gepadali

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

installatie AV 500 Powerline ac TP-Link

Ik heb via de website (Ziggo) een AV 500 Powerline ac TP-Link gekocht. Deze heb ik geïnstalleerd volgens de instructie. De ene in het stopcontact vlakbij het modem (Cisco), de ander verderop in mijn woning. Dit gedaan met geleverde kabel en password. Ik heb (naar mijn gevoel) geen verbinding met de TP-LINK ondanks dat deze wel zichtbaar is op mijn pc. Als ik bv verbinding wil maken met TP-LINK ipv Ziggo, kan ik niet meer op internet. Het ethernetlampje op het modem is oranje. Ik denk dat ik ergens een fout maak....... Wie kan mij hiermee helpen?
:?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
gepadali
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Serkan Ziggo wrote:
Bedankt voor je terugkoppeling.

Het lijkt erop dat de tweede adapter niet verbonden is met de eerste powerline adapter.

Heb je ook een handleiding van de powerline adapter gekregen en heb je daar ook informatie over het "powerline" lampje van de tweede adapter? Ik zie in de handleiding van TP-Link het volgende staan "On/Of". The Ethernet port is connected or not connected"

Wat gebeurd er als je de adapter in dezelfde ruimte aansluit op een ander stopcontact?

Verder heb ik deze informatie voor je gevonden:
Q2. How to troubleshoot if there is no Internet connection in my powerline
network?
A1. Make sure all adapters and extenders are on the same electrical circuit.
A2. Make sure the Powerline LEDs light up on all your adapters and extenders. If they do not, pair your adapters
and extenders again.
A3. Make sure all hardware connections are correctly and securely connected.
A4. Check if you have an Internet connection by connecting the computer directly to the modem or router.
A5. Make sure your computer’s IP address is in the same segment as your router’s.


Inmiddels de handelingen opnieuw uit gevoerd. Nu branden op de eerste alle 3 de ledjes en op de tweede allemaal behalve dat "ankertje". Kan nu verbinding maken met TP-Link en kom op internet. Het lijkt nu dat ie werkt !!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
Goedemorgen gepadali,

Dat het lampje op het modem oranje brand is "normaal". De TP-Link heeft een 100Mbps verbinding en dan brand het lampje op het Cisco modem altijd oranje.

Er staan ook een aantal afbeeldingen op de TP-link zelf. Je hebt 1 aangesloten op het eerste punt en de tweede aangesloten op het punt waar je verbinding wilt krijgen. Welke lampjes branden er op het eerste apparaat?
Power LED
Powerline LED
Ethernet LED

Dan heb je nog het tweede apparaaat, welke lampjes branden daar op?
De power led:
De Powerline Led
Ethernet
WI-FI
gepadali
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Op de eerste branden de power-led en ethernet-led op de tweede de power-led en wifi (2x)
gepadali
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ter verduidelijking:
op de eerste brandt de led van dat "huisje" niet en die van het "anker" en power wel.
Op de tweede branden power en de 2 wifi-ledjes ( "huisje"en "ankertje" niet).
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
Bedankt voor je terugkoppeling.

Het lijkt erop dat de tweede adapter niet verbonden is met de eerste powerline adapter.

Heb je ook een handleiding van de powerline adapter gekregen en heb je daar ook informatie over het "powerline" lampje van de tweede adapter? Ik zie in de handleiding van TP-Link het volgende staan "On/Of". The Ethernet port is connected or not connected"

Wat gebeurd er als je de adapter in dezelfde ruimte aansluit op een ander stopcontact?

Verder heb ik deze informatie voor je gevonden:
Q2. How to troubleshoot if there is no Internet connection in my powerline
network?
A1. Make sure all adapters and extenders are on the same electrical circuit.
A2. Make sure the Powerline LEDs light up on all your adapters and extenders. If they do not, pair your adapters
and extenders again.
A3. Make sure all hardware connections are correctly and securely connected.
A4. Check if you have an Internet connection by connecting the computer directly to the modem or router.
A5. Make sure your computer’s IP address is in the same segment as your router’s.
gepadali
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Serkan Ziggo wrote:
Bedankt voor je terugkoppeling.

Het lijkt erop dat de tweede adapter niet verbonden is met de eerste powerline adapter.

Heb je ook een handleiding van de powerline adapter gekregen en heb je daar ook informatie over het "powerline" lampje van de tweede adapter? Ik zie in de handleiding van TP-Link het volgende staan "On/Of". The Ethernet port is connected or not connected"

Wat gebeurd er als je de adapter in dezelfde ruimte aansluit op een ander stopcontact?

Verder heb ik deze informatie voor je gevonden:
Q2. How to troubleshoot if there is no Internet connection in my powerline
network?
A1. Make sure all adapters and extenders are on the same electrical circuit.
A2. Make sure the Powerline LEDs light up on all your adapters and extenders. If they do not, pair your adapters
and extenders again.
A3. Make sure all hardware connections are correctly and securely connected.
A4. Check if you have an Internet connection by connecting the computer directly to the modem or router.
A5. Make sure your computer’s IP address is in the same segment as your router’s.


Inmiddels de handelingen opnieuw uit gevoerd. Nu branden op de eerste alle 3 de ledjes en op de tweede allemaal behalve dat "ankertje". Kan nu verbinding maken met TP-Link en kom op internet. Het lijkt nu dat ie werkt !!
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
Goedemorgen gedapali,

Bedankt voor je terugkoppeling en mooi dat het inmiddels werkt
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic