e mail op tablet

we hebben een ziggo abonnement met behoud van ons kpn mail adres.

bij de aanschaf van een nieuwe tablet Samsung willen we het mail adres koppelen met de e mail op het tablet maat dat lukt niet.  Al verschillende keren contact gehad met ziggo maar hadden hier geen oplossing voor .

heeft hier iemand een oplossing voor?

Margo P
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
7 Reacties 7

Op het KPN-forum staan berichten over een zgn. email-only abonnement wat 7,50 EUR per maand kost, dit is een methode die schijnbaar door overstappers wordt gebruikt.

 

Is dat ook voor u van toepassing en zo ja, heeft u daar geen schriftelijke instructies van ontvangen?

Bozz
Raadgever
  • 87Reacties
  • 4Oplossingen
  • 50Likes

@Margo P 

In uw andere topic zijn de juiste instellingen reeds genoemd.

https://community.ziggo.nl/t5/Suggesties/Mail-adres-op-tablet/td-p/731381

Ziggo staat hier verder buiten.

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

In dit topic vind je e-mail instellingen

IMAP, SMTP, en overige instellingen

Ben je handig met het instellen van e-mail en heb je alleen de instellingen nodig van onze IMAP-, POP-, of SMTP-server? Hier vind je alle servergegevens en poorten.

Klinkt je dit allemaal iets te technisch? Volg dan ons stappenplan e-mail instellen en we helpen je stap voor stap met inregelen van Ziggo Mail op je computer, smartphone of tablet. Heb je problemen met e-mail? Los het op met onze probleemoplosser e-mail.

 

2913A9A9-5CAC-4B04-A378-8B8FF89E0A43.jpeg

15E4E36B-B610-46DD-8F59-A796CE49AFDE.jpeg

 

 

 

Dave-
Super Expert
Super Expert
  • 13695Reacties
  • 553Oplossingen
  • 2622Likes

Ehmm

@Dave- als er daadwerkelijk sprake is van emailbehoud heeft verwijzen naar de Ziggo instellingen geen nut. Voor het bljven gebruiken van een kpn email adres zal de gebruiker zich tot 

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp moeten wenden of de KPN instellingen  gebruiken.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

De reden dat het niet goed gaat denk ik dat het zit in de poort zoals deze voor Ziggo is ingesteld....

Deze poort zal nu bij SMTP ingesteld staan op poort 25

Dit zou voor KPN poort 587 moeten zijn

Dit geldt alleen voor de uitgaande mail dus
Dus uitgaande mail via:
smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen.

 

Dan zou het gewoon moeten werken

AlexS
Gedreven Liefhebber
  • 129Reacties
  • 1Oplossingen
  • 46Likes

"Deze poort zal nu bij SMTP ingesteld staan op poort 25"

 

Poort 25 is geen automatische Ziggo instelling die door de mailservers wordt gegeven aan een mailprogramma en ook geen advies wat Ziggo geeft op zijn website.

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 
 
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39832Reacties
  • 2224Oplossingen
  • 8230Likes

Is het inmiddels gelukt @Margo P?
Bij een email van een andere provider zoals KPN, moeten de gegevens van de desbetreffende provider ingevuld worden.
Mocht het niet werken, kun je dan een screenshot sturen van de instellingen die je nu hebt. De NAW gegevens mag je dan afschermen. Deze hoeven wij niet in te zien. 

Steven Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 180Reacties
  • 17Oplossingen
  • 29Likes