Goerten

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

graag Duitstalige RTL SAT1 in HD

Hallo, wij kijken vaak naar Duitse TV zenders
Hebben  Ziggo digital kabel met CI module en Philips 4K 65 inch TV.
Vooral naar de Duitse RTL en SAT1 naar ook naar de Duitse derde Kanalen (WDR etc).

Nu is het zo dat deze TV kanalen NIET in HD kwaliteit worden door gegeven.

 

  1. Wat is de reden dat deze zenders niet in de normale HD kwaliteit worden doorgegeven?
  2. Wanneer  denkt Ziggo deze zenders  in HD kwaliteit door de geven?

    groeten uit Limburg

GG

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
John77

Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ik zie net dat de Duitse SAT1 nu ook in HD is, top. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Goerten . Welkom hier! 

Ik snap dat je graag de mooiste kwaliteit ontvangt op de zenders die je veel bekijkt. Ik zie in ons zenderoverzicht inderdaad dat deze zenders bij Ziggo niet in HD zijn. 

 

Een reden hiervoor, heb ik helaas niet voor je. Dit is “gewoonweg” wat we momenteel aanbieden. Of -en zo ja, wanneer- dit in de toekomst veranderen gaat, durf ik je ook niet met zekerheid te vertellen helaas. 

 

 

elwinvangestel

Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zou inderdaad een mooie toevoeging zijn. WDR, NDR, RTL en SAT1 in HD. En misschien ook 3SAT en Prosieben erbij? 🙂 

Bettina

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
elwinvangestel wrote:

Zou inderdaad een mooie toevoeging zijn. WDR, NDR, RTL en SAT1 in HD. En misschien ook 3SAT en Prosieben erbij? 🙂 

Mee een, ook de keuze voor 3Sat en Pro7 zou fijn zijn!

rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

Bij KPN is er een Duits pakket als extra zenderpakket. Dit betreft 10 zenders voor € 3,99 per maand. In dit pakket zitten de volgende zenders: 

Vox

NDR HD

Sat1 HD

Tagesschau 24 HD

3Sat HD

Pro Sieben HD

Kika HD

One HD

RTL II

Super RTL

In het Standaard tv pakket van KPN worden RTL en WDR in HD kwaliteit doorgegeven. 

Misschien een optie voor Ziggo om ook eens iets aan het Duitse zenderaanbod te doen. Helaas gebeurt er bij Ziggo helemaal niets wat betreft het opwaarderen van zenders naar HD kwaliteit. 

John77

Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ik zie net dat de Duitse SAT1 nu ook in HD is, top. 

jan_Doedel

Level 9
  • 239Posts
  • 8Oplossingen
  • 47Likes

Het eenvoudigste is gewoon of 1 schotel plaatsen als je wat verder van de grens zit. Of een DVB-C antenne om de duitse digitenne variant te ontvangen. In veel TV's zit al een DVB-c tuner ingebouwd.

Met schotel gewoon heb je gewoon een veelvoud van alles wat Ziggo betaald aanbied tegen hogere kwaliteit voor alleen de installatie kosten. En die kosten zijn bijna Nihil, minder als 2 maanden ziggo abbo kosten.

 

Al de eerder genoemde zenders zijn gewoon FTA (Free To Air) dus gratis en voor niets te ontvangen uit de ether zonder enige kosten.

Uitgelicht topic