iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Zenderoverzicht ongecodeerde digitale radio

Omdat er geen rubriek "Radio" is, post ik dit bericht maar in deze rubriek.

 

Ik las deze week dat per 24 februari 2021 het ongecodeerde radiozenderpakket uitgebreid gaat worden en dat er zelfs meer buitenlandse zenders gaan worden doorgegeven dan in het analoge pakket. Er komt een pakket van 61 ongecodeerde zenders: ongecodeerde radiozenders. Dat is natuurlijk bijzonder goed nieuws voor de radioliefhebbers.

 

Misschien nog een tip. Humax-recorders als de 5200c kunnen prima ingezet worden als ontvanger voor digitale radio bij een stereoset. De Humax 5200c toont keurig de zender waarnaar wordt geluisterd. En je hebt geen smartcard nodig om naar het ongecodeerde pakket te luisteren.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
iMark
Topicstarter
Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik heb gezocht in de community of er al een onderwerp was maar dat niet gevonden. 

Excuses!

De 5200c toont keurig de naam van de zender.
Met excuses voor de korrelige foto: Radiozender op Humax 5200cRadiozender op Humax 5200c

Bekijk in context

9 Reacties 9
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat artikel op totaal TV is al een paar keer veranderd we hebben daar al een topic over. Mogelijk gemist 😉

https://community.ziggo.nl/t5/Abonnement/Er-komen-meer-ongecodeerde-radiozenders-beschikbaar/td-p/72...

 

Wat betreft de Humax 5200C een goede tip, de Humax 5300C heeft niet zo'n handig display.

Zie je het kanaalnummer of is dat alfanummeriek bijvoorbeeld NPO1

iMark
Topicstarter
Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik heb gezocht in de community of er al een onderwerp was maar dat niet gevonden. 

Excuses!

De 5200c toont keurig de naam van de zender.
Met excuses voor de korrelige foto: Radiozender op Humax 5200cRadiozender op Humax 5200c

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Excuses zijn niet nodig, dank voor de foto, dat is tenminste goede zenderinfo, de QE317 geeft zover ik dat weet en terug vind enkel het kanaal nummer weer. Deze heeft wel een alfanummeriek display meer dan enkel het kanaal nummer lijkt dan mogelijk.

maascoby

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe sluit ik  de humax aan op de stereo?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@maascoby, terecht dat je dit vraagt. Daar zijn inderdaad opties voor. Hoe je dat aanpakt lees je hier. Laat je weten als het is gelukt? Mocht je ergens tegenaan lopen, meld het gerust. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@


@maascoby  schreef:

Hoe sluit ik  de humax aan op de stereo?


@maascoby Welke Humax heb je in gebruik?

Er zijn nog meer mogelijkheden om de Humax aan te sluiten op een stereo installatie.

 

1111.png

 

Humax 5300c kan via een scart -> tulp verloop in de tulp ingang van je stereo set of via de SPDIF optische uitgang of HDMI.

 

1111.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. Is de audio tulp aansluiting op de 5200c een stereo uitgang of een stereo ingang?

iMark
Topicstarter
Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

@Bert Je hebt weliswaar de vraag niet aan mij gesteld maar ik het wel het antwoord voor je. Het zijn uitgangen. Wij hebben een 5200c in de slaapkamer staan. Die is met tulpkabels verbonden met een stereo-set.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert Ik gebruik de 5300C maar had blindelings uitgang gezegd, de enige ingang is de coax aansluiting voor de antenne. 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic