vincentkoevoets

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo Go gedownload item afspelen gaat toch via internet als er verbinding is.

Ik heb een gek probleem bij Ziggo Go downloads. Ik kan prima films en series downloaden, geen probleem. Als ik dan onderweg in de trein iets afspeel, begint de app bij slecht mobiel bereik alsnog te bufferen, wat mij doet vermoeden dat de app de aanwezige download op de een of andere manier niet herkent en dus vanaf internet aan het streamen is. Als ik handmatig de film/serie start vanuit Downloads, dan speelt alles weer goed verder.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? 

4 Reacties 4
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hi @vincentkoevoets. Wanneer je via Ziggo GO iets hebt gedownload dan kun je het beste ook vanuit het download menu het opgeslagen item afspelen, anders pakt ie alsnog de live versie. Althans zo lijkt het.

Wat gebeurd er wanneer je internet uit zet, kun je het item dan ook nog op beide manieren afspelen? Daarmee weten we hoe het precies zit en kunnen we checken of dit ook de bedoeling is 🙂

vincentkoevoets
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Anne, bedankt voor je reactie. Ik heb er even mee gespeeld en verschillende dingen geprobeerd.

  • Inderdaad als ik internet uitzet dan kan het item niet worden afgespeeld, maar vanuit downloads wel.
  • Even een bijkomend probleem waar ik op stuitte:
    Als ik dan inderdaad vanuit downloads iets afspeel, dan moet ik er heel goed op letten dat ik via het pijltje linksbovenin het scherm weer terug ga naar het overzicht, als ik de terugknop gebruik van Android zelf dan houdt de app weer niet bij waar ik was gebleven. Dit is echt een heel duidelijk verschil, en eenvoudig te reproduceren op mijn telefoon. Daar is dus op zich mee te leven, totdat je in de haast even snel op terug drukt (in plaats van het pijltje dus), en de voortgang van het item verloren gaat. 
    Verwacht gedrag: het maakt niet uit waar je op drukt, de voorgang zou moeten worden opgeslagen. 
  • Vreemd dat de app dus niet lijkt te herkennen dat het item is gedownload, en dat er niet gestreamd hoeft te worden. 
    Verwacht gedrag: indien een download aanwezig is, deze gebruiken, en anders streamen. 
  • Het menu ‘verder kijken’ is dus ook niet te gebruiken, omdat niet duidelijk is of je daadwerkelijk het gedownloade item verder kijkt of dat de app toch weer gaat streamen. 
    Verwacht gedrag: Eigenlijk hetzelfde als het punt hierboven. 

En dat brengt me op mijn conclusie: als gebruiker download je een item om je geen zorgen te maken of je onderweg (in de trein bijvoorbeeld) wel een stabiele dataverbinding hebt. Dat is helemaal prima, alle grote streamingapps bieden diezelfde mogelijkheid. Wat vervolgens niet logisch is, is dat je als gebruiker moet gaan nadenken over hoe je een item wilt gaan afspelen.

Is het item aanwezig als download? Dan moet de app die gebruiken. Is het niet aanwezig als download? Dan moet de app proberen te streamen. Lukt dit niet? Dikke pech, had de gebruiker maar moeten downloaden. 

Ik ben op zich niet gefrustreerd, maar de Ziggo Go app presenteert zich als een app die werkt als alle andere (met een Kijklijst, Verder kijken en Downloads), maar in gebruik zijn er dus een paar vreemde dingen die toch wel eens wat irritatie opleveren. 

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

@vincentkoevoets Mooi antwoord, zelf verwacht gedrag is beschreven! Daar worden techneuten blij van 🙂 Heb je ervaring met testen of ontwikkelen van features?

Ik zet je topic in ‘Deel je tip en suggesties’ en denk dat onderstaande je verhaal samenvat:

“Ik verwacht dat wanneer ik een Ziggo GO item heb gedownload, deze ook altijd vanuit de opslag wordt afgespeeld en niet wordt gestreamd. Dus ook wanneer ik een mobiele internet verbinding heb - en ook wanneer ik het item op een andere manier dan via ‘downloads’ afspeel. Op deze manier is de voortgang (verder kijken) van het item wat ik kijk ook altijd hetzelfde.”

Kortom jouw suggestie: Kunnen jullie er voor zorgen dat een opgeslagen Ziggo GO item altijd vanuit de opslag afspeelt?

vincentkoevoets
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Laten we zeggen zeer ervaren gebruiker 😉 

De samenvatting zoals je die had beschreven lijkt mij prima, en de daaruit voortvloeiende suggestie ook. Ik ben benieuwd of er iets mee gedaan gaat worden! 

En tot die tijd red ik me d'r wel mee. In ieder geval bedankt voor de respons! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic