Båren

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo verdeelkast buiten laten beschilderen

Ik weet niet of ik hiervoor in de goede groep zit. Maar ik leg het toch voor.
In mijn straat staat een grote grijze Ziggo kast die wij als bewoners van die straat graag door een kunstenaar willen laten pimpen met een mooi schilderwerk. Ik weet alleen niet waar ik daarvoor moet zijn. Welke afdeling van Ziggo kan hier toestemming voor verlenen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Ik heb ook goed nieuws Båren. Wij vinden het geen probleem als onze kasten verfraaid worden, leuk zelfs!

Daarbij stellen we wel een aantal voorwaarden:
...


Edit 24-10: Ik moet mijn eerdere antwoord herroepen na feedback van interne partijen.

Onze kasten zijn bekleed met een speciale coating die ervoor zorgt dat de temperatuur nog beter te controleren is. Deze werking zou tenietgedaan worden door er overheen te schilderen.

Helaas (uit kunstzinnig en esthetisch oogpunt) geven wij dus geen toestemming voor het overschilderen van onze wijkkasten.
Gelukkig (uit praktisch oogpunt) ervaren onze klanten hierdoor minder storingen op warme dagen.

Bekijk in context

35 Reacties 35
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Wij als medeklant kunnen hier helaas niets mee, maar wellicht kan een van de moderators zoals Ronald Ziggo, welke ik er bij deze bij roep, je wat helderheid verschaffen. Even afwachten dus. Maar hij weet wel waar je dit moet aankaarten. Maar of het mag? Afwachten...

Succes in ieder geval.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Wat een super leuk idee! Bij mij in de stad zie ik ook verschillende kasten die beschilderd zijn, ze knappen er echt enorm van op 🙂
Maar of dat in overleg is gegaan, weet ik niet. Ik woonde toen hier nog niet :grin:

In ieder geval hartstikke goed dat je het hier even vraagt, het is zoals Willem-A zegt even wachten op een moderator.
Ik hoop op een positief resultaat voor je 🙂
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Pas op. Het idee lijkt leuk en onschuldig, maar als een "kunstenaar" of architect een object eenmaal onderhanden heeft genomen, dan verkrijgt deze "allerlei rechten". In de praktijk komt het erop neer dat Ziggo geen zeggenschap meer heeft over de kast en dat de "rechthebbende" Ziggo daarna kan / zal chanteren, zodat er nog meer munt uit geslagen kan worden.
Verwijderd account
Niet van toepassing
De kast is ook iemand anders zijn eigendom, waar je niet ongevraagd aan mag komen.
Hoe zou je het vinden als jouw buurman ineens ongevraagd je garagedeur gaat beschilderen met een kunstwerk?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
N.N.
Daarom vraagt TS ook in zijn eerste bericht: "Welke afdeling van Ziggo kan hier toestemming voor verlenen."
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Wat er ook beslist wordt hier een leuke link: https://community.ziggo.nl/blogs-179/de-monteurs-maken-het-mee-17966
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Båren, wat een tof idee! Ik ga zeker even voor je informeren binnen onze organisatie, want ik heb geen idee of hier ook praktische bezwaren tegen zijn.
Ik kan me bijvoorbeeld indenken dat een hele donkere beschildering ervoor zorgt dat de temperatuur in de kast op warme dagen nog verder oploopt met uitval tot gevolg.

Hier kom ik zeker op terug.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Mark Ziggo
Misschien kan de kunstenaar er ook een ventilator bij schilderen :grin: :grin:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:
N.N.
Daarom vraagt TS ook in zijn eerste bericht: "Welke afdeling van Ziggo kan hier toestemming voor verlenen."


Ja, precies. Er word keurig om gevraagd, dus ik snap niet helemaal de reactie van NN in deze. Niemand doet immers zomaar wat?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nick999 wrote:
Mark Ziggo
Misschien kan de kunstenaar er ook een ventilator bij schilderen :grin: :grin:


Of een raam erin schilderen... Moet dan wel open kunnen natuurlijk. Maar dat zal vast lukken. Het zijn tenslotte niet voor niets kunstenaars... :grin: Hier in het dorp zijn inmiddels alle kastjes van Ziggo weg. Hans Klok gaf hier laatst een optreden en heeft ze allemaal laten verdwijnen. Ook best gaaf hoor! :wink:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
DennyW wrote:
Pas op. Het idee lijkt leuk en onschuldig, maar als een "kunstenaar" of architect een object eenmaal onderhanden heeft genomen, dan verkrijgt deze "allerlei rechten". In de praktijk komt het erop neer dat Ziggo geen zeggenschap meer heeft over de kast en dat de "rechthebbende" Ziggo daarna kan / zal chanteren, zodat er nog meer munt uit geslagen kan worden.


Bellen we toch gewoon de kunstenaar bij storingen! Is dat ook weer opgelost. Heeft nog een voordeel: Ziggo kan dan goedkoper werken en de prijzen kunnen omlaag. 2 vliegen in 1 klap. Een prachtig beschilderd kastje tegen lagere kosten. Wie wel dat nou niet?

:relaxed:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
O, ik hoef natuurlijk helemaal niet meer te bellen, want hier zijn ze weg... Is nog goedkoper. Al zie ik hier soms nog wel monteurs van Ziggo sleutelen aan iets wat er niet is ... ?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ach bij ziggo is het ook vaak 'KUNST' en vlieg (weg) werk:blush:
Båren
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
N.N. wrote:
De kast is ook iemand anders zijn eigendom, waar je niet ongevraagd aan mag komen.
Hoe zou je het vinden als jouw buurman ineens ongevraagd je garagedeur gaat beschilderen met een kunstwerk?

Beste N.N.
In de tekst staat niets over ongevraagd.
Båren
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Willem-A wrote:
DennyW wrote:
Pas op. Het idee lijkt leuk en onschuldig, maar als een "kunstenaar" of architect een object eenmaal onderhanden heeft genomen, dan verkrijgt deze "allerlei rechten". In de praktijk komt het erop neer dat Ziggo geen zeggenschap meer heeft over de kast en dat de "rechthebbende" Ziggo daarna kan / zal chanteren, zodat er nog meer munt uit geslagen kan worden.


Bellen we toch gewoon de kunstenaar bij storingen! Is dat ook weer opgelost. Heeft nog een voordeel: Ziggo kan dan goedkoper werken en de prijzen kunnen omlaag. 2 vliegen in 1 klap. Een prachtig beschilderd kastje tegen lagere kosten. Wie wel dat nou niet?

:relaxed:

Het is geen project wat de kunstenaar geld oplevert, hier in de stad zijn al vele kasten verfraaid,met een mooi beschildering en dan heb ik het niet alleen over Ziggo kasten. Wat.mijn vraag is waar kan ik terecht om antwoord te krijgen wie er toestemming voor het idee kan verlenen bij Ziggo. Ik zou heel blij zijn als er positief op wordt gereageerd
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Båren wrote:
Willem-A wrote:
DennyW wrote:
Pas op. Het idee lijkt leuk en onschuldig, maar als een "kunstenaar" of architect een object eenmaal onderhanden heeft genomen, dan verkrijgt deze "allerlei rechten". In de praktijk komt het erop neer dat Ziggo geen zeggenschap meer heeft over de kast en dat de "rechthebbende" Ziggo daarna kan / zal chanteren, zodat er nog meer munt uit geslagen kan worden.


Bellen we toch gewoon de kunstenaar bij storingen! Is dat ook weer opgelost. Heeft nog een voordeel: Ziggo kan dan goedkoper werken en de prijzen kunnen omlaag. 2 vliegen in 1 klap. Een prachtig beschilderd kastje tegen lagere kosten. Wie wel dat nou niet?

:relaxed:

Het is geen project wat de kunstenaar geld oplevert, hier in de stad zijn al vele kasten verfraaid,met een mooi beschildering en dan heb ik het niet alleen over Ziggo kasten. Wat.mijn vraag is waar kan ik terecht om antwoord te krijgen wie er toestemming voor het idee kan verlenen bij Ziggo. Ik zou heel blij zijn als er positief op wordt gereageerd


Wellicht vind Ziggo het prima. Dat word vast nog wel verteld door een van de moderators. Ik hop op een positief antwoord. Want als men het netjes doet, staat het natuurlijk beter als die grauwe grijze kasten (sorry Ziggo... :grin:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Overigens zie ik net dat de vraag op 'beantwoord' staat, maar dat is deze natuurlijk nog niet. Het is dus raadzaam pas iets op beantwoord te zetten als dat ook daadwerkelijk is gebeurd. Want het komt voor dat men topics welke beantwoord overslaat, terwijl er eigenlijk nog vragen zijn en het genoemde issue/de genoemde vraag, nog niet is opgelost, en dat is niet altijd handig.
Båren
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Mark Ziggo wrote:
Hi Båren, wat een tof idee! Ik ga zeker even voor je informeren binnen onze organisatie, want ik heb geen idee of hier ook praktische bezwaren tegen zijn.
Ik kan me bijvoorbeeld indenken dat een hele donkere beschildering ervoor zorgt dat de temperatuur in de kast op warme dagen nog verder oploopt met uitval tot gevolg.

Hier kom ik zeker op terug.

Beste Mark,
In de wijk waar ik woon zijn al diverse grauw grijze kasten heel mooi gemaakt met schilderingen die betrekking hebben op de wijk.
Als bewoners (ik vertegenwoordig de bewoners) van de straat ,willen wij ook graag een beschildering van de kast. Ook het wijk comité vind het een goed en leuk idee. Nu nog wachten op een hopelijk positief bericht van Ziggo.
Gr. Båren
Båren
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
robbo wrote:
Wat er ook beslist wordt hier een leuke link: https://community.ziggo.nl/blogs-179/de-monteurs-maken-het-mee-17966


@Robbo Thnx, wat een leuke kasten zitten erbij. Behalve die met dat ongedierte en die demolition kast pff.
Dus landelijk zijn er best wel Ziggo kasten gepimpt.
Mark Ziggo
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic