ronald2301

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

apps

Ik heb een smart tv. Daarop zitten “Samsung apps”. Daaronder o.a. Spotify en Plex b.v. “Dankzij” de Mediabox van Ziggo heb ik nu alleen de apps die Ziggo aanbiedt en daaronder niet o.a. Spotify en Plex. Ik ben er daarmee flink op achteruit gegaan want ik liet de Spotify muziek altijd afspelen op mijn stereo-installatie via de externe speakers van de tv en dat kan dus nu niet meer. Ik heb heel vaak gelezen dat klanten hebben gevraagd om de Spotify-app. “Ziggo kijkt daar naar maar belooft niks.” Dit schiet niet op. Wanneer komt de Spotify app nu eens en dus voor mij graag ook de Plex app en liefst ook de Kodi app.

Met vriendelijke groet

Ronald Weenink

7 Reacties 7
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Als u de Tv ook op het internet aansluit, dan kan u de apps op de tv toch gewoon blijven gebruiken. De Tv dan ook ( weer ) aansluiten op uw stereo-installatie.

Overigens kan het heeeel lang duren voordat gevraagde apps door Ziggo worden gemaakt/vrijgegeven, als dat al ooit wordt gedaan. Persoonlijk zou ik niet op Ziggo wachten, wat dat aan gaat.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

als je de utp kabel van de tv in de next heb gestop kun je er ook een gigabit switch tussen zetten met een utp kabel naar de next andere naar de tv

ronald2301
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
ronald2301 wrote:

Ik heb een smart tv. Daarop zitten “Samsung apps”. Daaronder o.a. Spotify en Plex b.v. “Dankzij” de Mediabox van Ziggo heb ik nu alleen de apps die Ziggo aanbiedt en daaronder niet o.a. Spotify en Plex. Ik ben er daarmee flink op achteruit gegaan want ik liet de Spotify muziek altijd afspelen op mijn stereo-installatie via de externe speakers van de tv en dat kan dus nu niet meer. Ik heb heel vaak gelezen dat klanten hebben gevraagd om de Spotify-app. “Ziggo kijkt daar naar maar belooft niks.” Dit schiet niet op. Wanneer komt de Spotify app nu eens en dus voor mij graag ook de Plex app en liefst ook de Kodi app.

Met vriendelijke groet

Ronald Weenink

Sorry voor de late reactie. Ik heb inmiddels verder gezocht. Het blijkt dat Samsung zelf op mijn tv van 2015 niet meer de Spotify app aanbiedt. Mijn verhaal klopt dus niet. Ik kan de Plex app die Samsung nog steeds aanbiedt op de tv blijven gebruiken als ik de Samsung afstandsbediening gebruik i.p.v. de Ziggo afstandsbediening. Blijft natuurlijk staan dat het jammer is dat Ziggo nog steeds niet de Spotify app (en de Plex en de Kodi app bijvoorbeeld aanbiedt - en gestopt is met het aanbieden van Usenet.) Het aanbod van Ziggo apps is karig.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Er horen geen Apps in een set top box, aan de andere kant het wordt niet voor niks een mediabox genoemd, dat geschreven hebbende de meeste Mediaboxen die ik ken hebben betere functionaliteiten. Zoals DLNA 

Een muziek app zoals Spotify op de Next is vreemd, niet dat de TV dan echt aan moet het maakt het zoeken wel makkelijker. Ik begrijp dan ook niet de keuze voor een radio app, in plaats van de radiokanalen zoals bijvoorbeeld op de HUMAX vanaf 801.

ronald2301
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik begrijp de reactie van RoWi niet helemaal. Mijn punt is dat ik de tv speakers heb gekoppeld aan mijn stereo-installatie. Daardoor heb ik een betere (tv) geluidskwaliteit dan met in de tv ingebouwde speakers. Spotify staat op mijn smartphone, tablet, laptop en desktop, Wil ik in de huiskamer een goed geluid hebben van mijn Spotify, dus over de speakers bij de versterker, dan is de Spototify app nodig. Die zat maar zit inmiddels niet meer op mijn Samsung tv van 2015 en dus zou het handig zijn als hij tussen de apps van de Mediabox zit. (Ook mijn oude versterker werkt niet met Spotify ).  Daar is op de Community ook heel vaak om gevraagd. Casten met de Chromecast werkt niet echt lekker.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @ronald2301 en welkom op de Community,

Goed dat je via dit forum contact met ons opneemt. Ik begrijp uit je bericht dat jij geen geluid meer hoort op het moment dat je de Apps op je Samsung Smart TV gebruikt sinds je de Ziggo Mediabox Next gebruikt. 
Vermoedelijk ontstaat hier de verwarring. Het klopt dat je op de Ziggo Mediabox Next niet beschikt over o.a. de Spotify app, dat neemt alleen niet weg dat je naast de apps op de Next ook nog gewoon de app op je Smart TV kunt
blijven gebruiken. Hiervoor zul je het App menu op je Samsung Smart TV moeten openen. Raadpleeg hiervoor de handleiding vna je TV.  Zorg er daarnaast voor dat je Smart TV d.m.v. een optische kabel verbonden is met je stereo-installatie. 

Als je de TV op deze manier aansluit op je stereo installatie, dan moet het gewoon lukken om weer van Spotify te kunnen genieten. Het kan zijn dat je in de Geavanceerde audio instellingen van je Smart TV het geluid van TV-Speakers dient aan te passen naar
Optical-out/Optisch Uit.  Laat onder dit topic maar weten of het gelukt is. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Paul Ziggo het probleem is dat zoals vaker met Smart TV's app op den duur verdwijnen deze. Je tip is goed, dat werkt niet als de app er niet meer is.

Ik begrijp @ronald2301  dus helemaal dat het handig is als de spotify app op de Next komt, dat is goedkoper dan een nieuwe TV waar de app wel op staat, of een nieuwe av installatie die spotify ondersteunt.

 

Mijn reactie is een uit geschreven persoonlijke gedachte, ik ben van mening dat de kastjes puur TV gericht moeten blijven de basis van Ziggo en niet allerlei extra poespas.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic