jvdmoolen

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

agenda delen

L.S.,

in mijn ziggo-webmail account houd ik mijn werk- en privéagenda bij (account hangt onder hoofdaccount in ziggo) op windows pc gebruiken we thunderbird v mozilla tot een paar weken terug werkte de agenda in thunderbird er was een 'communicatiestoring' na reset werkte andere (web)applicaties weer goed, maar agenda is gestopt met synchroniseren en niet weer doorgegaan agenda verwijderd in thunderbird en in mijn ziggo-webmail url caldav gekopieerd aangegeven lijst en url-bezitters mogen gebruiken nieuwe agenda aangemaakt, mijn ziggomail en ww en juiste url ingevuld wel een nieuwe lege agenda in hoofdaccount maar nix van webmail agenda ook niet na kiezen voor synchroniseren WEL een gevarendriehoekje met !(uitroepteken erin) naast die nieuw agendanaam het lukt me niet te vinden wat dat betekent heeft iemand een tip voor mij? groet elly

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jvdmoolen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

aan allen die een poging hebben gewaagd: hartelijk dank!

het lijkt weer te werken ook al heb ik geen andere gegevens ingevuld…

maar nog een paar keer opnieuw in mozilla thunderbird een nieuwe agenda aangemaakt…

👍👋

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24750Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8073Likes

@jvdmoolen 

Kan zijn dat van Firefox Thunderbird de Cal.dav of zo iets niet goed, misschien even back up maken en nog een keer uploaden, of kijk even of er bij Mozilla Thuderbird een update is.

Misschien kan eventueel @Bert nog helpen, als het onder het hoofd account valt, kan je ook nog via de Webmail maar, hopelijk weet hij hier meer van. Dit is een optie die ik kan proberen, anders hoor je het van hem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78695Posts
  • 5317Oplossingen
  • 23502Likes

Helaas geen idee wat betreft Caldav en Mozilla.

Hopelijk komt er snel iemand langs om je op weg te helpen.

jvdmoolen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

dank voor jullie reacties Dave en Bert!

maar ik kom hier helaas niet verder mee

gelukkig is mijn agenda in ziggo-webmail (***@ziggo.nl) oké, hangt onder hoofdaccount van***

maar t lukt niet om deze in mozilla thunderbird in beeld te krijgen eerder is t me gelukt

hopelijk leest iemand dit, die ervaring heeft met webmail van ziggo (op allerleid devices) in combinatie met mozilla thunderbird op een windows pc

groet elly y bogerman

**Bericht aangepast door moderator**

Cool1946

Level 12
  • 688Posts
  • 17Oplossingen
  • 318Likes

Haal even je e mail adres uit deze reactie.  Dit voorkomt een hoop spam.

Dit vond ik voor je:

Ziggo Webmail in Thunderbird Instellen: Een Stap-voor-Stap Handleiding

Wil je jouw Ziggo e-mail ook in Thunderbird gebruiken? Dat is een uitstekende keuze! Zo heb je al je e-mail op één plek en kun je gebruik maken van de handige functies van Thunderbird. Hieronder leggen we je stap voor stap uit hoe je jouw Ziggo webmail kunt instellen in Thunderbird.

Benodigde informatie:

• Je volledige Ziggo e-mailadres:
  • Je Ziggo e-mailwachtwoord

Stappenplan:

1. Open Thunderbird: Start het programma op je computer.

2. Nieuw account toevoegen:

• Klik op het menu 'Extra' (of 'Tools' in het Engels).
    • Selecteer 'Accountinstellingen'.
    • Klik op de knop 'E-mailaccount toevoegen'.
  3. Vul je gegevens in:

• Je naam: Vul hier je naam in zoals je deze in e-mails wilt zien staan.
    • Je e-mailadres: Typ hier je volledige Ziggo e-mailadres in.
    • Wachtwoord: Voer je Ziggo e-mailwachtwoord in.
    • Wachtwoord opnieuw: Bevestig je wachtwoord.
  4. Kies voor IMAP:

• Thunderbird zal automatisch proberen de juiste instellingen te vinden. Als dit niet lukt, kies dan zelf voor IMAP. IMAP zorgt ervoor dat je e-mail op alle apparaten gesynchroniseerd blijft.
  5. Controleer de instellingen:

• Inkomende server: pop.ziggo.nl
    • Poort voor inkomende server: 995
    • Versleuteling: SSL/TLS
    • Authenticatie: Normaal wachtwoord
    • Gebruikersnaam: Je volledige e-mailadres
    • Wachtwoord: Je Ziggo e-mailwachwoord
    • Uitgaande server: smtp.ziggo.nl
    • Poort voor uitgaande server: 587
    • Versleuteling: STARTTLS
    • Authenticatie: Normaal wachtwoord
    • Gebruikersnaam: Je volledige e-mailadres
    • Wachtwoord: Je Ziggo e-mailwachwoord

Let op: De exacte instellingen kunnen soms iets afwijken. Raadpleeg bij twijfel de klantenservice van Ziggo.

6. Voltooi de setup:

• Klik op 'Verder gaan' om de instellingen te testen.
    • Als alles goed is gegaan, zie je je e-mail binnenkomen in Thunderbird.

Mogelijke problemen en oplossingen:

• Problemen met de server: Als je problemen ondervindt met het verbinden met de server, kan er tijdelijk iets mis zijn met de Ziggo mailservers. Probeer het later nog eens.
  • Dubbele mappen: Thunderbird kan soms dubbele mappen aanmaken. Je kunt deze handmatig verwijderen.

Met deze stappen zou je jouw Ziggo e-mail zonder problemen in Thunderbird moeten kunnen gebruiken.

jvdmoolen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

ha Cool1946,

dank voor je reactie

mijn ziggowebmail werkt goed onder mozilla thunderbird en is ook blijven werken

na een çommunicatiestoring' en een reset van eea zijn de meeste applicaties weer gaan werken

alleen mijn AGENDA niet, ook opnieuw gemaakt blijft die leeg (gelukkig in mijn ziggowebmail nog steeds goed)

als ik mijn agenda opnieuw maak heb ik een driehoekje met uitroepteken erin en ik kan niet vinden wat dat betekent...

groet elly

jvdmoolen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

dank voor aanpassing moderator!

jvdmoolen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

aan allen die een poging hebben gewaagd: hartelijk dank!

het lijkt weer te werken ook al heb ik geen andere gegevens ingevuld…

maar nog een paar keer opnieuw in mozilla thunderbird een nieuwe agenda aangemaakt…

👍👋