Errup

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ziggo Widget om via je smartphone de mediabox te bedienen

Ik vroeg me af hoe de (door)ontwikkeling van de Ziggo Go app tot stand komt.

Het lijkt mij bijvoorbeeld fijn dat de Ziggo Go app een widget krijgt die niet gericht is op populaire programma’s, maar op het zappen via smart phone. Is hier al eens over nagedacht?
19 Reacties 19
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Errup, welkom op onze Community.

Leuk dat je met ons meedenkt! Als ik het goed begrijp wil je een widget op je smartphone waarmee je vanaf je 'homescreen' meteen je mediabox kan bedienen. Ik ben benieuwd of anderen leden ook zitten te springen om dit idee 🙂
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Nou, dat is anders best een heel goed idee!
Dat je je beste zenders als buttons op je scherm van je iPad hebt en dan via die manier kan bedienen. TOP zeg, nog nooit over na zitten denken maar best een goed idee.
Dixan

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mijn moeder van 84 begrijpt niet goed hoe ze On Demand of apps als Netflix moet gebruiken. Ik zou het fijn vinden als ik dat voor haar op afstand kan instellen. Ze zegt met regelmaat dat er niks op TV is en heb al diverse pogingen ondernomen om haar de functies van de mediabox uit te leggen. Het past ook best goed in de gedachte dat ouderen langer zelfstandig blijven, maar niet met moderne apparatuur om kunnen gaan.
Dus, ja, een goed idee.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Hier kan je zekers mensen voor porren vooral ouderen is het ideaal. Maar voor mij ook 1 druk op de knop scheeld weer 10 handelingen in de app of met de afstandsbediening. Ja super idee
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Hier kan je zekers mensen voor porren vooral ouderen is het ideaal. Maar voor mij ook 1 druk op de knop scheelt weer 10 handelingen in de app of met de afstandsbediening. Ja super idee
M4RTIJN

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is er al update over antwoord op bovenstaande openstaande vraag? Gewenste functie als je een afstandsbediening kwijt bent ;(

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @M4RTIJN op dit moment zijn er geen plannen om dit te gaan realiseren. Dit topic blijft natuurlijk open staan om meer reacties van geïnteresseerden te verzamelen.

FGMP

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Absoluut goed idee!!

Boeddha1983

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hey allemaal,

 

Lijkt mij een super idee. Via de go app of andere app je mediabox bedienen. Veel makkelijker!! Ik zeg doen!!

theunerob

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja doen!! Zit er al een mooie poos op te wachten. Morgen klaar???

Rene Koch

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dixan wrote:

Een ziggo versie van myTiFi zou erg handig zijn. Mijn schoonmoeder is rechts zijdig verlamd en kan maar moeilijk de Ziggo afstandsbediening bedienen. Te veel knopjes en bijvoorbeeld naar zender 12 is een probleem omdat je binnen bepaalde tijd 1-2 moet in typen doe dat maar eens met 1 hand. 
 

 

Rene Koch

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Anne H Ziggo wrote:

Hallo @M4RTIJN op dit moment zijn er geen plannen om dit te gaan realiseren. Dit topic blijft natuurlijk open staan om meer reacties van geïnteresseerden te verzamelen.

MyTiFI app voor de ziggo box zou ideaal zijn om de bediening eenvoudiger te maken. 

Rob.o

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Door mijn verlamming kan ik de afstandsbediening van de next niet gebruiken. Wel kan ik mijn telefoon bedienen. Dus wanneer de telefoon gebruikt kan worden als afstandsbediening voor de next, vergroot dit mijn zelfstandigheid.

In afwachting,

Rob

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Rob.o Heeft je telefoon een infra rood zender?

Ik heb ooit wel eens een telefoon gehad met een infra rood zender en dat was inderdaad heel handig.

piet.welles

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ging me na jaren weer eens verdiepen in de instellingen van de Mediabox. De bediening van functies via de afstandbediening vergeleken met de huidige manier van instellingen beheer via Apps op je telefoon is huge. De menu's op een smartphone zijn zoveel meer intuïtief. Daarom sta ik helemaal achter bovenstaand voorstel om de Mediabox te kunnen bedienen / in te stellen via de een smartphone App.

hermanjdebeer

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prima idee, had verwacht dat er al zo iets was…..kan wel mijn Bravia tv en Apple TV met een App besturen maar de Mediabox niet! 
Maken zou ik zeggen! 
Suc6!

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

Geweldig idee, gelijk maken zou ik zeggen. 

tictac

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Super idee. Helemaal van deze tijd.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Waarom reageren mensen op een 4 jaar oud topic? Deze functie is inmiddels ingebakken voor de XL, Next en Next Mini 🙂

Uitgelicht topic