Ziggo digitale radio storing

De Ziggo digitale radiozenders 811 Arrow Classic Rock; 812 Sublime; 813Slam!, 814 classicnl en 815 BNRnieuwsradio komen niet of met veel storing door (haperingen)!

tono1
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
9 Reacties 9

Steefb
Expert
Expert
  • 7672Reacties
  • 1335Oplossingen
  • 2130Likes

Hi @tono1! Welkom hier op de Community allereerst 🙂 Sorry nog voor mijn late reactie. Het is erg druk en helaas lopen we nogal wat topics achter..

Ik begrijp dat je op enkele digitale radiozenders problemen ervaart en dat er veel storing is of haperingen zijn. Dat is niet fijn en zorgt natuurlijk niet voor luisterplezier. Storend geluid komt vaak voort uit het signaal wat niet optimaal is en dit kan door slechte of verouderde bekabeling komen zoals @Steefb al aangaf.

Hoe staat het er momenteel voor? Heb je nog zaken uitgeprobeerd de afgelopen week? Zo niet, kun je je aansluitingen in beeld brengen met foto's thuis zodat we met je mee kunnen kijken? Mogelijk zien we direct de oorzaak. Een oplossing is dan dichtbij!

Erik S Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 811Reacties
  • 92Oplossingen
  • 119Likes

Ik heb op de versterker enkele stekkers verwisseld. Hiermee is het probleem opgelost. Het lag uiteindelijk toch aan de bekabeling. Dank voor de reacties. 

tono1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Haperingen in Ziggo digitale radio zender Sublime treden weer op ondanks installeren Hirschman CATV versterker met Hirschman aansluitset

tono1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond!

Na een positief bericht, helaas een minder goede update! 
Waren deze haperingen iets eenmaligs of ging het dit weekend toch weer niet goed?

Deel dan dan gerust een foto in dit topic hoe alles is aangesloten.
Wie weet krijg je vanuit daar een gouden tip 🙂

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1429Reacties
  • 235Oplossingen
  • 221Likes

Ik heb het vermoeden dat de aansluiting van het modem op de Hirschman versterker de boosdoener is. Gisteren (inderdaad weer op zondag) wat met de aansluitingen gewisseld en tot mijn verbazing waren de haperingen weer verdwenen. Ook vandaag (maandag) geen haperingen.

Is het goed om een splitter op het AOP te zetten (verdeling naar versterker en modem)? Zo ja, welke splitter wordt aanbevolen?

tono1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Top dat je hier achter bent gekomen. De beste manier van aansluiten is inderdaad een splitter op het AOP waarna 1 kabel naar het modem gaat en de ander naar de signaalversterker. 

Als je je postcode en huisnummer toevoegt aan je profiel (alleen moderators kunnen dit zien) en hier een bericht stuurt zodra dit is gebeurt dan stuur ik je kosteloos een nieuwe splitter toe 🙂 

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

Postcode en huisnummer zijn toegevoegd

tono1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Top! Thanks voor je snelle reactie. De splitter komt jouw kant op en we zien graag een update verschijnen als je dit een poosje hebt kunnen testen. Fijn weekend voor nu!

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes