Harry3

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

latency Jamulus server op ConnectBox

Ik ben blij met mijn 500 Mb/s Internet verbinding (die bijna  wordt waargemaakt).  Maar latency wordt meer en meer een probleem. Voor gamers, maar zeker voor nieuwe HiFi audio verbindingen zonder duplex, zoals

Jamulus. Ik heb een server voor Jamulus via een 'port forward' op de ConnectBox draaien, maar die heeft

een (stabiele) latency van 15 ms. Dat is teveel. Ik snap niet waarom de ConnectBox deze latency

veroorzaakt. Het lijkt me voor Ziggo belangrijk te realiseren dat deze latency in de toekomst echt niet kan.

12 Reacties 12
Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Hoge-latency-ping/m-p/10204 misschien dat je hiervind wat je kan helpen met je vraag. of probleem.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

latency 15 ms is niet te hoog

 

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

 

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

 

en laat dit https://www.pingplotter.com programma een 15 minuten lopen op een pc of laptop die via utp verbonden is met de connectbox daarna een printscreen maken

Harry3
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

OK, alles gedaan wat je vroeg.

Overigens snap ik niet wat pingtime (die mooi nul is) en latency (die door Jamulus deelnemers

wordt ervaren, met elkaar te maken hebben.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

ik zie geen aop  maar ook geen groene kabel

692C9F1A-EC43-4A02-AE1C-72418DAB00D8.jpeg

 is dit de hoofdkabel die het huis binnen komt? de hoofdkabel hoort afgemonteerd te zijn op een aop (wandcontactdoos) 

CF57C652-0D79-44BD-8D0F-26F34C50346A.jpeg

 waar gaan deze kabel naar toe ? en zit het modem op een van deze splinters of op de versterker?

86F76FEE-7C6D-4005-A8EF-D09F4356A92C.jpeg

 op deze 4 kabels is de f-connector niet goed gemonteerd

 

ook is de downstream te sterk signaal het lijkt er op dat het modem op de versterker zit ook zit er ruis op de lijk

 

het lijk mijn verstandig als er een monteur naar komt kijken die het aop (abonnee overname punt) op de hoofdkabel monteert en op het aop een poa-01-b aansluit met daarop het modem en de versterker 

een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3335Likes

Hey Harry3 en welkom hier op onze Community! 

Wat fijn dat je al volop wordt bijgestaan en geholpen door Richard1993! en anoniemforum. Helaas heb ik nog geen monteur voor je in kunnen plannen gezien je nog geen adresgegevens hebt ingevuld bij je profiel. 

Laat het gerust hier weten als dit wel is gedaan dan plan ik de monteur voor je in om het AOP te vervangen. Regel je dit liever via de klantenservice dan is dat uiteraard ook een optie. 

Harry3
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

hoi Marisca,

Adresgegevens wel op MijnZiggo, maar ik heb grote problemen met usernames/passwords

van MijnZiggo en deze 'community'. Blijkbaar is er een profiel binnen community, want

in mijn 'profiel' bij MijnZiggo staat wel mijn adres.

Intussen een afspraak gemaakt voor een servicemonteur komende vrijdag, om mijn AOP

te moderniseren. Vind ik eigenlijk onderhoud: als jij die afspraak weet om te zetten in een kosteloze zou dat mooi zijn!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3335Likes

Klopt helemaal! Als je naar jouw profiel gaat aan de rechterkant, dan kun je kiezen voor 'Mijn Instellingen'. Kies hierna voor 'Persoonlijke Informatie'. Hier kun je je postcode en huisnummer opslaan (alleen moderators kunnen dit zien) 

Laat je het weten zodra dit is gedaan? Dan check ik voor je of de juiste monteur staat ingepland! Het vervangen van je AOP is voor de rekening van Ziggo. 

Harry3
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

OK! Wijzigingen in Profiel ingevoerd.

Thanks,

Harry

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3335Likes

Super! Dat heb je snel geregeld 🙂 Ik heb de service afspraak voor je afgezegd en een nieuwe afspraak ingepland. De nieuwe afspraak heb ik gelukkig op dezelfde datum en tijd kunnen plannen! De monteur komt langs op 5 maart tussen 08.00 en 13.00 uur. Houdt tijdens het bezoek wel rekening met het onderstaande. 

We horen graag van je hoe de afspraak is gegaan en wat je ervaring is na de aanpassingen van de monteur 🙂 

  • De deur naar de tuin/balkon dient opengezet te worden indien er in de woonkamer wordt gewerkt
  • Ventileer alsjeblieft in elke andere ruimte waar de monteur werkt
  • Draag een mondkapje als je in dezelfde ruimte bent als de monteur
  • Houdt 1,5 meter afstand tot de monteur
  • De monteur mag het enige bezoek zijn op het moment van de afspraak naast het huishouden van de klant
Harry3
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Super! bevestiging nieuwe afspraak ook via Messages ontvangen.

Vrijdag, na AOP review, zal ik de performance meten en een rapportje maken.

Thanks,

 

Harry

Harry3
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Servicemonteur heeft AOP geplaatst en alles netjes afgewerkt.

Alles werkt prima, maar mijn mede-musici ervaren mijn server als 5 - 10 ms

langzamer dan de snelste servers uit de omgeving.

Ik ga een en ander onderzoeken: misschien vind ik een verklaring.

Ik houd je op de hoogte,

 

Harry

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Fijn dat de afspraak goed is verlopen met de servicemonteur @Harry3
Laat je ons je bevindingen weten? Daar help je onze medegebruikers ook weer mee 🙂
 

Uitgelicht topic