Lennartvs

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo straatkast weer omver gereden

4CB63B9D-5058-4C96-9C6A-464DBA067ADA.jpeg

Het is ondertussen al de 3e keer dat een van onze gasten die kast omver heeft gereden. En niet omdat ze onbenullig waren maar omdat deze kast destijds echt door een beunhaas midden op onze oprit is geplaatst. 

die kast stond er al voor wij hier gingen wonen maar is het niet tijd dat die gewoon 2m naar rechts wordt geplaatst ipv hem elke keer te repareren. Zoals je ziet staat die gigantisch in de weg. 

en nee ik ga niet zelf 250 euro per meter betalen om hem te verplaatsen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Het is als volgt, de eigenaar van de grond moet de aanvraag indienen om een kast te verplaatsen, want die krijgt een mogelijke rekening.

Als het gemeentegrond is, dan moet de gemeente de aanvraag doen.

Als de kast naar gemeentegrond gaat, dan moet de gemeente een vergunning afgeven om de kast daar te plaatsen.

 

Maar je kunt het proberen en zien wat er gebeurt, je krijgt vanzelf een offerte die 0 kan zijn of enkele honderden tot duizenden euro's of je krijgt bericht dat het via een andere weg moet worden aangevraagd, omdat de grond niet van jezelf is of Ziggo regelt het verder zelf.

De aanvraag loopt via hier: Mijnaansluiting.nl - Nuts aansluitingen aanvragen

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Voor een duidelijk antwoord mogelijk is.

 

Is de woning je eigendom?

Staat de kast op je eigen grond?

Zo ja, staat de kast in je koopcontract?

Lennartvs
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja de woning is onze eigendom,

onze grond, lastig. Dan zou het kadaster langs moeten komen om palen te slaan. Dan heeft namelijk de hele straat een gedeelte eigen gemaakt. 

en of het in het koop contract staat moet ik controleren. 

Lennartvs
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ambulance heeft hem al omgereden, ik zelf een keer en afgelopen week de visite die langs kwam. 

En dat in 2 jaar tijd. En toen we hier kwamen wonen zag die er al uit alsof die vaker omver was gereden. 

hoe vaak moet die omver worden gereden voordat jullie beseffen dat die gewoon niet op de juiste plek staat? 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Het is als volgt, de eigenaar van de grond moet de aanvraag indienen om een kast te verplaatsen, want die krijgt een mogelijke rekening.

Als het gemeentegrond is, dan moet de gemeente de aanvraag doen.

Als de kast naar gemeentegrond gaat, dan moet de gemeente een vergunning afgeven om de kast daar te plaatsen.

 

Maar je kunt het proberen en zien wat er gebeurt, je krijgt vanzelf een offerte die 0 kan zijn of enkele honderden tot duizenden euro's of je krijgt bericht dat het via een andere weg moet worden aangevraagd, omdat de grond niet van jezelf is of Ziggo regelt het verder zelf.

De aanvraag loopt via hier: Mijnaansluiting.nl - Nuts aansluitingen aanvragen

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

Zelf aanvragen zou ik nooit doen.....

Je weet niet welke kosten je kunt krijgen.

Dit is een ziggo probleem gewoon melden en  niks meer.

Vandaag hersteld morgen weer melden dat het stuk is.

laat ziggo het maar met de gemeente uitzoeken...nooit tussen gaan zitten.

 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 74Oplossingen
  • 446Likes

Inderdaad, als hij 10x omver wordt gereden gaan ze vanzelf iets doen. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Waar je niet aan voorbij moet gaan is het volgende.

Destijds voor de aanleg van de kabelnetten werd er een  projectie gemaakt en werden de beoogde kastplaatsen vooraf door een medewerker van de kabelexploitant en met een ambtenaar van de gemeente geschouwd en in gezamenlijk overleg werd dan de kastplaats aangewezen vastgesteld en dit was 99.9 % zeker altijd op het terrein van de gemeente en niet op eigen grond. 

Was het wel zo , en dan kon het echt niet anders werd dat kadastraal vastgelegd.

 

Die kast kan daar mogelijk al ruim 40 jaar + staan en de oprit kan mogelijk door eerdere bewoners aangepast zijn.

Dat die nu niet handig staat is duidelijk maar moet Ziggo voor de kosten opdraaien als het zo is gegaan als ik omschrijf ? ik heb zo iets van nee , maar tja wie ben ik.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Natuurlijk staat de kast daar nu niet handig, maar zo ( midden op het pad ) heeft de kast natuurlijk niet altijd gestaan. 

Dat deze verplaatst moet worden, dat lijkt me logisch, maar wie dat gaat betalen is de grote vraag.

 

Ondertussen zou het mij niet verbazen, dat Ziggo aangifte gaat doen van deze schade's. Het is blijkbaar bekend, wie dat gedaan heeft en dus zijn die ook aansprakelijk te stellen. Als Ziggo de herstelkosten dus kan verhalen op die bedrijven/personen, geeft dat misschien weer een heel ander inzicht.

 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Dat is inderdaad niet een heel handige plek zeg 😮 natuurlijk heb ik direct melding gemaakt van de defecte kast. Een monteur komt de kast weer in orde maken! 

Ik wil je graag hetzelfde advies als @Bert geven. Vraag het verplaatsen aan via mijnaansluiting.nl! Er komt dan een offerte, of niet. Dat hangt van verschillende factoren af. Maar is zeker de moeite waard, uiteindelijk ben jezelf natuurlijk degene die wel of niet akkoord gaat met het verplaatsen en of de eventuele offerte.
Laat je ons even weten wat er precies door mijnaansluiting.nl wordt aangegeven? 🙂 

Lennartvs
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

We hebben ondertussen een aanvraag gedaan op jullie advies. Ik ben benieuwd, Ik hoop dat ze kunnen inzien dat hij daar wel heen onhandig staat. Helemaal omdat het is opgelost door hem met 1,5/2meter naar rechts te verplaatsen. 

een paar 100 euro hebben we er nog wel een keer voor over maar het leven is tegenwoordig al duur genoeg dus een paar 1000 is het niet waard 😅

 

bedankt voor het advies

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Heel verstandig! Ik ben benieuwd wat je als respons krijgt! 🙂 

Uitgelicht topic