letterlijk) om op deze manier 2 keer je postcode en huisnummer door te moeten geven. 
Maar het is niet zo dat er niets wordt gedaan met wat je inspreekt. De medewerker krijgt zo namelijk wél je klantgegevens in beeld, zodat hij/zij meteen alles bij handen heeft. De regeling rondom privacy zijn het afgelopen jaar (of was het alweer 2 jaar terug?) flink aangescherpt. Hierdoor moet een medewerker altijd alsnog alle gegevens vragen en met je doornemen. Dat zijn nou eenmaal wetten waar we ons natuurlijk ook aan te houden hebben. Doordat je eerder wel al je postcode en huisnummer inspreekt, kan echter wel herkend worden of er bijvoorbeeld een storing in je omgeving is (waardoor het kan zijn dat in de wacht staan niet nodig is, of je meteen met de juiste afdeling wordt doorverbonden). 

 

Ergo; ik snap je. Maar het is toch écht waar wat er wordt gezegd. Het inspreken van je postcode en huisnummer is écht om het je makkelijker te maken. En het nogmaals moeten noemen bij de medewerkers heeft puur te maken met de wettelijke checks :-). 

fernando
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Leuk dat je het probeert op te nemen voor ziggo, maar iedere keer zeg ik tegen de medewerker, als ze weer vragen om mijn postcode en huisnummer, dat ik dat net heb ingesproken…. steevast, zonder uitzondering, wordt er geantwoord “dat heb ik niet doorgekregen” of “dat kan ik niet zien”.

Het maakt overigens ook niet uit wat ik inspreek of welke postcode ik noem, geen enkele medewerker heeft ooit gezegd dat ik iets anders ingesproken heb.

Leg mij dan eens uit waarom het ALTIJD TWEE keer moeten noemen van mijn postcode het “me makkeijker maakt”? Leg mij eens uit hoe het “me makkelijker maakt” dat ik ALTIJD door dit onzinnige tijdverdrijf heen moet? Of leg me eens uit waarom een wettelijke check vereist dat ik TWEE keer mijn postcode moet noemen…. ?

fernando
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat de medewerker je het hemd van het lijf vraagt voor ze een instelling kunnen doorgeven is tot daar aan toe, maar zet dat idiote bandje uit, waar echt NIETS mee gedaan wordt, maar alleen onnodig tijd kost en tot extra ergernis leidt..

Als mijn klantggevens WEL worden doorgegeven, dan liegen je medewerkers dus tegen me, als ze me zeggen dat ze “het niet kunnen zien” of dat “het niet doorgegeven is…”  Als ze het wel kunnen zien, vertrouwen ze blijkbaar niet wat ik ingesproken heb..

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic