1
Vraag
2
Reacties
Marieke Hunze

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgaande email wordt geblokkeerd, melding 'message contains spam'

IK gebruik Mozilla als emailprogramma. Daarin heb ik twee accounts. Een prive account  en een zakelijk account.
Vanaf mijn zakelijke account kan ik geen emails meer versturen. Het bericht dat ik krijg is:

Verzenden van het bericht is mislukt.
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: SMTP602 Message contains Spam Content ;id=gphfoPixurgF4gphgobU8f;sid=gphfoPixurgF4;mta=smtp3.tb;d=20221007;t=175600[CET];ipsrc=185.89.152.126;. Controleer het bericht en probeer het opnieuw.

 

Als ik het goed heb gaan uitgaande berichten van mijn zakelijke adres via de Ziggo server naar de server van Lijm-lab, mijn stichting. Alleen nu dus niet. Het probleem begon nadat ik een aantal keer een uitndoging verstuurde met dezelfde inhouden met twee pdfs als bijlagen.

Wie weet waar te beginnen om dit op te lossen?

Vanaf allebei de servers kan ik goed mail versturen. Dus ergens tussen mozilla en de wereld ligt een probleem

Maar ik begrijp niet waar,

Groet!

marieke

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Als ik het goed begrijp hoe je mails verzend.

Als je een mail stuurt met een ander domein, dan de Ziggo domeinen, via de Ziggo smtp server, dan wordt die steeds vaker geblokt om spam tegen te gaan.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Als ik het goed begrijp hoe je mails verzend.

Als je een mail stuurt met een ander domein, dan de Ziggo domeinen, via de Ziggo smtp server, dan wordt die steeds vaker geblokt om spam tegen te gaan.

Marieke Hunze
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie Bert.
Ik heb hierover gebeld met de Ziggo-klantenservice. Die beweerde dat het probleem niet bij Ziggo lag, maar ik had niet de indruk dat ze naar mijn specifieke situatie hebben gekeken.
 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Verstuur je mails met een ander afzender domein als ziggo.nl of home.nl enz. via smtp.ziggo.nl , dan zal de spamfilter aanslaan.

Heb je daar meer informatie over?

Marieke Hunze
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik begrijp je vraag niet helemaal.
Wil je weten of mijn email met smtp.ziggo,nl als uitgaande server?  ik verstuur al jaren emails met als afzendenaamr mijn bedrijfsemail, dus een andere domeinnaam. Die gaat dan via smtp.ziggo.nl eruit. Waarom nu ineens niet meer?

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes

Het is al langer verstandig de smtp server die bij die bedrijfsnaam hoort te gebruiken, ivm tegenwoordige validaties van de herkomst van de mail.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Marieke Hunze  schreef:

Ik begrijp je vraag niet helemaal.
Wil je weten of mijn email met smtp.ziggo,nl als uitgaande server?  ik verstuur al jaren emails met als afzendenaamr mijn bedrijfsemail, dus een andere domeinnaam. Die gaat dan via smtp.ziggo.nl eruit. Waarom nu ineens niet meer?


Omdat dkim spf dmark gebruikt wordt en dan worden andere afzenders dan via de smtp server toegestaan zijn, geblokt om spam te voorkomen.

Hoe DKIM, DMARC en SPF kunnen helpen tegen phishing (kpn.com)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic