theunerob

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

media box remote control commando's

Voor de media box next ben ik opzoek naar de ethernet commando's om zo geen afstandbediening meer nodig te hebben en dit dan in een custom omgeving in te bouwen.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes

Hallo Theunerob,

Je wilt eigenlijk een Logitech Harmony 665 nabouwen , maar dan zonder knoppen ?  

Voor universele remotes zijn ook nooit de codes verstrekt, het zou me verbazen als Ziggo hier in kan voorzien. Probeer het eens bij Liberty ….

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Jan F.

Level 20
  • 17044Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Wat bedoelt u?

theunerob
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In een thuis bioscoop situatie bedient een iPad de projector, projectie scherm, Bluray speler en audio componenten. Hier zit een AMX systeem achter voor het centraal bedienen van het systeem. Zodat de gebruiker geen berg losse afstandbedieningen nodig heeft, 1 voor de beamer, 1 voor het scherm, 1 voor de versterkers van het geluid, 1 voor de ziggo decoder enz. Dus als nu de gebruiker op de iPad op de knop Bluray kijken drukt, gaat het scherm naar beneden, gaan de versterkers aan, gaat in de receiver de juiste HDMI poort aan, projector gaat aan. Dit allemaal onder 1 knop. Deze apparaten hangen via netwerk aan elkaar.
Wat ik zoek zijn de netwerk commando's die ik naar de decoder moet sturen om de knoppen van de afstandbediening kan doen vervangen. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8943Posts
  • 1051Oplossingen
  • 3971Likes

Hi @theunerob, welkom op de Ziggo Community! Heel gaaf dat je alles op deze manier aan elkaar hebt verbonden 

Ik durf niet te zeggen wat hierin de mogelijkheden zijn en wat voor commando's je nodig hebt. Zijn ze er ook voor bijvoorbeeld een TV? Dan kun je mogelijk daaruit het één en ander proberen.

Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes

Hallo Theunerob,

Je wilt eigenlijk een Logitech Harmony 665 nabouwen , maar dan zonder knoppen ?  

Voor universele remotes zijn ook nooit de codes verstrekt, het zou me verbazen als Ziggo hier in kan voorzien. Probeer het eens bij Liberty ….

 

RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes

Vooralsnog zijn daar geen plannen voor, lees dit draadje vaneen jaar geleden. Zou wel ideaal zijn als dit er komt.

theunerob
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik wil graag ethernet commands versturen naar de ziggo next. In de vorm van udp of tcp. Zodat ik via een centraal systeem de decoder in en uit standby kan halen, zenders wisselen enz. 

Das alles. Kan niet moeilijk zijn lijkt me. Zelfs m'n  simpele Samsung tv kan hiermee overweg. 

Raat1979

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zou leuk zijn inderdaad,  de "oude" horizon mediabox draait, een (uitgeklede) vnc server die geen scherm aanbied maar, alleen "toetsenbord" input accepteer. De keycodes die je, stuurt fungeren als afstandsbesiening

Raat1979

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voor, de next helaas nog niets gevonden 😞

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.