tono1

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo digitale radio storing

De Ziggo digitale radiozenders 811 Arrow Classic Rock; 812 Sublime; 813Slam!, 814 classicnl en 815 BNRnieuwsradio komen niet of met veel storing door (haperingen)!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tono1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Monteur is geweest. Heeft AOP vervangen. Hierna mail ontvangen waarin staat dat de kosten €55 bij de volgende Ziggo factuur erbij worden geteld. Monteur gaf aan dat hij via service verzoek is ingepland ipv storing, vandaar de kosten. Aangezien AOP is vervangen ga ik ervan uit dat er geen kosten worden doorberekend. Verder lijkt de storing op de Sublime radiozender nu opgelost! 

Bekijk in context

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ontzettend fijn dat de problemen nu zijn opgelost, dat is hoe we het graag lezen, @tono1! Dankjewel voor je terugkoppeling hier.

 

Wat betreft de monteurskosten zie ik dat er inderdaad een bon is aangemaakt. Die kosten heb ik direct voor je vergoed, zodat er geen kosten in rekening gebracht worden. 

Heb je hier verder nog vragen over, stel ze dan gerust. 

 

Ik wens je verder een hele fijne dag en weer veel luisterplezier ;-).

Bekijk in context

29 Reacties 29
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @tono1! Welkom hier op de Community allereerst 🙂 Sorry nog voor mijn late reactie. Het is erg druk en helaas lopen we nogal wat topics achter..

 

Ik begrijp dat je op enkele digitale radiozenders problemen ervaart en dat er veel storing is of haperingen zijn. Dat is niet fijn en zorgt natuurlijk niet voor luisterplezier. Storend geluid komt vaak voort uit het signaal wat niet optimaal is en dit kan door slechte of verouderde bekabeling komen zoals @Steefb al aangaf.

 

Hoe staat het er momenteel voor? Heb je nog zaken uitgeprobeerd de afgelopen week? Zo niet, kun je je aansluitingen in beeld brengen met foto's thuis zodat we met je mee kunnen kijken? Mogelijk zien we direct de oorzaak. Een oplossing is dan dichtbij!

tono1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb op de versterker enkele stekkers verwisseld. Hiermee is het probleem opgelost. Het lag uiteindelijk toch aan de bekabeling. Dank voor de reacties. 

 

tono1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Haperingen in Ziggo digitale radio zender Sublime treden weer op ondanks installeren Hirschman CATV versterker met Hirschman aansluitset

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedenavond!

Na een positief bericht, helaas een minder goede update! 
Waren deze haperingen iets eenmaligs of ging het dit weekend toch weer niet goed?

Deel dan dan gerust een foto in dit topic hoe alles is aangesloten.
Wie weet krijg je vanuit daar een gouden tip 🙂

tono1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het vermoeden dat de aansluiting van het modem op de Hirschman versterker de boosdoener is. Gisteren (inderdaad weer op zondag) wat met de aansluitingen gewisseld en tot mijn verbazing waren de haperingen weer verdwenen. Ook vandaag (maandag) geen haperingen.

Is het goed om een splitter op het AOP te zetten (verdeling naar versterker en modem)? Zo ja, welke splitter wordt aanbevolen?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Top dat je hier achter bent gekomen. De beste manier van aansluiten is inderdaad een splitter op het AOP waarna 1 kabel naar het modem gaat en de ander naar de signaalversterker. 

Als je je postcode en huisnummer toevoegt aan je profiel (alleen moderators kunnen dit zien) en hier een bericht stuurt zodra dit is gebeurt dan stuur ik je kosteloos een nieuwe splitter toe 🙂 

tono1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Postcode en huisnummer zijn toegevoegd

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Top! Thanks voor je snelle reactie. De splitter komt jouw kant op en we zien graag een update verschijnen als je dit een poosje hebt kunnen testen. Fijn weekend voor nu!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hoe staat het ervoor, @tono1? 🙂 

tono1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Splitter geplaatst op AOP, maar helaas geen verbetering. Daarna cai-kabel vanaf Humax rechtstreeks in AOP. Ook geen verbetering. Radio Sublime komt wel door maar er treden plotseling random kleine haperingen op.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Helaas :-(. Dan gaat er toch nog iets niet goed. Zou je eens een foto kunnen plaatsen van het AOP? Dan kijken we even met je mee. 

tono1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

20210302_153318.jpg

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Top! Het AOP ziet er goed uit, @tono1
Nog even voor de zekerheid. Tijdens de test met de Humax rechtstreeks op het AOP. De kabel hiertussen was deze ook al eens vervangen, zodat dit uitgesloten is al mogelijke oorzaak? 

tono1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het is een nieuwe Hirschman cai kabel

20210303_170950.jpg

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Nieuw al in de zin van echt nieuw? Hoelang maak je gebruik van deze kabel?
En heb je toevallig een andere kabel waarmee je de kabel kan uitsluiten als oorzaak?

tono1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

NIEUW in de zin van vorige week gekocht!!

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@tono1 Dat is inderdaad hagelnieuw. Heb je de connectoren er zelf op gemonteerd? Hoe zien deze eruit? Nog altijd uitsluitend problemen op de eerder genoemde radiozenders? En digitale tv werkt probleemloos?

tono1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Connectoren waren al voorgemonteerd op de coax kabel! 

Altijd nog haperingen via digitale kabel bij Sublime. Via FM analoog of via streamen geen haperingen. 

Digitale tv zenders 

Uitgelicht topic