Injetta

Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Ondertiteling doven en slechthorenden videoland

Het lijkt niet mogelijk om de ondertiteling voor doven en slechthorenden  in videoland icm mediabox next werkend te krijgen.

In de box ondertiteling voor doven in slechthorenden ingesteld, maar heeft geen effect op Videoland. Wel op de rest. De Mobiele app van Videoland toont de ondertitels wel, dus ze zijn er wel. Na wat googelen zie ik dat dit probleem al minstens 5 jaar door mensen wordt gemeld zowel voor de horizon als nu voor de media next. Videoland zegt dat ze het doorgeven maar Ziggo niet. Ziggo houdt het vaag met dingen als ‘de ondertiteling wordt getoond als het er is/wordt doorgegeven’. Het is blijkbaar niet gelukt om in die 5 jaar en vele vele updates later dit op te lossen. Dit zou toch geen onoplosbaar probleem kunnen zijn? Het is toch bestaande techniek? En bij wie ligt nu echt het probleem? Er wordt naar elkaar gewezen, 

ik ben niet echt doof of slechthorend maar Nederlandse films en series zijn vaak superslecht te verstaan. Er wordt snel en onduidelijk gesproken en de overige geluiden staan meestal veel harder dan de stemmen. Ook geprobeerd de geluidsinstellingen op de tv zo te zetten dat stemmen meer benadrukt worden, helpt niet bij Nederlandse films en series. Ik kan het slecht volgen. En met ondertiteling wel. Maar bij Videoland dus niet. 

Of… is er toch nog iets te doen om het te laten werken? Teketekst werkt niet, smart tv ondertiteling aangezet helpt ook niet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @Injetta

Ik snap dat, als je een film of serie niet goed kunt verstaan, je het liefst kiest voor ondertiteling bij Videoland zodat het programma toch goed te volgen is. Doven en slechthorenden ondertiteling voor Videoland wordt niet ondersteund op de Mediabox Next. Op deze pagina op de website van Videoland vind je er alles over.

Ik zet je topic in het forum ‘Deel je tips en suggesties’ zodat andere gebruikers kunnen laten weten wat ze vinden van jouw suggestie. Ik kan je niets beloven maar ik zet het zeker voor je door naar onze ontwikkelaars en ik wil je wel bedanken voor je feedback hierover. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @Injetta

Ik snap dat, als je een film of serie niet goed kunt verstaan, je het liefst kiest voor ondertiteling bij Videoland zodat het programma toch goed te volgen is. Doven en slechthorenden ondertiteling voor Videoland wordt niet ondersteund op de Mediabox Next. Op deze pagina op de website van Videoland vind je er alles over.

Ik zet je topic in het forum ‘Deel je tips en suggesties’ zodat andere gebruikers kunnen laten weten wat ze vinden van jouw suggestie. Ik kan je niets beloven maar ik zet het zeker voor je door naar onze ontwikkelaars en ik wil je wel bedanken voor je feedback hierover. 

John kiesebrink

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi

ik heb net een nieuwe mediabox xl ontvangen en heb ook het opstart probleem met Videoland.

netflix heb ik het probleem nog niet gehad. Jammer dat ik de Apple TV moet inzetten om Videoland te kunnen zien, dat zou niet nodig hoeven zijn.

is er al een oplossing voor dit Videoland probleem?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @John kiesebrink, goede vraag!
De gegeven informatie van Mariska is nog steeds actueel. 

Uitgelicht topic