Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes

(undocumented) harde reset van de Cisco 8485 mediabox.

Hier zoals beloofd de uitleg + filmpje.

Destijds een hele dag aan het experimenteren geweest met een niet werkende Cisco 8485 DVR en na lang spelen een manier gevonden om het apparaat een harde reset te geven.
Dit heeft in het verleden bij verschillende mensen geholpen die de box op geen andere manier meer aan de praat kregen, dus leek het mij handig om de tip te delen.
Filmpje ook even bijgevoegd zodat jullie ook precies zijn wat er gebeurt.

Stap 1 : Schakel de Cisco uit met de schakelaar aan de achterzijde
Stap 2 : Druk gelijktijdig de volgende knoppen in en hou ze ingedrukt : REC CH+ CH-
Stap 3 : Schakel met deze knoppen nog steeds ingedrukt, de Cisco in en blijf ze ingedrukt houden.
Stap 4 : Zodra het woord "Clear" in het display verschijnt kun je de knoppen loslaten
Stap 5 : Wacht nu 1-2 minuten terwijl de box bezig is met de Clear functie
Stap 6 : Zodra de box gereed is, verschijnt het woord SET in het display
Stap 7 : Druk nu op de Powerknop om te voltooien en de box opnieuw te starten
Stap 8 : Nog even geduld, dit kan tussen de 30 sec en 2 min duren, dus box even gang laten gaan.
Stap 9 : Als alles goed is verschijnt nu het normale Init menu weer en ook het beeld.

Filmpje van dit alles :

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Die gaat het archief in, mocht die Cisco hier gek gaan doen. TOP.
BERT.AMPTMEIJER

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stap 2 moet naar mijn ervaring zijn:
Stap 2 : Druk gelijktijdig de volgende knoppen in en hou ze ingedrukt : REC VOL+ CH-
Sandor S

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zijner nog andere bewezen smaakcombinaties daar beiden stappen 2 niet het gewenste resultaat hebben...of ik heb gewoon geen geduld
Nick999
Topicstarter
Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
De combinatie zoals bij het filmpje moet normaal gesproken werken. Het grootste probleem is vaak om én 3 knoppen ingedrukt te houden en ook nog eens de box van de achterkant in te schakelen zonder dat de boel schuift. :sunglasses:
Verder is het ook geen wondermiddel. Als de box echt overleden is dan helt gene enkele combinatie.
Sandor S

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik was er in mijn enthousiasme vanuit gegaan dat de harde reset kwam omdat jij ook een foutmelding kreeg (er40) maar realiseerde me daarna dat dat helemaal het geval niet hoeft te zijn;

ik denk dat ik time of death ga callen 😉

dank voor je hack en je hulp iig~!!
Henk jans

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik weet nog steeds niet wat de UPC code is.

Ik krijg te horen dat dit 4 x nul is.

Ik krijg te horen: dat staat in een tabel met verschillende gemeenten maar de mijne Koggenland staat daar niet bij.

Dus ????

Groet Henk

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic