LangeACL

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo GO afmelden alle apparaten

Het zou een fijne functie zijn in de ZiggoGo app, om het mogelijk te maken de app af te melden op alle apparaten, indien een wachtwoord gelekt is en bepaalde personen geen toegang horen te krijgen tot de app. Daarnaast zou het ook fijn zijn om te kunnen zien waar de app allemaal ingelogd is.
90 Reacties 90
Joanne1986

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wellicht dat Mark van Ziggo mij anders verder kan helpen? De 22 dagen zijn al verstreken...
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Joanne1986, helaas bestaat deze functie nog niet ondanks de vurige wens van jou, mij en verschillende andere klanten.

Hoe dit precies werkt en hoe we dus kunnen zorgen dat jouw ex-partner niet langer gebruik kan maken van jouw Ziggo GO account is nog steeds een vraag die openstaat.

Ik kreeg een tip dat het wijzigen van de Mijn Ziggo gebruikersnaam sneller effect zou hebben op de geldigheid van de Ziggo GO login, maar ik weet niet of dat inderdaad werkt. Aan de andere kant, niet geschoten is altijd mis.

PS: opzeggen en opnieuw aanmelden onder een ander klantnummer is zeer onpraktisch, zoniet onmogelijk (want het systeem herkent dat je al een account hebt op hetzelfde adres en matcht deze automatisch).
Joanne1986

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hmm.. Okay? En nu? Het kan toch niet zo zijn dat mijn ex kn profiteren van mijn Ziggo account?

Overstappen naar een andere provider is voor mij ook geen optie omdat ik (helaas) geen KPN kabel in me woning heb 😕
Thierry89

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij Ziggo Sport Totaal kan je zien welke apparaten actief zijn op je account en ze makkelijk verwijderen wanneer dat nodig is. Deze functie zou erg gewenst zijn bij Ziggo Go TV.

Ik gebruik veel apparaten om Ziggo te kijken en word een beetje moe van de "maximale streams bereikt" foutmelding.
Joanne1986

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee geen verdere reactie en oplossing?
Vind dit een kwalijke zaak en wederom een slechte service van Ziggo, but hey, whats new?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Ik heb ook nog geen beter antwoord Joanne1986, dat spijt me.

Heb je je Mijn Ziggo gebruikersnaam al gewijzigd?
Joanne1986

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb ik al meedere keren gedaan. En zo te zien heeft dat niet geholpen. Ik zag trouwens dat je nu je gebruiksnaam niet kan wijzigen, maar je email alleen. Dat is ook niet heel handig. Moet ik dan een ander emailadres aanmaken omdat te kunnen doen?
Dus hoe nu verder?

Kan je wel zien welke apparaten (iphone/android) er gebruik van maken?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Joanne1986 wrote:
Heb ik al meedere keren gedaan. En zo te zien heeft dat niet geholpen. Ik zag trouwens dat je nu je gebruiksnaam niet kan wijzigen, maar je email alleen. Dat is ook niet heel handig. Moet ik dan een ander emailadres aanmaken omdat te kunnen doen?
Dus hoe nu verder?

Nieuwe accounts registreren we niet meer met een 'gebruikersnaam' maar met een e-mailadres. Daarbij vervalt je oude gebruikersnaam en log je daarna in met je e-mailadres (dat kan ook je huidige e-mailadres zijn).

Joanne1986 wrote:
Kan je wel zien welke apparaten (iphone/android) er gebruik van maken?

Nee, dat kan ik niet zomaar. Zie PM.
Mpost

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik vind dat echt heel bijzonder dit. Op verschillende topics (ook in deze) wordt door Ziggo medewerkers gezegd dat gebruikers automatisch uitgelogd worden na aanpassen van het wachtwoord. En vertelt Mark van Ziggo dat dit niet bestaat. Verhaal klopt van geen kant. Een onbeperkte sessie anno 2019 kan echt niet.
Nadal

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thierry89 wrote:
Bij Ziggo Sport Totaal kan je zien welke apparaten actief zijn op je account en ze makkelijk verwijderen wanneer dat nodig is. Deze functie zou erg gewenst zijn bij Ziggo Go TV.

Ik gebruik veel apparaten om Ziggo te kijken en word een beetje moe van de "maximale streams bereikt" foutmelding.

 

Hoe doe je dat met Ziggo Sport Totaal?

AirJonn

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Een jaar later is deze functie er dus nog steeds niet? Dit is gewoon basis functionaliteit van het geboden platform. Erg kwalijk. 
Na het lenen van een iPad op vakantie kan ik die dus nu niet meer uitloggen. Top. 
 

Stevens17

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mark Ziggo en @Ronald Ziggo ,

is er reeds een oplossing voor dit probleem?

Mijn Ziggo(Go) gegevens worden door bedoelde gebruikers te vaak gebruikt. Ik wilde daarom de toegang ontzeggen maar zelfs na het aanpassen van het wachtwoord kunnen deze gebruikers nog gebruik maken van mijn diensten zonder dat ik daar invloed op heb.

Ik heb daarom het volgende verzoek:

# bug // kunnen jullie zorgen dat deze Security bug word opgelost. Het resetten van mijn wachtwoord zou de toegang tot mijn diensten (ingelogd) met het oude wachtwoord per direct moeten blokkeren en het invullen van het (nieuwe) wachtwoord moeten afdwingen en dat doet het klaarblijkelijk niet. Uiteraard kan deze check toegevoegd worden bij het openen van de beschikbare apps.
# change // kunnen jullie een functie bieden waarmee jullie inzicht geven welke apparaten zijn ingelogd en deze apparaten uitgelogd kunnen worden.

Ik kon mij eigenlijk niet voorstellen dat deze tread de afgelopen 2jaar niet is opgepikt door jullie security team.

Gegevens kunnen ook onbedoeld op straat komen te liggen en de gebruiker (Eigenaar van het account) zou ten alle tijde in staat moeten zijn authenticatie gegevens te resetten en onbedoelde gebruikers toegang te ontzeggen.

Zelf ben ik werkzaam in de IT en heb af en toe te maken met de bouw of het testen van authenticatie modules. Wat hier gebeurd kan naar mijn mening in 2020 echt niet en zou per direct moeten worden opgelost.

Graag verneem ik van jullie.

Hartelijke groet,

Steven Nijholt

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@Stevens17 - Hi Steven, persoonlijk ben ik het helemaal met je eens dat deze functie er zou moeten zijn, maar ondanks herhaaldelijk verzoek is deze functie er nog niet. Ze werken wel aan een verandering in de login tokens, de geldigheid daarvan wordt een stuk korter gemaakt zodat een ingelogd account na een wachtwoordwijziging sneller om het nieuwe wachtwoord zal vragen.

Harald D.

Level 6
  • 134Posts
  • 3Oplossingen
  • 61Likes

Hallo.

Ik doe het op deze manier met ‘uitloggen’ Ziggo-Go App:

op Windows 10, scrol in installeerde App's naar > Ziggo-Go, rechts muisklik, > meer, klik > App-instellingen en scrol naar beneden, klik op > beëindigen. Voor uitloggen op ALLE apparaten  klik > opnieuw instellen.

Done

=;-)

Doet de App niet zoals het zou moeten, klik dan op verwijderen. Start je Pc of Laptop opnieuw op.

Ga naar aansluitend naar de Microsoft Store App en download Ziggo-Go opnieuw waarnaar deze automatisch weer word installeert.

Probleem opgelost.

=;-)

privateer

Level 9
  • 302Posts
  • 11Oplossingen
  • 65Likes
paulinreroos wrote:

Netflix heeft wel zo een functie. Waarom ziggo niet?

Deze kan ik wel beantwoorden.

Netflix staat het toe om je account te delen.

Dus als je dan teveel apparaten hebt ingelogd of iemand met wie je deelt wil je er niet meer bij hebben heb je zo’n functie nodig.

Wessaman

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo wrote:

@Stevens17 - Hi Steven, persoonlijk ben ik het helemaal met je eens dat deze functie er zou moeten zijn, maar ondanks herhaaldelijk verzoek is deze functie er nog niet. Ze werken wel aan een verandering in de login tokens, de geldigheid daarvan wordt een stuk korter gemaakt zodat een ingelogd account na een wachtwoordwijziging sneller om het nieuwe wachtwoord zal vragen.

 

Dit kan toch niet serieus nog steeds een antwoord zijn na 2 jaar?
Wat is de nieuwe duur van de geldigheid van de tokens en per wanneer wordt dit geïmplementeerd? 

Staat dit hele punt überhaupt intern bij Ziggo op een to-do list? en zo niet: waarom niet?

Dit is echt best wel een dingetje anno 2020 (was het anno 2018 al trouwens) maar blijkbaar gebeurt hier helemaal niets mee.

Niels81V

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste @Mark Ziggo,

Is er inmiddels al meer bekend over bovenstaand issue? Ook ik heb vanwege omstandigheden de inloggegevens van Mijn Ziggo moeten wijzigen. Toen ik op al m'n apparaten (laptops, tablet, smartphones etc) gezellig bezig was om de Ziggo wachtwoorden aan te passen, kwam ik er tot mijn verbazing achter dat Ziggo Go het nieuwe wachtwoord niet accepteerde, maar nog werkte met het oude. Ook nog na een uurtje, dag, week... Blijkbaar is dit een issue dat al jaren bekend is bij Ziggo, maar deze bug lijkt bijzonder weinig aandacht te krijgen binnen de organisatie. Dat blijkt wel uit de tijd dat dit draadje startte. Erg jammer allemaal, ik heb verder prima ervaringen met Ziggo wat betreft het oplossen van problemen. @Mark Ziggo, graag een update alsjeblieft ?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Niels81V,

Het is mogelijk dat een apparaat inderdaad nog tijdelijk blijft werken op het oude wachtwoord, hoewel dit normaal gesproken alleen geldt als het nog ingelogd is (en niet na een nieuwe poging). We hebben hier verder nog geen update over helaas.

Niels81V

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Alex Ziggo,

In je reactie van zojuist geef je aan dat 'het mogelijk is' dat Ziggo Go 'tijdelijk' nog op het oude wachtwoord blijft werken, maar dat dit na een verse login niet meer zou moeten kunnen. Dit klinkt een beetje als een uitzonderingsgeval. Wanneer ik dit topic echter helemaal lees, lijkt er een structureel issue te zijn met de Ziggo Go login na het aanmaken van een vers wachtwoord.

Zou je misschien willen verduidelijken of de personen die actief zijn in dit topic inderdaad tot een groep behoren die helaas pech hebben, of dat het wachtwoord-issue wel degelijk speelt bij alle Ziggo klanten die Ziggo Go gebruiken? Dankjewel!

Woudwous

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond,

 

Ik heb het zelfde probleem. Een ex van mij is ingelogd en kan dus nu steeds gebruik van mijn Ziggo Go app ondanks dat ik het wachtwoord gewijzigd heb. Ik wil dat dat niet meer kan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic